×

اجرای سنگ اسلب

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره اجرای سنگ اسلب توضیح دادیم همراه ما باشید.


سنگ اسلب چیست؟

سنگ‌ های اسلب معمولاً در ابعاد 120 * 220 سانتی‌ متر تولید می‌شوند و ضخامت آن‌ ها معمولاً دو سانتی‌ متر یا کمی بیشتر است. اما به طور کلی، اگر سنگی بیش از 70 سانتی‌ متر عرض داشته باشد، آن را سنگ اسلب می‌نامند.

البته با توجه به کاربرد سنگ اسلب، ابعاد آن نیز قابل تغییر است. سنگ‌ های مختلفی مانند سنگ گرانیت، سنگ مرمر، کوارتز، سنگ مرمر طبیعی و سنگ تراورتن پس از استخراج از معدن به صورت سنگ یک تکه، به قطعات بزرگ بریده می‌شوند.

روند تراش، صیقل و حمل و نقل آن‌ها دشوار و حساس است، به همین دلیل قیمت آن‌ ها نسبت به سنگ‌ های دیگر کمی گران‌ تر است. اجرای سنگ اسلب به دلیل ابعاد بزرگ یک کار حرفه‌ای است.



 سنگ اسلب



کاربرد سنگ های اسلب

سنگ اسلب به دلیل زیبایی خاص خود به عنوان سنگ تزئینی در دیوار ها و کف ساختمان‌ ها استفاده می‌شود. تنها افراد متخصص می‌توانند اجرای سنگ اسلب را به درستی، با دقت و البته رعایت ایمنی انجام دهند.

نصب این سنگ به عنوان کف‌ پوش در کف ساختمان می‌تواند زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کند، دقت در نصب باید به اندازه‌ای باشد که کف ساختمان یکدست و بدون ناهمواری باشد. همان‌ طور که گفته شد، سنگ اسلب در ابعاد نسبتاً بزرگی تراشیده می‌شود، بنابراین مهم‌ ترین کاربرد آن می‌تواند در مکان‌ هایی باشد که قرار است یک منطقه بزرگ پوشانده شود.

به خصوص در مکان‌ هایی که قصد دارید ظاهری منحصر به‌ فرد و لوکس را ایجاد کنید، بیشتر از سنگ‌ های اسلب استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، در سالن‌ های بزرگ، لابی هتل‌ ها، موزه‌ ها و نمایشگاه‌ ها این سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما متداول‌ ترین کاربرد سنگ اسلب که ممکن است همه با آن روبرو شده‌اید، در دکوراسیون داخلی است. در این راستا از سنگ اسلب در طراحی توالت، حمام، پیشخوان و دیوار آشپزخانه استفاده می‌شود.


اجرای سنگ اسلب

اجرای سنگ اسلب به دو روش خشک و دوغابی صورت می‌گیرد. معمولاً برای سنگ‌ هایی که از جنس مرمریت و تراورتن هستند از روش دوغاب استفاده می‌کنند که البته اگر قصد دارید در پشت سنگ‌ ها از نور پردازی استفاده کنید، باید روش خشک را برای نصب سنگ استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : کابینت لاکچری آشپزخانه  


هدف استفاده از سنگ اسلب

سنگ پس از استخراج از معدن تراش داده می‌شود و در اشکال، اندازه، طرح و رنگ‌ های مختلف ارائه می‌شوند. دلیل برش سنگ در ابعاد بزرگ بیشتر به این دلیل است که سطح وسیع‌ تری از سنگ به نمایش گذاشته می‌شود، بنابراین طرح‌ های طبیعی و زیبایی از سنگ قابل مشاهده خواهد بود.

علاوه بر حفظ شکل طبیعی سنگ، آن‌ها دارای رنگ طبیعی نیز هستند و آن‌ها را با رنگ‌ های مصنوعی رنگ نمی‌کنند. به همین دلیل این یک انتخاب عالی برای افرادی است که به طبیعی بودن محیط اطراف خود اهمیت می‌دهند.

دلیل دیگر محبوبیت برش سنگ در ابعاد بزرگ، مقاومت بالای آن است. همچنین نگهداری و نظافت از سنگ اسلب ساده بوده و به همین دلایل، استفاده و اجرای سنگ اسلب محدود نیست و در هر فضایی و با هر شرایط محیطی سازگار است.


معایب سنگ اسلب

اما در کنار مزیت‌ ها این متریال دارای قیمت بالایی است و برای نصب آن باید از نیروی کار بیشتری استفاده شود. همچنین حمل و نقل آن نیز به دلیل سنگین بودن از محل خرید تا محل اجرا دشوار خواهد بود.


تفاوت سنگ های اسلب

شاید از نظر ظاهر سنگ‌ های اسلب شبیه به هم باشند اما خصوصیات فیزیکی آن‌ ها بسیار متفاوت است. از نظر سختی، تخلخل به این معنا که به راحتی مایعات را جذب کنند، مقاومت در برابر خراش و لکه، رنگ، بافت، الگو، رگه‌ بندی، ضخامت و اندازه اسلب با یکدیگر تفاوت دارند.


نکات مهم در خرید سنگ اسلب

اگر قصد استفاده از سنگ طبیعی برای فضای داخلی دارید، ممکن است از خود بپرسید که بهترین انتخاب چیست؟ گزینه‌ های زیادی وجود دارد و شما باید تحقیق خود را انجام دهید تا بهترین مواد را برای فضای مورد نظر انتخاب کنید.

انتخاب سنگ طبیعی به این بستگی دارد که شما به دنبال چه نوع ظاهری هستید. همه سنگ‌ها طرفداران خاص خود را دارند و در برخی از فضا ها بهتر از سایر سنگ‌ ها دیده می‌شوند. سنگ طبیعی هر کدام بی‌نظیر هستند و از نظر میزان رنگ‌ آمیزی، رگه‌ ها، شکاف‌ های طبیعی و موارد دیگر متفاوت هستند، هیچ دو سنگ یکسانی وجود ندارد.

بهترین مکان برای خرید سنگ اسلب مراکزی است که دارای انبار های بزرگی هستند و در حجم بالا این نوع سنگ‌ ها را نگهداری می‌کنند، از این جهت تا حدودی می‌توانید سنگ‌ های مشابه را پیدا و خریداری کنید.

وقتی با یک کالای گران قیمت روبرو هستید که می‌تواند در آشپزخانه شما تأثیر بصری و عملکردی متفاوتی داشته باشد در خرید و اجرای سنگ اسلب دقت کافی داشته باشید. برای اطمینان از خرید ابتدا باید علائم زنگ زدگی، حفره، ترک و یکنواخت بودن سطح را بررسی، سپس اقدام به خرید کنید.

شکاف در سنگ یک نقص نیست، هنگامی که دو جریان جداگانه ماگمای گرم مایع در یک توده واحد ادغام می‌شوند، این شکاف‌ ها ایجاد می‌شوند. بسیار بعید است که در سطح سنگ شکافی ایجاد شود، مگر اینکه حرکت و جا به‌ جایی آن بیش از حد باشد. اگر در حین کار، شکافی در سنگ ایجاد شود، نصاب با اپوکسی محل مورد نظر را به یکدیگر متصل می‌کند.



اجرای سنگ اسلب



کاربرد سنگ اسلب در آشپزخانه

شکی نیست که انواع مختلفی از سنگ با تنوع طرح و رنگ در اکثر فضاها قابل اجرا هستند. یکی از متداول‌ ترین سنگ‌ های اسلب برای پیشخوان آشپزخانه کوارتز در رنگ سفید است که زیبایی فضای آشپزخانه را افزایش می‌دهد.

سنگ گرانیت نیز یک سنگ طبیعی است و به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد آن مانند مقاومت در برابر حرارت و خراش، گزینه‌ای ایده‌ آل برای میز های آشپزخانه است. صفحات سنگ اسلب گرانیت، سنگین و بادوام هستند و یک گزینه برتر برای ساخت میز های پیشخوان محسوب می‌شوند.

هنگامی که طراحی آشپزخانه نهایی شد، طراح آشپزخانه می‌تواند تعیین کند که فضا متناسب با خواسته شما، اجرا برای کف، دیوار، پیشخوان یا نیمکت، به چه تعداد سنگ اسلب نیاز دارد و اندازه اسلب‌ های مورد نیاز، نوع اسلب از نظر رگه، رنگ و کیفیت را تعیین می‌کند.

بدون شک بهترین نتیجه توسط افرادی حاصل می‌شود که یک طراح آشپزخانه با تجربه را انتخاب می‌کنند و از چالش‌ های منحصر به‌ فرد اجرای سنگ اسلب لذت می‌برند.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.