×

بررسی انواع دستگیره مخفی کابینت

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده دستگیره مخفی ال و یو و دستگیره مخفی کابینت هوایی توضیح دادیم همراه ما باشید.

دستگیره مخفی فانتونی را می‌توان یکی از راهکار های عالی در جهت ساده سازی دکوراسیون در آشپزخانه‌ ها دانست. در واقع برای درک اهمیت دستگیره مخفی کابینت در انواع مختلف دستگیره مخفی کابینت فانتونی، دستگیره مخفی کابینت هوایی، دستگیره مخفی ال و یو و... باید از داستان دکوراسیون و نیاز دکوراسیون به استفاده از این دستگیره مخفی کابینت‌ ها شروع کنیم.ما شما را در خرید انواع یراق آلات آشپزخانه راهنمایی می کنیم.


دکوراسیون و مفهوم ساده سازی

مهم ترین نکته‌ ای که در مورد دکوراسیون وجود دارد، تناسب است. در واقع تمام مفهوم دکوراسیون بر اساس تناسب میان طرح و رنگ اشیاء ایجاد می‌شود.

در مفهوم دکوراسیون تلاش بر این است که بیشترین تناسب میان اشیاء و کلیت محیط برقرار شود. این تناسب هرچقدر بیشتر و بهتر باشد در واقع زیبایی بیشتری به بیننده القا می‌کند. این موضوع نیز تا حد زیادی به ذهن مخاطب بستگی دارد.

مخاطب‌ های امروزی دوست دارند به نوعی یک تناسب میان اشیاء در ذهن خودشان برقرار کنند. البته نحوه برقراری این تناسب لزوما میان همه به صورت یکسان نیست و شما نمی‌توانید این گونه تصور کنید که همه مخاطب‌ ها مانند هم فکر می‌کنند. از این رو دو راهکار پیش روی مفهوم دکوراسیون قرار می گیرد.

یا این که بر اساس مخاطب‌ ها و شخصیت‌ ها دست به طراحی دکوراسیون بزنیم و به نوعی به صورت هدفمند و بر اساس شخصیت و تیپ مخاطب‌ های خودمان این کار را انجام دهیم.

در روش دوم سعی می‌شود که دکوراسیون تا حد ممکن ساده و اصطلاحا مینیمال باشد. در این حالت غالب ذهن‌ ها توانایی درک آن را پیدا می‌کنند و بیشتر مخاطب‌ ها با این موضوع کنار می آید. در این نوع روش باید تا جایی که ممکن است لوازم اضافی و چیز هایی که می‌تواند فرم دکوراسیون را تغییر دهد از دایره دید خارج شود. دستگیره مخفی فانتونی یکی از مهم ترین این موارد محسوب می‌شود.

در کلام ساده‌ تر با حذف دستگیره کابینت، فضای کلی دکوراسیون آزادتر می‌شود و به نوعی اطلاعات تصویری ساده‌تر و تمیزتری به مخاطب منتقل می‌گردد. شاید تصور کنید که یک دستگیره درب که اندازه بزرگی ندارد چگونه می‌تواند این کار را رقم بزند؟ در واقع با وجود اندازه نسبتا کوچک دستگیره‌ های کابینت، تعداد بالای آن‌ ها باعث می‌شود که عملا تناسب میان کابینت‌ ها دیگر اجزای دکوراسیون از بین ببرد. با استفاده از دستگیره مخفی کابینت می‌توان این مشکل را به طور کامل برطرف کرد.



دستگیره مخفی کابینت فانتونی



دستگیره مخفی فانتونی کابینت و نوع کاربرد آن ها

نحوه استفاده از دستگیره مخفی کابینت به این صورت است که طراح دکوراسیون از فضای خالی میان کابینت‌ ها استفاده نموده و ریلی را در آن تعبیه می‌کند. این ریل به نوعی درزی دارد که بخشی از درب هنگام باز و بسته شدن با آن چفت و بست می‌شود.

در واقع برای درک دستگیره مخفی کابینت باید به پازل نگاه کرد. درست مانند پازل بخشی از فضای متصل به کابینت فرو رفتگی دارد و بخشی از فضای متصل به در نیز برآمدگی دارد. هنگام بستن درب، این برآمدگی به داخل فرو رفتگی می‌رود و مانند دو قطعه پازل به هم چفت می‌شود. این برقراری ارتباط به نحوی است که می‌تواند درب را نگه دارد اما به اندازه‌ای هم سفت نیست که شما نتوانید به راحتی آن را باز کنید.

کارکرد کلی دستگیره مخفی کابینت در مدل‌ های مختلف مانند دستگیره مخفی فانتونی به همین شکل است. اما نحوه استفاده از دستگیره مخفی کابینت و نوع جایگیری آن باعث شده است که انواع مختلفی از این دستگیره‌ ها طراحی و تولید شوند.

اما باید توجه داشته باشیم که دستگیره مخفی کابینت نه از فضای روی درب استفاده می‌کند و نه از فضای داخل کابینت بهره می‌برد؛ پس استفاده از این نوع دستگیره‌ ها هیچ گونه فضایی را اشغال نمی‌کند و باعث نمی‌شود که شما فضایی را از دست بدهید، بلکه کاملا برعکس. نکته مهم این است که این نوع دستگیره‌ ها تنها و تنها بر اساس فضای میان کابینت‌ ها کارایی خود را نشان می‌دهند.

از طرفی دیگر برای این که در ساخت این دستگیره‌ ها و جایگذاری آن‌ ها هزینه کمتری صرف شود عملا سعی می‌شود که این ریل گذاری در یک خط صورت بگیرد. این خود به خود باعث یک نوع نظم و پیوستگی در زیبایی در طراحی کابینت‌ ها ایجاد شود. از این رو دستگیره مخفی کابینت‌ ها در انواع مختلف مانند دستگیره مخفی کابینت فانتونی به جز کارایی که دارند، باعث می‌شوند زیبایی طراحی چند برابر شود.


دستگیره مخفی کابینت، ترکیبی از زیبایی و کارایی

به طور کلی یراق آلات کابینت فانتونی مانند دستگیره مخفی کابینت فانتونی به نوعی طراحی و تولید می‌شوند که کارایی مناسبی داشته باشند. یعنی این که کاربر در باز و بسته کردن درب‌ ها مشکلی نداشته باشد. وقتی به کارایی این درب‌ ها و متریال ساخته شده آن‌ ها نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که عملا دستگیره مخفی کابینت فانتونی و سایر انواع دستگیره‌ ها، کارایی بهتری نسبت به حالت سنتی دارند.

از طرف دیگر فارغ از کارایی، آن چیزی که طراح دکوراسیون از یک آشپزخانه می‌خواهد را دستگیره مخفی فانتونی کابینت فانتونی و سایر انواع دستگیره‌ های مخفی به او می‌دهند. در واقع حذف کردن دستگیره‌ هایی که با طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلف هم باز یک گزینه اضافی بودند به طراح و کاربر این اجازه را می‌دهد که از خود کابینت‌ ها به عنوان یک اساس مهم در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کند. در واقع شما با استفاده از این دستگیره مخفی کابینت فانتونی یا انواع دیگر دستگیره‌ ها این قدرت را می‌توانید داشته باشید که زیبایی را در دل سادگی به دست بیاورید.


نتیجه گیری و جمع بندی

توجه داشته باشید که شاید درب‌ های و دستگیره های کابینت به نظر جزء کوچکی از یک دکوراسیون باشد اما دکوراسیون‌ ها وابستگی زیادی به این جزئیات دارد. اگر شما به جزئیات توجه نداشته باشید و آن‌ ها را بی اهمیت بدانید، عملا نمی‌توانید دکوراسیون درستی داشته باشید. جزئیات می‌تواند تاثیر بسیاری در کلیات داشته باشد. حتما به این موضوع توجه و دقت داشته باشید.تیم فروش محصولات فانتونی ما شما را راهنمایی می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر درباره دستگیره مخفی ال و یو و دستگیره مخفی کابینت هوایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.





دستگیره مخفی فانتونی

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : مقالتون خیلی مفید بود تونستم خیلی راحت دستگیره مخفی کابینت هوایی بخرم

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.