×

معرفی انواع ریل کابینت

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره ریل آرام بند فانتونی توضیح دادیم همراه ما باشید.

قطعات سخت‌ افزاری زیادی در ساخت کابینت‌ ها و کشو ها به کار می‌روند و  بهترین مارک یراق آلات کابینت هر کدام کارکرد و اشکال مختلفی دارند. یکی از مهم ترین قسمت‌ های تشکیل دهنده‌ی هر کابینتی، ریل‌ ها هستند.

انواع مختلفی ریل کابینت در بازار موجود است که بسته به نوع و ویژگی‌ ها به دسته‌ های مختلفی مانند ریل آرام بند فانتونی، ریل تلسکوپی کابینت، ‌ریل داخل کابینت و انواع دیگر تقسیم می‌شوند. در این مطلب به صورت تخصصی انواع ریل‌ ها و عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ریل کابینت را بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

ما با فروش محصولات فانتونی با کیفیت شما را در این زمینه راهنمایی می کنیم.


انتخاب بهترین ریل برای کابینت و کشو ها

کاربرد اصلی ریل‌ ها در باز و بسته شدن کشو های کابینت برای دسترسی به محتویات آن‌ هاست. انتخاب بهترین ریل برای کابینت‌ ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه مهم‌ ترین آن‌ ها را برمی‌شماریم:

• مکان نصب ریل: ممکن است ریل در گوشه‌ ها، بالا و یا قسمت پایینی کابینت یا کشو نصب شوند.

• طول ریل‌ ها باید منطبق با طول کشو ها باشد.

• امکان افزوده شدن ریل‌ ها به هم، در مواقعی که طول کابینت یا کشو خارج از استاندارد است و به صورت ویژه طراحی شده است.

• توجه به وزنی که قرار است ریل‌ ها تحمل کنند. (ظرفیت کابینت یا کشو)

• آیا نیاز به ترمز یا قطعه‌ ای برای جلوگیری از خارج شدن کشو از ریل هست یا خیر؟


ریل آرام بند فانتونی



انواع ریل‌ های کابینتی

علاوه بر ویژگی‌ هایی که در بالا بر شمردیم، ریل‌ های عملکرد های مختلفی دارند و بر این اساس به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.


ریل‌ های چوبی

پیش از ورود انواع ریل‌ های فلزی و پلاستیکی به بازار، ‌برای باز و بسته کردن راحت کشو ها از ریل‌ های چوبی استفاده می‌شد. ممکن است هنوز بنا به دلایلی در برخی وسایل، ریل‌ های چوبی کاربرد داشته باشند، ‌اما سال‌ هاست در صنعت ساخت کابینت دیگر علاقه‌ ای به استفاده از این نوع ریل‌ ها وجود ندارد.

ریل‌ های چوبی قطعات افقی چوب هستند که کشو ها بر روی آن‌ ها قرار می‌گیرند و می‌توانند با حرکت ساده‌ ای به بیرون یا داخل بلغزند. در ساخت ریل‌ های چوبی دقت زیادی باید به خرج داد تا هر ریل با کشویی که قرار است حمل کند، هماهنگ و یک اندازه باشند؛ در واقع فرآیند مونتاژ قطعه در این‌ جا نقش مهمی ایفا می‌کند.

چنانچه ساخت ریل‌ های چوبی با دقت و ظرافت انجام پذیرد، شاهد قطعه‌ ای زیبا با کارکرد خوب خواهیم بود. اما باید توجه کنیم ریل‌ های چوبی به مرور زمان ممکن است دچار سائیدگی و شکستگی شوند ‌که باعث می‌شود عمر مفید کمی داشته باشند.


ریل‌ های غلتک‌ دار

یکی از انواع ریل داخل کابینت، ریل‌ های غلتک‌ دار یا غلتکی هستند. این ریل‌ ها که پر کاربرد هم هستند از دو قطعه‌ی فلزی روکش شده تشکیل شده‌اند. یکی از این قطعات به کشوها متصل می‌شود و قطعه‌ی بعدی، ریل داخل کابینتی است که در جداره‌ی داخلی نصب می‌شود. همچنین بر روی ریل‌ ها، غلتک‌ های پلاستیکی وجود دارد که حرکت کشو با هر وزنی را روی ریل‌ ها تسهیل می‌کند.

در مقایسه با ریل‌ های چوبی، ‌ ریل‌ های غلتک‌ دار بیشتر به چشم می‌آیند؛ چرا که بر جداره‌ی خارجی کشو نصب شده‌اند و زمانی که کشو از کابینت خارج می‌شود، ‌کاملا قابل مشاهده هستند ‌که به آن ریل بدنه‌ دار می‌گویند.

البته با ایجاد پوششی کاذب می‌توان آن‌ ها را از نظر پنهان کرد. انواع ریل غلتک‌ دار در بازار موجود است، ‌اما اساسا از این ریل‌ها برای کشو هایی استفاده می‌شود که قرار نیست وزن زیادی را تحمل کنند.



ریل داخل کابینت



ریل‌ های بلبرینگی

ریل تلسکوپی کابینت یا ریل‌ های بلبرینگی همان‌ طور که از نامشان پیداست از اجزای بلبرینگی استفاده می‌کنند. این ریل‌ ها درست مانند ریل‌ های غلتکی از دو بخش تشکیل شده‌اند. یک بخش بر روی کشو و بخش دیگر به عنوان ریل داخل کابینت نصب می‌شود. جنس هر دو بخش ریل از فولاد است؛ به همین دلیل عمر و قدرت بیشتری نسب به انواع ریل غلتکی دارند.

غلتک این ریل‌ ها یاتاقان‌ های توپی از جنس فلز هستند که به آن‌ ها ریل تلسکوپی کابینت نیز گفته می‌شود. حرکت ریل کابینت در این مدل بسیار سبک و پیشرونده است. به این صورت که در ریل تلسکوپی کابینت ، ریل‌ ها به صورت همزمان، آرام و صاف حرکت می‌کنند.

نکته‌ ای بسیار مهم در مورد ریل‌ های تلسکوپی، قدرت تقسیم بندی حرکات آن توسط نصاب است که می‌تواند مطابق نیاز مشتری به شکل‌ های مختلفی اجرا شود.


ویژگی‌ های پیشرفته و قابل افزودن به ریل‌ های کابینتی

علاوه بر انواع ریل‌ های کابینتی که در بالا برشمردیم، برای بهتر حرکت کردن کشو ها در ریل‌ ها و استفاده‌ی راحت و بهینه‌ سازی استفاده، می‌توان ویژگی‌ هایی را به ریل‌ های کابینتی اضافه کرد.

• ریل‌ های آرام بند: ریل‌ آرام‌ بند فانتومی از این دست ریل‌ هاست. ریل‌ های آرام بند بر اساس یک مکانیزم ترمز هیدرولکی از بسته شدن سریع کشو ها و درب‌ ها جلوگیری می‌کنند.

• ریل‌ های فشاری: ریل‌ هایی که تنها کافی ا‌ست آن‌ها را به داخل یا خارج فشار دهیم تا باز شوند. به این صورت که در نتیجه‌ی فشار وارد شده، سه چهارم مسیر باز شدن به صورت خودکار طی می‌شود.

• ریل‌ هایی که برای باز و بسته شدن نیاز به سطح مشخصی از وارد کردن انرژی دارند.

• ریل‌ هایی که مهم‌ ترین کار کردشان قفل کردن کشو حین باز شدن و بسته شدن است. قفل شدن ریل‌ ها بر اساس وارد کردن میزان مشخصی از نیرو ممکن می‌شود.

ویژگی‌ هایی که قابلیت افزوده شدن به ریل‌ های کابینتی را دارند،‌ می‌توانند با هم ترکیب شود. برای مثل می‌توان از خاصیت ریل آرام‌ بند فانتومی در کنار ریل با قابلیت قفل شدن به صورت همزمان استفاده کرد.


قیمت ریل کابینت

زمانی که تصمیم دارید برای خرید یراق‌ آلات کابینت هزینه کنید، باید بدانید عوامل مختلفی روی قیمت ریل کابینت و سایر سخت‌ افزار های مربوطه، تاثیر گذار است و از بهترین انواع آن یراق آلات کابینت فانتونی است.

برای مثال تهیه ریل کابینتی با برند خارجی هزینه‌ی بیشتری برای شما دربردارد. یا اگر از ریل‌ های بلبرینگی فولادی استفاده کنید، قیمت ریل کابینتی بیشتر از زمانی می‌شود که از ریل‌ های غلتکی پلاستیکی استفاده می‌کنید.

علاوه بر برند و ‌نوع مکانیزم، قیمت ریل کابینت به جنس متریال استفاده شده در ساخت آن نیز بستگی دارد. در واقع شما برای تهیه بهترین کیفیت، مبلغ بیشتری پرداخت نموده و در مقابل، عمر مفید کابینت خود را نیز تضمین می‌کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری

هنگام خرید ریل کابینت و هر سخت‌ افزار دیگر، به کاربرد های شخصی‌ تان توجه کنید. برای کشو های معمولی با وزن کم شاید لازم نباشد از مقاوم‌ ترین جنس موجود در بازار استفاده کنید. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید تجهیزات برای آگاهی از قیمت ریل کابینت، ‌انواع ریل و بررسی نیاز های خود حتما با افراد متخصص در تماس باشید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ریل آرام بند فانتونی با ما تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ریل درب کشویی چوبی به این صفحه مراجعه کنید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : ریل تلسکوپی کابینت روی کابینت نصب میشود؟

پشتیبانی : سلام وقت بخیر بله درسته ریل تلسکوپی کابینت بر روی کابینت نصب میشود

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.