×

بررسی انواع لولای کابینت

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره لولا کابینت و لولا روکار توضیح دادیم همراه ما باشید.

لولا کابینت، سخت‌ افزار هایی مقاوم و بادوام هستند که می‌توانند با قابلیت‌ ها و نحوه کار متفاوت باز و بسته شدن درب کابینت را ممکن سازند. این قابلیت‌ها می‌تواند بسته شدن نرم درب کابینت، بسته شدن خودکار و یا چیز هایی شبیه به این به‌ دلخواه شما باشدبرای خرید انواع یراق آلات آشپزخانه با ما همراه باشید.


لولا کابینت چیست؟

لولا کابینت جزو یراق‌ آلات بسیار با اهمیت در ساخت کابینت، کمد و... است و تصمیم‌ گیری در مورد این‌که بهتر است از چه نوع آن استفاده شود، چندان آسان نیست. در ادامه قصد داریم برای کمک به انتخاب بهتر و مناسب‌ تر نمونه‌ هایی از انواع لولا کابینت را به شما معرفی کنیم. لولا هایی که اشکال، اندازه و ویژگی‌ های مختلفی دارند و هرکدام برای نوع خاصی از کابینت مناسب خواهند بود.


انواع لولا کابینت از لحاظ نوع نصب

به طور کلی از نظر نحوه نصب، دو نوع لولا در بازار موجود است:

1. لولا توکار: برای نصب لولا توکار باید درب کابینت توسط گردبر، بریده و سوراخ شود.

2. لولا روکار: در لولای روکار احتیاجی به برش سطح کابینت نیست و این لولا ها به درب پیچ می‌شوند.

توجه به این نکته ضروری است که معمولاً برای کابینت‌ ها بیش از دو عدد لولا در نظر گرفته نمی‌شود اما اگر از متریالی برای کابینت استفاده شود که درب آن را سنگین نماید، ممکن است بیش از دو لولا نیز برای آن استفاده شود.

متریال استفاده شده برای ساخت لولا ها معمولاً لت رون است. استفاده از این جنس به آن دلیل است که اگر لولا دچار آسیب‌ دیدگی شد و نیاز به بازکردن آن و نصب دوباره بود، لولا گازور آسیب نمی‌بیند.

نکته مهم بعدی در انتخاب مناسب لولا، تصمیم‌ گیری درباره دوپیچ و یا چهار پیچ بودن آن است. توجه کنید که لولای چهار پیچ، مقاومت و استحکام بیشتری از دوپیچ دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره میز اتو فانتونی با ما تماس بگیرید.


انواع لولا کابینت با توجه به عملکرد

شاید فکر کنید که سبک لولا مهم‌ ترین عامل در انتخاب آن است. اگرچه این موضوع در یافتن بهترین لولا برای کابینت به شما کمک می‌کند، اما پیداکردن نوع مناسب لولا نیز به همان اندازه سبک و ظاهر کار، با اهمیت است. لولا کابینت در انواع مختلف و با ویژگی‌ های مختلف وجود دارد که عملکرد آن‌ ها را کمی با یکدیگر متفاوت می‌کند.

ویژگی‌ های لولا های کابینت، نحوه استفاده از آن‌ ها را نشان می‌دهد. برخی فقط برای اهداف تزئینی هستند، در حالی که برخی دیگر با روش‌ های خاصی به باز و بسته شدن درب کابینت کمک می‌کنند. لولا ها با توجه به عملکرد شان انواع مختلفی دارند که در ادامه به برخی از این مدل‌ ها می‌پردازیم:


لولا روکار



لولای تزئینی

اصطلاح «تزئینی» هنگام استفاده از لولا، می‌تواند یکی از دو معنی زیر را داشته باشد:

1. لولا هم کاربردی و هم تزئینی در نظر گرفته شده است. به درب متصل می‌شود و مانند سایر لولا ها عمل می‌کند و موجب باز و بسته شدن درب کابینت می‌شود، اما دارای یک‌ شکل تزئینی هم هست که در قسمت بیرونی درب کابینت نشان داده می‌شود.

2. لولا بیشتر برای اهداف تزئینی نصب شده است تا اهداف کاربردی. در این حالت، ممکن است یک لولای واقعی در قسمت داخلی درب وجود داشته باشد، در حالی که لولای تزئینی در بیرون درب قرار دارد. این نوع از لولا گاهی اوقات به‌ عنوان لولای مصنوعی نیز شناخته می‌شود.


لولا روکار قابل جا به‌ جایی

درب‌ های کابینتی که به لولا های این‌چنینی نصب شده‌اند، این قابلیت را دارند که می‌توانند به‌ راحتی برای تعمیر یا تمیز کاری از کابینت جدا شوند. این لولا ها برای درب‌ های کابینت آشپزخانه بسیار مناسب هستند؛ چرا که شما می‌توانید آن‌ ها را بدون هر گونه آسیب‌ دیدگی برای پاک‌ کردن سریع روغن و کثیفی، جدا کرده و تمیز کنید.

این لولا کابینت قابل جدا شدن را روی قاب کابینت نصب می‌کنید. در واقع این مدل از لولا ها، لولا روکار هستند، در حالی‌ که انتهای دیگر آن بدون پیچ در شیار درب قرار می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به برداشتن لولا، در صورت لزوم درب را جدا کنید.


لولا های سنگین

لولا های سنگین، نوعی لولا هستند که بیشتر از آن‌ ها در محیط‌ های صنعتی استفاده می‌شود. این لولا ها وزن بیشتری نسبت به لولا های عادی دارند. با این حال، می‌توانید از آن‌ ها برای کابینت‌ های خانه نیز استفاده کنید، به‌ خصوص اگر درب‌ های کابینت شما به دلیل نوع متریال استفاده شده، سنگین باشد. لولا های محوری و بشکه‌ ای از انواع متداول لولا های سنگین هستند که می‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند و با وجود سنگین بودن درب، اجازه می‌دهند آن‌ ها به‌ راحتی باز و بسته شوند.


لولا های پنهان

این نوع لولا کابینت همان‌ طور که از نامش پیدا است، لولای پنهانی است که از بیرون کابینت مشاهده نمی‌شود. این لولا ها که گاهی لولا های نامرئی یا مخفی نیز نامی‌ده می‌شوند، ظاهر خوبی به کابینت آشپزخانه شما می‌دهند. لولا های پنهان شده فقط به داخل درب کابینت و قاب متصل می‌شوند و به‌ گونه‌ ای عمل می‌کنند که به نظر می‌رسد درب‌ ها روی قاب کابینت شناور هستند.

یکی از بزرگ‌ ترین مزایای استفاده از لولای مخفی این است که می‌توانید آن‌ ها را در جای مناسب نصب کنید؛ بدون اینکه جلوه کابینت شما را تحت تأثیر قرار دهند. اگر در اندازه‌ گیری‌ های کابینت نواقص جزئی نیز وجود داشته باشد، این لولا ها می‌تواند به پوشاندن این نقص‌ ها کمک کنند، زیرا از بیرون تفاوت جای‌ گذاری و محل نصب آن‌ ها دیده نمی‌شود.


لولای خود بست

لولا های خود بست اغلب به لولا های دارای فنر گفته می‌شود. با این حال، برخی از آن‌ ها اصلاً فنر ندارند و به‌ جای آن از طراحی هیدرولیکی استفاده می‌کنند. هر دو طرح چه فنردار و چه هیدرولیکی، باعث می‌شود درب کابینت به‌ تنهایی و بدون نیاز به هل دادن و فقط با استفاده از وزن خود بسته شود.

نقطه‌ ضعف لولا های فنردار این است که با گذشت زمان فرسوده می‌شود، به‌ خصوص در کابینت‌ هایی که بیشتر از آن‌ ها استفاده می‌کنید.

لولای خود بست هیدرولیکی از فشار هیدرولیک برای عملکرد خود استفاده می‌کند. وقتی فشاری برای باز نگه‌ داشته شدن درب کابینت اعمال نمی‌شود، خلأ هوای داخل لولا باعث بسته شدن لولا به‌ خودی‌ خود می‌شود.


لولا گازور فانتونی

فانتونی (fantoni) یکی از برند های مشهور در ساخت و تولید ابزار و یراق هوشمند و با کیفیت است. فروش محصولات فانتونی مانند لولا گازور فانتونی در نوع آرام‌ بند به شما کمک می‌کند تا بدون وارد شدن هرگونه آسیب و صدمه‌ ای درب کابینت و یا کمد را در زاویه‌ های مختلفی باز و بسته کنید. این موضوع در حالی است که محل نصب لولا و یا درب کابینت با کوچک‌ ترین مشکلی روبرو نخواهد شد.

از ویژگی‌ های لولا گازور فانتونی می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

• از شل شدن پیچ‌ های نگهدارنده لولا جلوگیری می‌شود.

• از بسته شدن و کوبیده شدن ناگهانی درب کابینت جلوگیری می‌‌شود.

• به هنگام باز و بسته شدن درب، صدای اضافی تولید نمی‌شود.

• اگر درب کابینت در زاویه 10 یا 45 ناگهان رها شود، درب به‌ آرامی و بدون صدا بسته می‌شود.

• اگر درب کابینت به‌ صورت کامل باز نشود، تا قبل از زاویه 45 درجه بسته نخواهد شد.



لولا کابینت



سخن پایانی

همان‌ طور که در بالا اشاره شد، لولا کابینت یکی از مهم‌ ترین بخش‌ ها در ساخت و تولید کابینت است چرا که اگر از نظر کیفیت در سطح استانداردی نباشد، هم زود فرسوده می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد و هم بر روی شکل ظاهری کابینت آشپزخانه شما تأثیر منفی بسیاری خواهد داشت. لولا ها از نظر ویژگی‌ ها و کارایی نیز انواع مختلفی دارند که لولای تزئینی، لولای قابل جا به‌ جایی، لولای سنگین، لولای پنهان و لولای خود بست نمونه‌ هایی از این انواع مختلف هستند.

لولا گازور فانتونی در نوع آرام‌ بند نیز نوعی لولا برای کابینت است که از کیفیت بالایی برخوردار است و به شما کمک می‌کند تا بدون وارد شدن هرگونه آسیب و صدمه‌ ای درب کابینت و یا کمد را در زاویه‌ های مختلفی باز و بسته کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لولا گازور فانتونی با ما تماس بگیرید.

به این نکته توجه کنید: برای انتخاب انواع مختلف لولای کابینت، نحوه اجرای درست، متریال باکیفیت و کار حرفه‌ ای از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار هستند.

برای اطلاع از قیمت یراق آلات فانتونی با ما تماس بگیرید.


BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : هنگام جا به جایی لولا روکار چه کاری باید انجام بدیم

پشتیبانی : سلام برای اطلاعات بیشتر درباره لولا روکار با کارشناسان ما تماس بگیرید

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.