×

جا کفشی دیواری ریلی و ویژگی های آن

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره جاکفشی‌ های ریلی توضیح دادیم همراه ما باشید.


طراحی انواع جاکفشی دیواری ریلی

این روز ها افراد علاقه بیشتری به خرید کفش پیدا کرده‌اند، از کفش‌ های کتانی شیک گرفته تا کفش‌ های پاشنه بلند که در طرح و رنگ‌ های مختلفی به فروش می‌رسند. اما یک مشکل وجود دارد، جمع‌ آوری و نگهداری از این همه کفش کار آسانی نیست.

باید به دنبال مکانی باشید تا بتوانید کفش‌ های خود را با دقت در آن نگهداری کنید، چه مکانی بهتر از یک جاکفشی دیواری ریلی در راهرو یا در کلوزت! جاکفشی‌ های ریلی امروزه توانسته‌اند به دلیل اشغال کردن فضای کم، مورد استقبال افراد بیشتری قرار بگیرند.

جاکفشی‌ های ریلی را می‌توانید متناسب با فضایی که دارید، در ابعاد و عمق مختلف و با توجه به طراحی داخلی در طرح و رنگ‌ های متنوع سفارش و نصب کنید.


محل قرار دادن جاکفشی ریلی

اگر تعداد کفش‌ های شما زیاد است می‌توانید دو مدل جاکفشی را در دو نقطه مختلف خانه داشته باشید. یک جاکفشی در راهرو و دیگری در اتاق کلوزت. البته بهترین مکان برای قرار دادن جاکفشی در قسمت ورودی خانه، در راهرو است.

اما بعضی از آپارتمان‌ ها دارای کلوزت یا اتاق مخصوص لباس هستند که در این اتاق‌ ها علاوه بر قرار دادن لباس‌ ها، کیف و کفش‌ ها را نیز می‌توانید در قفسه‌ ها چیدمان کنید. جاکفشی‌ های ریلی به دلیل قابلیت‌ هایی که دارند می‌توانند در تمام مکان‌ ها نصب و مورد استفاده قرار بگیرند.


جاکفشی دیواری

جاکفشی‌ های دیواری به دلیل اینکه به دیوار متصل می‌شوند، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و برای راهرو ها که عرض کم‌ تری دارند، می‌توانند گزینه مناسبی باشند. به دلیل رعایت مسائل ایمنی جاکفشی دیواری ریلی را با پیچ و مهره به دیوار متصل می‌کنند تا با کشیدن کشو ها به بیرون، خطر سقوط از بین برود.


جاکفشی دیواری ریلی



انواع جاکفشی ریلی

اگر دوست دارید راهرو همیشه مرتب و تمیز باشد، یک جاکفشی ریلی یک انتخاب عالی است. این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تعداد زیادی از کفش‌ ها را در آن نگهداری کنید. جاکفشی‌ های دیواری به صورت کشویی ریلی و کشویی ساده با ارتفاع و ابعاد مختلف طراحی و تولید می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه : جاکراواتی ریلی 


• جاکفشی با کشوی ریلی

می‌توانید جاکفشی دیواری را با طبقات ریلی سفارش دهید که مزیت‌ های فراوانی دارد، از جمله اینکه به آسانی کشو ها باز و بسته می‌شوند و می‌توانید حتی به کفش‌ هایی که در انتهای کشو قرار دارند، دسترسی پیدا کنید.

نوع ریل به کار رفته در این جاکفشی‌ ها از نوع فلز است که از کیفیت و دوام خوبی برخوردار هستند. کف کشوها معمولاً مشبک و از جنس مفتول است تا جریان هوا به خوبی صورت گیرد. برای نظافت نیز می‌توانید کشوها را از ریل خارج و با آب شست‌وشو دهید.

می‌توانید برای اینکه فضا کارآمدتر باشد، جاکفشی را انتخاب کنید که خیلی عمیق نباشد. اگر کشوها را با ابعاد بزرگ انتخاب کنید به هنگام کشیدن کشو به بیرون ممکن است فضای بیشتری را در راهرو اشغال کنند اما اگر ابعاد را متناسب انتخاب کنید، می‌توانید آزادانه در راهرو حرکت کنید.

اما اگر فضای راهرو یا اتاق شما یا کمد دیواری اجازه می‌دهد، می‌توانید جاکفشی‌ های ریلی را در عمق بیشتری طراحی کنید. به دلیل اینکه کشو ها به صورت ریلی بوده و به بیرون کشیده می‌شوند، می‌توانید به راحتی به تمام کفش‌ ها دسترسی پیدا کنید. این نوع جاکفشی را می‌توانید با درب ریلی، درب لولایی و حتی بدون درب نصب کنید.


جاکفشی دیواری ریلی




• جاکفشی با کشوی ریلی بدون درب

اگر مجموعه‌ ای شگفت‌ انگیز از کفش‌ های کتانی یا چکمه دارید و نمی‌خواهید آن‌ ها را پنهان کنید، می‌توانید جاکفشی دیواری ریلی را بدون درب انتخاب کنید. این یک روش عالی برای دستیابی به اطلاعات کلی از تمام کفش‌ ها است.

نگه داشتن همه کفش‌ ها در یک محل، به راحتی قابل مشاهده است و باعث می‌شود تا با توجه به تعداد بالای کفش‌ ها، انتخاب شما بسیار راحت‌تر شود و مدل مورد نظر خود را بهتر انتخاب کنید.

به این ترتیب، حتی در صورت عجله می‌توانید به سرعت کفش‌ های خود را انتخاب کنید. از معایب نداشتن درب جاکفشی این است که امکان دارد آلودگی به سایر نقاط خانه نیز سرایت کند و بوی نامطبوع کفش در فضای خانه بپیچد.


• جاکفشی با کشوی ریلی با درب ریلی

در محیط و فضا های کوچک، باز و بسته کردن درب‌ ها کار مشکلی است، درب ریلی هیچ گونه فضایی را اشغال نمی‌کند و برای باز و بسته کردن آن نیازی به جابجایی لوازم خود ندارید. این مدل جاکفشی طرفداران بسیاری دارد.

علاوه بر این که کفش‌ های بیشتری را می‌توانید در آن نگهداری کنید، می‌توانید در اتاق‌ های کوچک نیز از این نوع جاکفشی‌ ها استفاده کنید. جاکفشی با درهای کشویی برای یک راهرو باریک بسیار مناسب است و به هنگام باز شدن درها، راهرو را مسدود نمی‌کند.


• جاکفشی با کشوی ریلی با درب لولایی

بهتر است در طراحی جاکفشی به این نکته دقت داشته باشید که حتماً جاکفشی درب داشته باشد، این موضوع هم از لحاظ بهداشتی مهم است و هم از نظر بصری جلوه بهتری را ایجاد می‌کند. درب‌ های لولایی که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته‌اند، می‌توانند پوشش خوبی برای جاکفشی باشند.

اما در فضا های کوچک ممکن است باز کردن درب با مشکل روبه رو شود. اگر جاکفشی با کشو ریلی در اتاق کلوزت وجود دارد، به دلیل اینکه ابعاد این اتاق‌ ها کوچک است و معمولاً کشوها دارای عمق زیادی هستند، باز کردن درب ممکن است به سختی صورت گیرد.

البته در برخی از مدل‌ها درب به صورت یک تیکه به کشوها متصل است و با باز کردن درب به سمت جلو، کشورها نیز به بیرون کشیده می‌شوند.


جنس جاکفشی ریلی

جاکفشی دیواری ریلی می‌تواند از کاربردی‌ ترین نوع جاکفشی‌ ها در کمد دیواری و راهرو باشد. نوع چوب بکار رفته در جاکفشی ریلی در برابر رطوبت و گرما از مقاومت بالایی برخوردار است، همچنین چوب می‌تواند ظاهر جذابی را به دکوراسیون داخلی شما اضافه کند.

کف کشوها از جنس مفتول ضد زنگ است و به دلیل مقاومت بالا می‌توانید عمق آن‌ها را بیشتر در نظر گرفته و تعداد کفش‌ های بیشتری را در آن قرار دهید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.