×

انواع جا قاشق و چنگال که باید تو هر خونه ای باشه

شاید برای اینکه بخواهیم آشپزخانه‌های قدیمی را به یاد بیاوریم لازم نباشد خیلی به گذشته فکر کنیم. چند سالی که به عقب برگردیم به یاد می‌آوریم که آشپزخانه‌ها چه جاهای تنگ و شلوغی بودند و چقدر وسایل اضافی و نا کارآمدی در آن‌ها وجود داشت! فضاهایی به دور از زیبایی که پشت دیوار‌های سنگین مخفی شده بودند.

اما امروزه نگاه‌ها تغییر کرده است. در گذشته شاید چون فکر می‌کردند آشپزخانه دور از دید دیگران است، اصلاً به زیبایی آن اهمیت نمی‌دادند، ولی حالا با عوض شدن سبک معماری خانه‌ها، آشپزخانه‌ها از فضایی نمور و تاریک به مکانی مجلل و در معرض دید بدل شده‌اند. از نظر خانم‌های امروزی، زیبایی و جزئیات در همه جای خانه اهمیت بالایی دارد. مطمئناً سلیقه‌های مختلفی برای زیباسازی فضا وجود دارد و شرکت‌ها و طراح‌های زیادی در این زمینه کار می‌کنند، ولی اصل ثابت شده این است که زیبایی در هر چه ساده بودن است. زیرا سادگی همیشه نیز وجود دارد و وسایل ساده و به دور از مد نیز همیشه باقی می‌مانند و به عبارتی از مد نمی‌افتند. معمولاً برای طراحی داخلی فضاهایی مثل آشپزخانه از آیتم‌های مختلفی کمک گرفته می‌شود و تلاش می‌شود تا این آیتم‌ها هارمونی لازم را به فضا بدهند و حس زیبایی را القاء کنند. از جمله ی این آیتم‌های مورد استفاده می‌توان به جا قاشق کنار گاز، جا قاشق و چنگال، زیر قاشقی و جدا کننده قاشق و چنگال اشاره کرد.اکسسوری آشپزخانه آیتم‌هایی که شاید در ابتدا چیز‌های ساده‌ای به نظر برسند اما تمیزی و مرتب بودن را به همراه دارند و موجب می‌شود فضای آشپزخانه نیز دارای نظم خاصی باشد. در ادامه بیشتر با اهمیت آن‌ها در طراحی فضای داخلی و دکوراسیون آشنا می‌شویم.

اعمال برخی تغییرات کوچک در دکوراسیون آشپزخانه‌ی شما، می‌تواند تغییرات مثبتی را در نمای کلی و زیبایی این فضا به وجود آورد. از جمله این تغییرات می‌تواند اضافه کردن انواع مختلف جا قاشقی و یا جداکننده قاشق و چنگال در آشپزخانه‌ی شما باشد. در ادامه می‌بینید که خرید زیر قاشقی چه تغییراتی به ظاهر کوچک ولی در عین حال بزرگی را می‌توانند در آشپزخانه‌ی شما ایجاد کند.

جا قاشق کنار گاز

حتماً برای شما هم پیش آمده است که هنگام آشپزی لحظاتی را برای پیدا کردن جایی یا ظرفی برای قرار دادن قاشق آغشته به مواد غذایی گشته باشید و در نهایت چون جایی را پیدا نکرده‌اید آن را به درون قابلمه یا تابه برگردانده‌اید. احتمالاً بعداً هم حواستان به داغ بودن قاشق نبوده و دست خود را سوزانده‌اید! خب همه‌ی این مشکلات با قرار دادن یک جا قاشق کنار گاز حل می‌شود. ولی نکته‌ی جالب اینجاست که بیشتر از چند سال نیست که طراحان لوازم آشپزخانه به فکر ساخت این وسیله افتاده‌اند و قبل از آن به طراحی وسیله‌ای مختص این منظور فکر نکرده بودند.

این آیتم کوچک در عین سادگی ولی بسیار کاربردی است و با طرح‌های متنوعی که دارد می‌تواند در تلطیف فضا و زیبا سازی آَشپزخانه به شما کمک شایانی بکند. این جاقاشقی‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و با متریال مختلف ساخته می‌شوند و تنوع بالایی دارند. این آپشن‌ها دست شما را برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه باز می‌گذارد؛ چرا که می‌توانید جا قاشقی کنار گازی را انتخاب کنید که با دیگر آیتم‌های آشپزخانه‌ی شما هم‌خوانی داشته باشد. پس حتماً به فکر خرید زیر قاشقی باشید.



جا قاشق کنار گاز



جا قاشق و چنگال

از جمله دیگر آیتم‌های مهم و ضروری در آشپزخانه جا قاشق چنگال است. خانم‌ها، به خصوص خانم‌های ایرانی توجه زیادی به تمیز شستن ظرف‌ها دارند و دوست دارند که قاشق و چنگالی که استفاده می‌کنند پس از هر بار به کار گیری مثل روز اول برق بزند، به همین خاطر عملیات شست‌وشو را با مواد شوینده‌ی فراوان و آب زیاد انجام می‌دهند؛ پس نیاز دارند که بتوانند اصطلاحاً آب این قاشق و چنگال‌ها را به راحتی بگیرند، به همین منظور نیاز به یک جا قاشق چنگال دارند که بتوانند به سادگی این کار را انجام دهند.

جا قاشق و چنگال‌ها البته فقط برای خشک کردن استفاده نمی‌شوند و به عنوان آیتم‌های دکوری برای روی پیشخوان، کانتر یا اُپن هم مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ پس هر کدام از این کاربرد‌ها هم که مدنظر ما باشد، در هر صورت جا قاشق و چنگال جزو آیتم‌هایی است که همیشه در معرض دید است، پس نیاز است تا در انتخاب آن‌ها دقت کنیم و مناسب‌ترین گزینه را که با ست آَشپزخانه‌ی ما هارمونی دارد انتخاب کنیم.



جا قاشق و چنگال



جداکننده قاشق و چنگال

حتماً برای شما هم پیش آمده است که خواسته‌اید از داخل جا قاشق چنگال مثلاً یک چنگال بردارید ولی هر کدام را که برداشته‌اید قاشق بوده است، و یا حتی برعکس! قطعاً در آن لحظه عصبی شده‌اید. پس راه حل این مشکل چیست؟ جواب خیلی ساده است، استفاده از یک جدا کننده قاشق و چنگال ...

امروزه قاشق و چنگال‌ها دیگر آن وسایل دم دستی سابق نیستند و علاوه بر کاربردی بودن جنبه‌ی دکوری هم دارند قاشق، چنگال، کارد، قاشق‌های چای خوری، چاقو و ... امروزه بعضاً به صورت ست و با بسته‌بندی‌های شکیل به فروش می‌رسند که در مواردی قیمت‌های قابل توجهی نیز دارند. همه‌ی این‌ها حاکی از آن است که ما هم باید توجه بیشتری به این آیتم لاکچری در آشپزخانه‌ی خود داشته باشیم و حتما از زیبایی آن‌ها برای اضافه کردن به نمای آشپزخانه‌ی خود استفاده کنیم. بهترین راه برای عملی کردن این هدف استفاده از یک جداکننده قاشق و چنگال شکیل است که علاوه بر کاربردی بودن بتواند به زیبایی فضای آَشپزخانه‌ی شما هم بیافزاید.

دیدیم که تغییرات به این کوچکی چه تفاوت‌های عظیمی را می‌تواند در زیبایی محیط آشپزخانه ایجاد کند. آیتم‌هایی که شاید خیلی به چشم نیایند ولی جزئیات لطیفی را اضافه می‌کنند. آشپزخانه فضایی است که خانوم‌ها بیشتر طول روز را در آن جا سپری می‌کنند؛ پس چه بهتر است تا این فضا را برای حضورشان دلچسب‌تر کنیم. شاید ترجیح دهید تا پولی که خرج می‌کنید و هزینه‌ای که صرف می‌کنید را برای خریدن آیتم‌هایی هزینه کنید که بیشتر به چشم می‌آیند و اعتقادی به این دست وسایل نداشته باشید، ولی همیشه باید به خاطر داشت این جزئیات است که تفاوت‌ها را رقم می‌زنند.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.