×

طراحی جا کراواتی ریلی

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره جا کراواتی ریلی توضیح دادیم همراه ما باشید.


جا کراواتی ریلی چیست؟

جا کراواتی ریلی را می‌توان جزء تجهیزات به‌ روزی دانست که در خانه‌ ها به کمک بانوان آمده‌اند. روسری و شال که جزو جدا نشدنی استایل خانم‌ ها هستند و کمربند و در برخی موارد کراوات که به‌عنوان پر مصرف‌ ترین اکسسوری‌ های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، گاهی باعث به‌ هم‌ ریختگی در کمد لباس‌ ها می‌شوند.

این امر، ایده اصلی برای ساخت جا کراواتی ریلی است. با نصب این تجهیزات در کمد لباس خود می‌توانید به بی‌ نظمی‌ های این بخش خاتمه داده و در پیدا کردن شال و روسری و یا کمربند و کراوات، دچار مشکل نشوید.

این تجهیزات معمولاً توسط شرکت‌ ها و برند های فعال در حوزه دکوراسیون کابینت‌ ها، مورد توجه قرار گرفته و در اکثر موارد از آن‌ ها استفاده می‌شود. با توجه به این‌ که ابعاد کمد لباس‌ ها با هم فرق دارد، این محصولات نیز ابعاد متفاوتی دارند و دست شما در خرید آن‌ ها باز است.


ویژگی‌ های جا کراواتی ریلی

جا کراواتی‌ هایی که در انواع ریلی تولید می‌شوند معمولاً دارای ظاهری مستطیل شکل هستند. این محصولات از نظر ابعاد و جای آویز، دارای انواع مختلفی هستند. شما می‌توانید با توجه به تعداد کمربند و کراوات مورد استفاده و یا تعداد شال و روسری‌ های خود، تعداد جای آویز آن‌ ها را تعیین کنید.

به‌ این‌ ترتیب این اکسسوری ها، جایی را در کمد لباس شما اشغال نمی‌کنند و می‌توانید در صورت نیاز به‌ سرعت به آن‌ ها دسترسی داشته باشید. جا کراواتی ریلی با استفاده از متریال درجه‌ یک ساخته می‌شود.

البته در بازار، انواعی از آن‌ ها با کیفیت پایین نیز وجود دارد که با قیمت‌ های ارزان نیز ارائه می‌شوند؛ اما در این موارد، بهتر است کیفیت را فدای قیمت نکنید. در تهیه انواع باکیفیت این ارگانایزر ها، از آلومینیوم سنگین و فلزات آبکاری شده استفاده می‌شود.

این امر سبب می‌گردد تا طول عمر آن‌ ها بالا بوده و در برابر ضربات فیزیکی و یا وزن بالا، تحمل خوبی از خود نشان دهند.

در صورتی‌ که این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کنید می‌توانید از بابت عدم خوردگی و یا زنگ‌ زدگی آن‌ها نیز مطمئن باشید. رنگ‌ بندی آن‌ ها با توجه به تنوع سلایق، متفاوت است. شما می‌توانید متناسب با چیدمان اتاق‌ خواب و یا کلوزت روم خود، رنگ‌ بندی آن‌ ها را مشخص نمایید.

این تجهیزات دارای ریل هستند که باعث می‌شود تا بتوان تعداد بالایی از روسری، شال، کراوات و کمربند را از آن آویزان کرده و در صورت نیاز به‌ راحتی به هر کدام از آن‌ ها دسترسی داشت.



جاکراواتی ریلی



جا کراواتی ریلی، محصولی برای افزایش بهره‌ وری از فضا

معمولاً بانوان به استفاده از لباس‌ هایی با استایل متنوع، علاقه دارند. این امر سبب می‌شود تا بتوان انواع شال و روسری، با رنگ‌ بندی و طرح‌ های مختلف را در کمد لباس آن‌ ها مشاهده کرد. این موضوع در برخی موارد در مورد کمربند و کراوات آقایان نیز صدق می‌کند. از این‌ رو پیدا کردن آن‌ ها در مواقع ضروری می‌تواند به آشفتگی و بی‌نظمی در کمد لباس بیانجامد.

این در حالی است که طراحان و مجریان دکوراسیون داخلی، کابینت و کمد ها پیشنهاد می‌دهند با استفاده از جا کراواتی‌ هایی که به‌صورت ریلی کار می‌کنند، از فضای داخل کمد لباس خود، بیشترین بهره‌ وری را داشته و از ایجاد این آشفتگی در امان باشید. جا کراواتی ریلی دارای ابعاد کوچکی است و در دیوار اتاق و یا کمد لباس، نصب می‌شود؛ بنابراین جای زیادی را اشغال نکرده و در محلی نصب می‌شود که تاکنون، هیچ کارایی نداشته است.

پیشنهاد مطالعه : جاکفشی دیواری ریلی 


اجزای تشکیل‌ دهنده جا کراواتی ریلی

این محصول را می‌توان بر اساس ابعاد کمد لباس و یا ابعاد محیطی که در اختیار دارید تهیه کرد. این مدل جا کراواتی دارای دو بخش است. بخش اول آن، پایه جا کراواتی است که به دیواره داخلی کمد وصل می‌گردد.

زمانی که پایه به دیواره متصل شد می‌توان بدنه اصلی جا کراواتی را بر روی آن قرار داد. بدنه اصلی شامل آویز هایی است که می‌توان روسری و یا کمربند را بر روی آن‌ ها آویزان نمود. ریلی بودن این بخش، همان ویژگی‌ ای است که باعث تمایز این محصولات از انواع دیگر آن‌ها شده است. ریل به‌ کار رفته در این تجهیزات از میان ریل‌ های ساچمه‌ ای سه‌ تکه یا دو تکه‌ ای انتخاب می‌شوند. این ریل‌ ها به‌ صورت آرام‌ بند هستند و زمانی که درب کمد بسته می‌شود، ریل آن نیز به آرامی بسته خواهد شد.

این نوع جا کراواتی دارای وزن بسیار سبکی است که به درب و بدنه داخلی کمد لباس، فشار مضاعفی را تحمیل نخواهد کرد. در ضمن ریلی بودن آن سبب شده تا این محصول قادر باشد وزن بالای اکسسوری‌ های آویزان شده را تحمل کرده و دچار شکستگی نشود.

استفاده از آرام‌ بند در ساختمان این محصول، سبب شده تا به هنگام باز و بسته کردن درب، شاهد ایجاد صدای زیادی نباشیم. این تجهیزات به‌ صورت حرفه‌ ای طراحی و تولید می‌شوند و می‌توانند بهترین محصول برای استفاده در منازل امروزی که ابعاد کوچکی دارند باشند.


نحوه نصب جا کراواتی ریلی

جا کراواتی ریلی یکی از تجهیزاتی است که امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان کابینت‌ ها و کمد ها به‌ شدت مورد توجه قرار دارد. معمولاً شرکت‌ های طراحی داخلی، از این محصول با توجه به ابعاد و چیدمان کابینت‌ ها و کمد ها، استفاده کرده و به بهبود بهره‌ وری از فضای داخلی کمدها، کمک می‌کنند.

به‌ منظور نصب صحیح و بی‌ عیب و نقص آن‌ ها، طراحان داخلی معمولاً بخشی از کمد را انتخاب می‌کنند که کاربرد خاصی ندارد و هیچ اشکالی در چیدمان لباس‌ها ایجاد نمی‌کنند. به هنگام نصب این تجهیزات، معمولاً آن‌ها را از پهلو به دیواره داخلی کمد وصل می‌کنند.

برای نصب آن‌ ها، تنها از چهار پیچ استفاده می‌شود. با نصب این پیچ‌ ها، پایه به دیوار نصب می‌شود و بعد از آن می‌توان بدنه ریلی را بر روی آن قرار داد. بخش ریلی این محصولات دارای حرکتی روان بوده و هیچ اشکالی به هنگام استفاده از ریل آن به وجود نخواهد آمد.

ما در مقاله های قبلی درباره اجرای سنگ اسلب هم توضیح دادیم برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.



جاکراواتی ریلی

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.