×

جدیدترین مدل کابینت مدرن آشپزخانه 2020

ما در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره جدیدترین مدل طراحی آشپزخانه 2020 توضیح دادیم همراه ما باشید.

خانه برای همۀ افراد معنای آرامش و راحتی را به همراه دارد و در این میان آشپزخانه قلب خانه است. چند دهه قبل، آشپزخانه در پشت خانه پنهان شده بود و جایی بود که غذا تهیه و ظروف کثیف شسته می‌شد. ولی اگر بخواهیم سریع به اکنون یعنی سال 2021 بیاییم، آشپزخانه نقش بسیار متفاوتی دارد. امروزه آشپزخانه نقطه کانونی خانه است، مکانی که در ابتدای روز یا بعد از طی یک روز طولانی همه را گرد هم می‌آورد. بعلاوه با طراحی‌ ها و تجهیزات مدرن امروزی، آشپزخانه با زیبایی تمام و گرمایی که به عنوان مرکز خانه دارد، نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در راحتی، آسایش، آرامش و زیبایی و دکور خانه دارد.

در طول دهه‌ های گذشته آشپزخانه‌ ها بسیار تغییر کرده‌اند و انجام برنامه‌ ریزی و تصمیم و انتخاب طرح چیدمان و یا بازسازی آشپزخانه در طراحی خانه و دکوراسیون آن بسیار مهم است. پیشرفت تکنولوژی و تغییر پویایی اجتماعی کمک زیادی به ظهور آشپزخانه مدرن کرده است. در حال حاضر تأکید و تمرکز بسیار بیشتری روی خانه‌ ها و طراحی‌ هایی است که مفهوم باز در آن‌ها مدنظر است و این ایده بیشتر در اطراف آشپزخانه می‌چرخد تا در خانه همه بتوانند کنار هم باشند. امروزه در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه مانند دیگر انواع طراحی و چیدمان مدرن، سبک‌ های تمیز و ساده مورد پسند طراحان و مشتریان قرار می‌گیرد که در آن‌ها برخورداری از نور طبیعی به جنبه‌ای اساسی در ظاهر و عملکرد کلی فضای آشپزخانه تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم با المان‌ ها و نکاتی که در جدیدترین مدل طراحی آشپزخانه 2020 مطرح شده و حائز اهمیت است بیشتر آشنا شویم.


جدیدترین مدل طراحی آشپزخانه 2020



برای اطلاعات بیشتر درباره جدیدترین مدل طراحی آشپزخانه 2020 با ما همراه باشید.


المان‌ های جدید ترین مدل کابینت مدرن آشپزخانه 2020

آشپزخانه فضایی بیشتر از یک محیط پخت و پز و شست و شور است، امروزه علاوه بر محلی برای انجام این موارد، آشپزخانه فضایی برای غذا خوردن، معاشرت و استراحت افراد خانواده در کنار یکدیگر است. به همین جهت طراحی آن نیز از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. اما نکاتی دربارۀ طراحی اشپزخانه:

آشپزخانه که در طراحی مدرن فضایی باز است دارای بخش‌ ها و آیتم‌ های گوناگونی است که در طراحی باید لحاظ شود؛ کابینت‌ ها، وسایل آشپزخانه، میز کار آشپزخانه و تجهیزات یا لوازم آشپزخانه. در همین راستا در ادامه روند های مرسوم و متداولی را برای طراحی آشپزخانه مدرن که مربوط به امسال است مرد بررسی قرار می‌دهیم:

پیشنهاد مطالعه : طراحی کابینت مدرن و شیک 


• آشپزخانه هوشمند

ورود تکنولوژی و فناوری در قالب لوازم و تجهیزات و حتی اجزای آشپزخانه مدرن امروزی، همان روندی است که ما آن را آشپزخانه هوشمند می‌نامیم. وجود حس‌ گرها و صفحات دیجیتال در لوازم و قطعات آشپزخانه، حتی اجزای ساده‌ای مانند شیر های آب دلیلی بر این موضوع است. ویژگی لمسی بودن بسیاری از لوازم یا اخطار یخچال‌ هایی که از کم شدن مواد غذایی خبر می‌دهند یا انواع آلارم و اخطار های دیگر، مانند قهوه‌ساز. همچنین گجت‌ هایی که از فساد مواد غذایی خبر می‌دهند، یا امکان کنترل و تنظیم از راه دور برخی دیگر از لوازم و وسایل.


•رنگ کابینت: تیره‌ ها می‌آیند و سفید می‌رود

اگرچه رنگ سفید همیشه مرسوم بوده و کلاسیک است، اما در طراحی جدید، جای خود را به رنگ‌ های تیره داده است. البته خروج سفید با ورود بخش‌ های تیره در اجزایی مانند جزیره آغاز می‌شود، قلب آشپزخانه که با بخش‌ هایی تیره به چشم می‌آید. معمولاً تلفیقی از سایه‌ های رنگ‌ های سبز و آبی استفاده می‌شود. علاوه بر این رنگ‌ های طبیعی خنثی، رنگ‌ های دیگری نیز به میدان می‌آیند؛ رنگ‌ های تیره‌ای که تن جواهر گونه دارند. رنگ‌ های سیاه، سرمه‌ای، سبز زمردی و آلویی که در طیف بنفش با تن قهوه‌ ای قرار می‌گیرد. این رنگ‌ ها جلوه‌ای شیک و لوکس ایجاد می‌کنند. کابینت‌ های تیره دقیقاً نوعی زیبایی و وقار را ایجاد می‌کنند که مجلل و باشکوه به چشم می‌آید. البته باید مراقب باشید که فضایی صد در صد غالب ایجاد نشود که همیشه تاریک جلوه کند.


جدیدترین مدل طراحی آشپزخانه 2020




• طرح‌ ها، مواد و بافت‌ های ساده

با اینکه سبک‌ های دکوراسیون خانه باغ و خانه‌ های مزرعه‌ای و یا دکوراسیون قرون وسطا هنوز محبوبیت دارند، اما گرایش به دکوراسیون و طراحی ساده بیشتر شده است. طراحی ساده آرامش و سادگی خاصی دارد که استرس زندگی امروزی را می‌زداید و ظاهر همه چیز ساده، تمیز و مدرن است.

حذف کابینت‌ های دیوارهای فوقانی یک روند رو به پیشرفت در جدیدترین مدل کابینت مدرن آشپزخانه 2020 است که در برخی موارد اگر نیاز به فضای ذخیره‌ سازی بیشتر یا یک عنصر نقطۀ کانونی باشد، این کار با تعبیۀ قفسه‌ های باز صورت می‌گیرد که فضایی بازتر و روشن‌ تر ایجاد می‌کند و جلوۀ کانتر را بیشتر می‌کند.

وقتی می‌گوییم ساده، نمی‌خواهیم این را با خسته‌ کننده یکی کنیم. بنابراین، مواد و بافت را در نظر بگیرید. اگر از قفسه‌ های باز استفاده می‌کنید، چوب‌ های تراش‌ خورده برای ایجاد عناصر طبیعی یا لوله‌ های فلزی را برای حالت صنعتی‌تر استفاده کنید. کاشی‌ های کف از نوع سنگ طبیعی یا کاشی‌ های فضای خالی بین کابینت‌ ها که چهار گوش و منقش بوده و لبه‌ های پخ دارند، نقطه کانونی مناسبی هستند. این بافت‌های جالب بسیار متفاوت از کف‌ پوش یا دیوار پوش‌ های معمولی صیقلی یا براق هستند که در همه جا می‌بینیم. حتی ممکن است بخواهید یک بافت خاص در سقف ایجاد کنید که معمولاً قرار دادن تیر های سقفی به شکل جعبه‌ ها یا بخش‌ های مشبک چوبی بهترین گزینه هستند.


• کابینت‌ های ذخیره‌ سازی و سوپری

یکی از بهترین راه‌ ها برای پر کردن فضای خالی و در عین فراهم کردن فضای ذخیره‌ سازی، استفاده از کابینت‌ های سوپری است. به دلیل نقش مهمی که این نوع کابینت‌ ها در سر و سامان دادن و ذخیره مواد و وسابل در آشپزخانه دارند مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرند. تعبیۀ بخش‌ هایی برای نگهداری زبالۀ خشک و بازیافت، نوشیدنی‌ ها و وسایل و لوازم کوچک و شوینده‌ ها، کابینت‌ ها و قفسه‌ های سوپری را بسیار کاربردی کرده است؛ راهی مناسب برای سازماندهی فضا های مختلف.


• جزایر آشپزخانه چند منظوره و تک سطح

جزیره در آشپزخانه، المانی نیست که به زور و بی‌توجه در آشپزخانه گنجانده شود، بلکه یک نقطه کانونی و یک مرکز برجسته در طراحی آشپزخانه است. به خصوص اینکه در طراحی جدید کابینت‌ های دیواری کمتر درنظر گرفته می‌شود، بنابراین جزیره نقشی تأثیر گذار دارد.

در طراحی جدید، جزیره نقشی جایگاهی همه‌کاره دارد؛ محلی برای تعبیۀ کابینت‌ های ذخیره‌سازی، قرار دادن لوازم آشپزخانه به صورت توکار، محل قرار دادن نوشیدنی‌ ها و ذخیرۀ هر چیزی و مهم‌تر، محل قرار گرفتن صندلی‌ ها و استفاده از آن به عنوان میز ناهار خوری. چنین به نظر می‌رسد که جزیره در آشپزخانه‌ ها و خانه‌ های با طراحی باز، کم‌ کم جایگزین اتاق‌ های نشیمن می‌شود.


• ارتباط با فضای بیرونی

و اما آخرین فاکتور مهم در جدید ترین مدل طراحی آشپزخانۀ 2020، برقراری ارتباط مناسب با فضای بیرونی یا با فضای سبز پاسیو است که این مهم را می‌توان با قرار دادن پنجره‌ ها یا درهای صرفاً شیشه‌ای انجام داد. کنار گذاشتن پنجره‌ های کوچک مجاور سینک و قرار دادن پنجره‌ های بزرگ با چشم‌ انداز مناسب یکی از ترندها و روند های مورد توجه است.

و کلام آخر اینکه، سپردن کار به کاردان همیشه پندی ارزشمند است که در همۀ موارد صدق می‌کند، لذا مشورت با طراحان حرفه‌ای و مشورت با آنها برای لحاظ کردن دقیق تمام موارد و به کار بستن مواد و متریال باکیفیت و اجرای با دقت و ظریف و جز به جزء موارد مهم لازمۀ کار و کمک بزرگی برای رسیدن به نتیجۀ دلخواه و مطلوب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جدیدترین مدل کابینت مدرن آشپزخانه 2020 با ما تماس بگیرید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : جدیدترین مدل کابینت مدرن آشپزخانه 2020 بسیار عالی و زیبا بود

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.