×

خرید دستگیره پروفیلی

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره دستگیره توکار کابینت و قیمت دستگیره پروفیلی کابینت توضیح دادیم همراه ما باشید.


دستگیره مخفی کابینت

جزء جدایی ناپذیر هر خانه، آشپزخانه و جزء جدایی ناپذیر هر آشپزخانه، کابینت است. یکی از مهم ترین قسمت‌ ها در طراحی و استفاده از کابینت، دستگیره‌ های آن است. اهمیت این قسمت نه فقط در قیمت بلکه در ظاهر کابینت و سهولت استفاده از کابینت نیز هست. با این نگاه شرکت‌ های مختلف در تلاش هستند تا دستگیره‌ های متنوعی از لحاظ کیفیت، مدل و قیمت تولید کنند.

از جمله دستگیره‌ های تولید شده که مورد استقبال نیز قرار گرفته، دستگیره پروفیلی است. آن چه که در استفاده و اجرای این کابینت‌ ها حائز اهمیت است، اجرای درست کار، استفاده از متریال باکیفیت و کار اصولی و حرفه‌ ای است.

منظور از دستگیره مخفی همان کابینت بدون دسته است. این کابینت‌ ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شیار های مخصوصی به اسم کانال دارند. سادگی همواره مد بوده و هست و هیچ گاه نیز از مد نمی‌افتد.

استفاده از دستگیره‌ های مخفی، ظاهری ساده، یکدست و مدرن به کابینت‌ های می‌دهد که آن را برای سال‌ ها قابل استفاده می‌کند. این نوع دستگیره‌ های کابینت، دستگیره پروفیل یا شاخه‌ای نیز نامیده می‌شوند.

دستگیره مخفی کابینت چهار مدل دارد: دستگیره مگنتی مکانیکی، دستگیره یکپارچه با درب، دستگیره پنهان پروفیلی و دستگیره پروفیلی بیرونی؛ کاربرد این دستگیره‌ ها کاملا بستگی به سلیقه مشتری دارد.

برای اطلاع بیشتر درباره قیمت دستگیره پروفیلی کابینت با ما همراه باشید.


دستگیره مگنتی مکانیکی (بدون دستگیره)

به طور کلی این کابینت‌ ها به دو صورت اجرا می‌شوند: کابینت با دستگیره یا درب مگنتی و کابینت کاملا بدون دستگیره. در دستگیره‌ های مگنتی از آهن‌ ربا و یک قسمت مکانیکی و فنری استفاده می‌شود که داخل کابینت کار گذاشته می‌شود.

استفاده آن به این شکل است که به آسانی و تنها با فشار، درب کابینت به وسیله فنر باز می‌شود. از این دستگیره اغلب برای کابینت‌ های بالایی استفاده می‌شود. در کابینت‌ ها بدون دستگیره هم هیچ گونه یراق‌ آلاتی نصب نمی‌شود و درب‌ ها را باید به صورت دستی باز کرد.

نکته مثبت آن که هزنیه دستگیره به طور کامل حذف می‌شود. البته برخی طرح‌ های فانتزی روی این کابینت‌ های اجرا می‌شود؛ مثل ایجاد حفره روی درب‌ ها.


دستگیره یکپارچه با درب

در واقع این کابینت‌ ها دستگیره ندارند و تنها درب کابینت به شکل شیب‌ دار است که می‌توان با استفاده از آن، درب را باز کرد؛ به این شکل که یک فضای مخفی در لبه درب ایجاد می‌شود. این شکل از بیرون قابل مشاهده نیست و داخل لبه درونی درب کابینت قرار دارد.


دستگیره پروفیل بیرونی

این دستگیره به بالای درب نصب می‌شود و تنها مقدار کمی از آن قابل مشاهده است. این دستگیره به اندازه چند سانتی‌ متر از لبه درب کابینت بیرون آمدگی دارد. قسمت بیرون آمدگی اغلب از جنس فلز بوده و برای کابینت‌ های پایینی قابل استفاده است. به‌ علاوه دستگیره طول کمی دارد و فقط در بخشی از بالای کابینت نصب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : کابینت لوکس و مدرن 


دستگیره پروفیلی مخفی

از دیگر انواع دستگیره‌ ها، دستگیره پروفیلی مخفی است که دو دسته ال شکل (L) و یو شکل (U) دارد. این نوع دستگیره تنها مختص کابینت‌ های زمینی است و به شکل خطوط افقی در کابینت‌ ها دیده می‌شود.

هر دو مدل ال شکل و یو شکل در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگیره ال شکل در بالای کابینت‌ های زمینی و دستگیره یو شکل بین دو درب به کار برده می‌شود. به‌ علاوه این دستگیره‌ های پروفیلی برای کمد دیواری نیز استفاده می‌شوند.

از مزایای این دستگیره‌ ها، شکل خاص و نمای زیبای آن‌ ها است. این دستگیره‌ ها نه روی درب بلکه روی بدنه نصب می‌شوند. جنس فلزی این دستگیره‌ ها آن را مقاوم ساخته و برای استفاده در کابینت بسیار مناسب هستند.

این دستگیره به صورت افقی یا عمودی در قسمت جلو کشو نصب می‌شود که با ایجاد فضای خالی میان کابینت‌ ها، امکان باز و بسته شدن درب کابینت فراهم می‌شود.


جنس دستگیره مخفی کابینت

این محصولات از پروفیل آلومینیوم ساخته می‌شوند. از مزایای پروفیل آلومینیوم می‌توان به استحکام، سبکی و شکل‌ پذیری بالا اشاره کرد. به‌ علاوه نگهداری آسانی دارند. ویژگی ضد آب این فلز آن را در برابر خوردگی مقاوم می‌کند. این ویژگی‌ ها، پروفیل آلومینیوم را به گزینه خوبی برای استفاده در تولید دستگیره مبدل است.


رنگ‌ بندی دستگیره پروفیلی

تولید کنندگان، طیف مختلفی از سلایق را در نظر گرفته‌اند و دستگیره کابینت‌ را در رنگ‌ بندی‌ های مختلفی مثل شامپاینی، مسی و دیگر رنگ‌ بندی‌ های معمول مانند نقره‌ای مات و براق، طلایی، سفید و بسیاری دیگر تولید می‌کنند. بسته به سلیقه و رنگ کابینت، می‌توان رنگ دستگیره را انتخاب کرد.

برای خرید دستگیره مخفی فانتونی با ما تماس بگیرید.


مزایای دستگیره مخفی کابینت

یکی از نگرانی‌ های مشتریان در هنگام انتخاب کابینت این است که پس از مدتی از مد می‌افتد. از آن جایی که کابینت‌ ها استفاده‌ای طولانی مدت دارند، لازم است با انتخابی درست از این مشکل جلوگیری شود.

یکی از گزینه‌ های پیش رو، انتخاب کابینت‌ هایی ساده است. استفاده از کابینت‌ هایی با دستگیره پنهان، ظاهر ساده و شکیلی به آشپزخانه می‌دهد که تا سال‌ ها ماندگار خواهد بود.

از دیگر مزایای این نوع کابینت‌ ها، افزایش ایمنی در آشپزخانه است. فرقی نمی‌کند که در خانه فرزند کوچک داشته باشید یا نه؛ نبود دستگیره، ایمنی را برای اعضای خانواده بالاتر می‌برد.


قیمت دستگیره پروفیلی کابینت

همان طور که اشاره شد دستگیره مخفی کابینت برخلاف ظاهر آن ارزان نیست و به کارگیری ابزار گران‌ قیمت در نصب این کار، هزینه زیادی دارد. با این حال قیمت دستگیره پروفیلی کابینت با توجه به نحوه اجرای، متریال باکیفیت و کار حرفه‌ای آن، قیمت مختلفی دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره کابینت آشپزخانه لوکس چوبی به این صفحه مراجعه کنید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : دستگیره پروفیلی از چه متریالی استفاده شده

پشتیبانی : برای اطلاعات بیشتر درباره دستگیره پروفیلی با کارشناسان ما تماس بگیرید

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.