×

خرید ریل درب کشویی چوبی

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره خرید ریل درب کشویی توضیح دادیم همراه ما باشید.


خرید ریل درب کشویی چوبی

درب‌ های کشویی از انواع درب با یراق‌ آلات مدرن هستند. همان‌ طور که از نام آن مشخص است، حرکت این درب‌ ها بر روی ریل و به‌ صورت افقی صورت می‌گیرد. مزیت اصلی این درب‌ ها مناسب بودن برای فضا های کوچک است تا به‌راحتی بتوان از فضای موجود استفاده کرد.

به‌ علاوه امروزه این درب‌ ها به یکی از عناصر مورد استفاده در طراحی‌ های مدرن تبدیل شده‌اند و در طرح‌ های متنوع تولید می‌شوند. درب‌ های کشویی اسطبلی، شیشه‌ای و فلزی از جمله این نوع طرح‌ های پر طرفدارند.

از درب‌ های کشویی می‌توان برای درب ورودی خارجی ساختمان، سرویس بهداشتی، درب‌ های داخلی، کمد دیواری و برای جدا سازی فضا های داخلی استفاده نمود.

این درب‌ ها در انواع شیشه‌ ای، فلزی، تاشو یا آکاردئونی و چوبی ساخته می‌شوند. در برخی طراحی‌ ها نیز از موتور های الکتریکی برای باز شدن خودکار درب‌ های کشویی استفاده می‌شود.

در مورد درب‌ های شیشه‌ ای از شیشه‌ های حرارت دیده و ضد ضربه استفاده می‌شود و با بکارگیری جک آرام‌ بند حرکت آن کنترل می‌شود.


اجزای ریل درب کشویی چوبی

اجزای اصلی درب ریلی شامل درب کشویی که عموماً از جنس MDF ساخته می‌شود، خار یا پین قفل کن، ریل درب کشویی و غلتک برای حرکت درب است.

درب‌ ها بر اساس سلیقه‌ی مشتری و طرح در نظر گرفته شده برای فضا، طراحی و ساخته می‌شوند. سپس این درب توسط ریل درب کشویی چوبی در جای خود بر روی چار چوب قرار می‌گیرد.

در برخی درب‌ ها هم در پایین و هم در بالای درب از ریل برای حرکت غلتک‌ ها استفاده می‌شود و در برخی دیگر نیز تنها یک نگهدارنده برای جلوگیری از افتادن درب دارند. در این سازه ریل درب کشویی چوبی بالایی برای نگهداری درب نصب می‌شود و پین قفل کن درب بر روی آن قرار می‌گیرد و غلتک‌ ها در ریل پایینی جای‌ گذاری می‌شوند.

در مدل‌ های دیگر نیز در پایین درب هیچ‌ گونه اتصالی وجود ندارد و درب صرفاً توسط قرقره‌ ها در شیار بالایی نصب می‌شود. برای درب‌ های سنگین‌ تر توصیه می‌شود از ریل زیر در استفاده شود تا بتواند وزن در را به راحتی تحمل کند و یه ریل‌ ها آسیبی نرسد.


ریل درب کشویی چوبی

ریل‌ های کشویی عموماً از جنس فلز هستند و توانایی تحمل وزن بالای درب‌ ها را دارند با این‌ وجود با توجه به وزن درب ممکن است لازم شود تا از تعداد چرخ‌ های (غلتک) بیشتری استفاده شود تا حرکت درب نرم‌ تر صورت گیرد و به ریل‌ ها آسیبی نرسد تا برای مدت بیشتری سالم باقی بمانند.

نوع و جنس ریل‌ ها با توجه به نوع درب، وزن، محل استفاده، جنس دیوار و کاربرد درب ممکن است متفاوت باشد. در برخی مدل‌ ها نیز از جک‌ های آرام‌ بند استفاده می‌شود تا در با سرعت مناسبی بسته شده و احتمال آسیب در هنگام بسته شدن در وجود نداشته باشد.

جنس ریل درب کشویی چوبی عموماً از آهن است و بنا بر محل استفاده و طرح ممکن است از آبکاری، رنگ و طرح خاصی برای آن در نظر گرفته می‌شود. در مواردی نیز از استیل ضد زنگ، آلومینیوم و PVC در ساخت این ریل‌ ها استفاده شود.

در برخی موقعیت‌ ها مانند درب کمد دیواری یا شرایطی که به هر علت تمایل به مخفی بودن ریل‌ ها باشد نیز می‌توان پس از نصب سازه‌ی ریل‌ ها، آن را با متریال دیوار مانند گچ پوشش داد.

مدل‌ های مخفی یا اصطلاحاً جیبی شکل نیز در فضا های بسیار محدود مورد استفاده می‌گیرد به این صورت که درب برای باز شدن وارد شکافی درون دیوار شده و پنهان می‌شود. در این صورت نیازی به ریل درب کشویی چوبی روی کار نیست و صرفاً باید محل مورد نظر برای درب داخل دیوار تعبیه شود تا نیازی به اشغال فضا توسط بازشوی درب نباشد و ریل‌ ها نیز عموما فقط در بالای درب نصب می شوند.

ریل درب کشویی چوبی عموماً در دو نوع ساخته می‌شوند. یک ریل بر روی درب و دیگری زیر درب کار گذاشته می‌شود. یک ورق شیاردار زیر درب و یک پروفیل در بالای درب جاگذاری می‌گردد. قرقره‌ها با یک پین به درب متصل شده و داخل یا روی پروفیل بالایی قرار می‌گیرند. در صورت تمایل می‌توان برای پین شکل‌های مناسبی طراحی نمود.

برای نگهداری درب و تحمل مناسب‌تر وزن آن نیز تعدادی چرخ در قیمت پایینی تعبیه می‌شود تا درب را به چپ و راست حرکت دهند. جنس یراق‌آلات در این نوع ریل درب کشویی چوبی از جنس استیل است و پین نگهدارنده همراه درب

بر روی ریل می‌لغزد.


درب‌ های آکاردئونی

درمورد درب‌ های آکاردئونی فریم معمولاً از جنس آلومینیوم و یراق آلات از جنس PVC ساخته می شوند.

در صورتی که فضای محدودی دارید که می‌خواهید از آن حداکثر استفاده را ببرید یا طراحی خاصی برای محیط مورد نظر خود ترتیب داده‌اید، احتمالاً نصب درب کشویی می‌تواند یکی از گزینه‌ های مورد نظر شما باشد.

پس از انتخاب طرح، جنس و سایر ویژگی‌ های درب، برای خرید ریل درب کشویی چوبی، باید نکاتی را در نظر بگیرید. این ریل‌ ها در ابعاد، کیفیت و طرح‌ های متنوعی ساخته می‌شوند و هزینه‌ی متفاوتی نیز برای شما خواهند داشت.

اما توجه داشته باشید که این ریل‌ ها باید کیفیت مناسبی داشته باشند تا اولاً به درب آسیبی نزنند. دوماً با توجه به وزن درب مورد استفاده، این ریل درب کشویی چوبی باید توانایی تحمل وزن را داشته باشد.

به این معنا که جنس مواد مورد استفاده در ساخت آن مناسب باشد تا در نتیجه‌ی حرکت رفت و برگشتی مداوم درب، تاب برندارد و تغییر شکل ندهد. ساخت آن یکنواخت و با دقت انجام شده باشد و سطح کار کاملاً صاف و یکدست شده باشد تا مانع حرکت قرقره‌ ها در ریل نشود و درب حرکت نرم و یکنواختی داشته باشد.

به‌ علاوه در صورت استفاده از جک‌ های کنترلی و آرام بند در این درب‌ ها، پس از باز شدن، درب به آرامی و با یک حرکت ساده به محل خود باز می‌گردد و همچنین خطر ضربه به دست در هنگام بستن در وجود ندارد.

در برخی از انواع درب‌ های کشویی بخصوص در ساخت درب کمد های دیواری که در اتاق‌ ها نصب می‌شوند، بجای غلتک و چرخ از بلبرینگ استفاده می‌کنند. این کار منجر می‌شود که درب در هنگام باز و بسته شدن سر و صدا ایجاد نکند.

از لحاظ رنگ و طرح ریل و پین نیز برخی سازندگان قادرند تا طرح و انتخاب‌های متنوعی را در اختیار شما قرار دهند تا از بین آن‌ ها متناسب با نیاز خود اقدام به خرید ریل درب کشویی چوبی نماید.

برای اطلاعات بیشتر درباره لولا روکار با ما تماس بگیرید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : سلام اجزای ریل درب کشویی چوبی چیه؟

پشتیبانی : سلام وقت بخیر برای اطلاعات بیشتر درباره ریل درب کشویی چوبی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.