×

درب‌های ریلی و کشویی ساختمانی

درب‌های ریلی و کشویی ساختمانی

با توجه به این‌که امروزه ابعاد و متراژ خانه‌ها، کوچک است سعی می‌شود از محصولاتی استفاده شود که سبب استفاده بهینه از فضای موجود می‌شوند. از سویی هم استفاده از معماری نوین دلیلی شده تا در ساختمان‌ها از محصولاتی مدرن و به‌روز استفاده شود. نمونه‌ای از این محصولات به‌روز، درب‌های ریلی توکار ساختمان هستند. این محصولات موجب استفاده بهینه از فضای موجود در خانه‌ها و آپارتمان‌ها کوچک شده و ظاهری به‌روز به ساختمان‌های بزرگ می‌دهند. با استفاده از این محصولات خواهید توانست، زیبایی چشم‌نوازی در محیط ایجاد کرده و نمای داخلی ساختمان را جلوه‌ای مدرن ببخشید. اگر شما هم خواهان استفاده از این محصولات در ساختمان خود هستید لازم است یک سری اطلاعات در مورد آن‌ها به دست آورید. برای کسب این اطلاعات، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ویژگی‌های درب‌های ریلی و کشویی ساختمانی

یکی از ویژگی‌های مهم این محصولات، کاربرد آن‌ها در قسمت‌های مختلف ساختمان است. شما می‌توانید با توجه به ابعاد و شکل ظاهری این درب‌ها، از آن‌ها به‌عنوان درب ورودی ساختمان، درب پارکینگ، درب اتاق، درب حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه و یا به‌عنوان یک پارتیشن برای جدا کردن قسمت‌های مختلف داخل منزل، استفاده کنید. با توجه به این کاربری‌ها، درب‌های ریلی ساختمانی با استفاده از مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شوند. هر کدام از این درب‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها را در قسمت‌های مختلف، مناسب خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های این محصولات می‌توان به نوع طراحی آن‌ها اشاره کرد. این درب‌ها در دو نوع تک تکه و یا دوتکه تولید می‌شوند. درب‌های دوتکه برای خانه‌های بزرگ و یا استفاده به‌عنوان درب ورودی ساختمان‌ها مناسب است.

اما اگر هدف شما از تهیه این محصولات، استفاده به‌عنوان درب اتاق است و یا قصد دارید از آن در فضاهایی با متراژ کوچک استفاده کنید می‌توانید از انواع یک‌تکه آن استفاده کنید. رنگ‌بندی این محصولات با توجه به وجود سلایق مختلف در جامعه، متفاوت است. شما می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌های مختلفی تهیه کنید. به‌منظور تعیین رنگ این درب‌ها، بهتر است به رنگ‌بندی وسایل موجود در منزل و یا رنگ دیوارها و ... توجه کنید. در این صورت، درب‌ها زیاد به چشم نخواهند آمد؛ اما اگر خواهان این هستید که درب‌های ریلی توکار ساختمان زیاد به چشم بیایند می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌های خنثی و یا رنگ‌های روشن، تهیه کنید. در این صورت خواهید توانست بهترین انتخاب را داشته و در عین بهره‌وری از این درب‌ها، از زیبایی منحصربه‌فرد آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.

متریال مورداستفاده در ساخت درب‌های کشویی

در ساخت درب‌های کشویی از متریال مختلفی استفاده می‌شود. شیشه، چوب، فایبرگلاس و فلز ازجمله پرمصرف‌ترین مواد در تولید این درب‌ها به شمار می‌روند. برای این‌که بتوانید یکی از این مواد را برای تهیه درب موردنظر انتخاب کنید می‌توانید، از طراحان داخلی ساختمان و تولیدکنندگان این محصولات کمک بگیرید. آنها بر اساس محل موردنظر برای نصب این درب‌ها، ویژگی‌های بصری این محصولات و تناسب آن با چیدمان و دکوراسیون منزل، بهترین نوع آن‌ها را به شما پیشنهاد خواهند داد. درب‌های چوبی می‌توانند برای استفاده در فضای داخلی اتاق‌ها و یا استفاده به‌عنوان پارتیشن، یک گزینه عالی باشند.

درب‌های کشویی شیشه‌ای نیز به دلیل ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند بهترین گزینه برای استفاده در حمام‌ها، درب آشپزخانه و ... باشند. درصورتی‌که تمایل دارید از این درب‌ها به‌عنوان درب حیاط و ساختمان استفاده کنید توصیه می‌شود آن را از میان درب‌های فلزی انتخاب کنید. درب‌های فایبرگلاس نیز جزء درب‌های مدرنی هستند که امروزه موردتوجه متقاضیان قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید با استفاده از درب‌های ریلی توکار ساختمان که با استفاده از هر کدام از این متریال تهیه شده‌اند، زیبایی خاصی به محیط ببخشید.

اجزای درب‌های ریلی و کشویی کدم‌اند؟

درب‌های کشویی شامل اجزای متعددی هستند. غلتک برای حرکت درب بر روی آن، ریل درب، خود درب و پین قفل کن ازجمله این قطعات هستند. در تولید این محصولات از ریل‌های دوتکه یا سه‌تکه استفاده می‌شود. تمامی این قطعات باید دارای کیفیت خوبی باشند تا بتوان دربی با عملکرد خوب و طول عمر بالا در اختیار داشت. نحوه‌ی طراحی و تولید این‌گونه درب‌ها در مقایسه با درب‌های معمولی، دارای پیچیدگی‌های خاصی است. به همین سبب هم مراحل تولید این محصولات با درب‌های معمولی تفاوت داشته و نیازمند تخصص و تبحر خاصی خواهد بود. درصورتی‌که برای ساخت آن‌ها از تولیدکنندگان و طراحان به نام کمک بگیرید، مطمئن خواهید بود که از قطعات اصل و باکیفیت در ساختمان درب‌ها استفاده می‌شود. به‌این‌ترتیب می‌توانید از بابت طول عمر و نحوه باز و بسته شدن آنها نیز آسوده‌خاطر باشید.

انواع درب‌های ریلی و کشویی ساختمانی

درب‌های ریلی ساختمانی دارای دو نوع سنتی و مدرن هستند. این محصولات دارای ویژگی‌های متمایزی بوده و تفاوت‌های اساسی با هم دارند. درب‌های ریلی سنتی به هنگام نصب، بر روی زمین و یا دیوار ثابت می‌شوند. در این محصولات به‌جای غلتک از خارهای نگهدارنده استفاده شده است. زمانی که به نمای بیرونی این درب‌ها نگاه کنید می‌توانید تمامی قسمت‌های تشکیل‌دهنده این محصولات را به‌صورت تک‌به‌تک ببینید. این در حالی است که در درب‌های ریلی کلاسیک و مدرن، درب به‌گونه‌ای نصب می‌شود که به هنگام باز کردن، درب به‌صورت ریلی در داخل دیوار حرکت خواهد کرد. برای نصب این محصولات باید ابتدا شکافی در داخل دیوار ایجاد کرد. به‌این‌ترتیب زمینه برای حرکت راحت درب فراهم می‌شود. این محصولات به‌صورت توکار بوده و به هنگام باز بودن نمی‌توان اجزای آن را مشاهده کرد. برای ساخت و نصب این درب‌ها باید از مراکز معتبر تولید و نصب آن‌ها کمک بگیرید.

مزایای استفاده از درب‌های ریلی و کشویی

از مزایای درب‌های ریلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• عدم اشغال فضای زیاد

• طول عمر بالا

• زیبایی منحصربه‌فرد

• برخورداری از امنیت بالا

• تنوع در طرح و رنگ

• امکان جداسازی قسمت‌های مختلف منزل با هزینه کم

جمع‌بندی

چنانچه در منزلی کوچک زندگی می‌کنید و یا منزل خود را به‌صورت مدرن، طراحی کرده‌اید می‌توانید از درب‌های ریلی توکار ساختمان استفاده کنید. این محصولات با ظاهری مدرن، فضای کمی را اشغال کرده و زیبایی خاصی به محیط خواهند داد. توجه داشته باشید که برای ساخت و نصب این محصولات از خدمات مراکز و تولیدکنندگان برتر استفاده کنید. در این صورت از کیفیت و نحوه عملکرد این درب‌ها، اطمینان خواهید داشت.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.