×

درب شیشه ای کابینت

مقدمه

آشپزخانه از مهمترین بخش‌های خانه است که بانوان، زمان زیادی را در آنجا سپری می‌کنند. بنابراین توجه به دکوراسیون و زیبا سازی آن اهمیت بسیاری دارد. زیرا نه تنها باعث می‌شود تا زمان سپری شده در آن با آرامش بیشتری همراه باشد، بلکه به زیباسازی نمای داخلی منزل نیز کمک می‌کند. یکی از مهمترین جزئیاتی که می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه و حتی اتاق‌ها را تغییر داده و آن‌ها را زیباتر جلوه دهد، درب کابینت و کمدهاست. امروزه از انواع متریال برای ساخت درب‌های کابینت و کمد استفاده می‌شود؛ اما شاید به جرأت بتوان گفت یکی از زیباترین آن‌ها، درب شیشه ای کابینت است.

درب شیشه ای کابینت از محبوبترین جزئیاتی است که از گذشته تا کنون برای بهبود دکوراسیون و طراحی داخلی منزل از آن استفاده می‌شده است. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید پس با ادامه مقاله همراه باشید. در این مقاله شما با کارایی درب شیشه ای و انواع آن برای کابینت و کمد، آشنا خواهید شد.

از درب شیشه ای کابینت در چه قسمت‌هایی و چگونه باید استفاده کرد؟

از درب شیشه ای بهتر است برای کابینت‌هایی استفاده کنید که وسایل و ظروف زیبای شما را در معرض دید قرار می‌دهند. به همین دلیل بهتر است برای کابینت یا قفسه‌هایی جلویی یا کناری که از داخل سالن نیز قابل مشاهده هستند، از درب شیشه ای کابینت استفاده کنید.

کابینت‌ها با درب شیشه ای بر روی دیوار‌های فوقانی به بهترین شکل ظاهر می‌شوند. اما نکته‌ای که نباید هنگام سفارش و اجرای درب‌های شیشه ای فراموش کرد، استفاده از متریال خوب و با کیفیت است که باعث می‌شود تا علاوه بر ماندگاری و دوام درب، زیبایی آن نیز دو چندان شود. در کنار این، نحوه اجرای درست و کار حرفه‌ای برای نصب نیز بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اگر درب شیشه ای کابینت به درستی در لولا و جای تعبیه شده قرار نگیرد، ممکن است با ایجاد زاویه و فاصله نمای کلی کابینت را تحت تاثیر قرار دهد و بعد از چند بار باز و بسته شدن آسیب ببیند.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید از شیشه برای تغییر دکوراسیون آشپز خانه خود و یا کمد‌ها استفاده کنید اما از طرفی هم نمی‌خواهید وسایل و جزئیات درون کابینت و کمد شما دیده شود، نگران نباشید؛ انواع درب‌های شیشه ای با سلیقه و کاربرد مورد نظر شما در بازار وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بر اساس نیاز و سلیقه خود استفاده کرد.

انواع درب شیشه ای کابینت

• درب شیشه ای شفاف

این نوع درب شیشه ای کابینت همانطور که از نامش پیداست، بسیار شفاف است و به راحتی وسایل داخل کابینت را در معرض دید قرار می‌دهد. اگر این این موضوع شما را ناراحت نمی‌کند، پس می‌توان گفت که انتخاب درب شیشه ای شفاف یک گزینه عالی است که علاوه بر زیبایی فضای آشپزخانه، ظروف زیبای شما را هم به نمایش می‌گذارد. اگر می‌خواهید از درب شیشه ای برای نشان دادن دکور داخل کابینت استفاده کنید، بهتر است آن را برای کابینت‌های بالایی یا کناری در نظر بگیرید. این نوع از درب‌های شیشه ای برای فضای داخلی مینیمالیستی بسیار مناسب هستند. هم چنین ناگفته نماند که این یک انتخاب عالی برای آشپزخانه‌های کوچک است.

• درب شیشه ای مات

درب شیشه ای کابینت به صورت مات برای آشپزخانه‌های مدرن، گزینه ای بسیار عالی به نظر می‌رسد؛ زیرا در حالی که به خوبی فضای داخل کابینت را مخفی می‌کند، می‌تواند سایه رنگ‌هایی از وسایل درون کابینت را به نمایش بگذارد. شما می‌توانید از این نوع شیشه‌ها برای پنهان کردن جزئیات محتویات کابینت و قفسه‌های آشپزخانه خود استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید برای کمد‌ها در بخش‌های مختلف خانه از درب شیشه ای استفاده کنید، نوع مات گزینه‌ای مناسب برای درب کمد شیشه ای است؛ زیرا وسایل شخصی داخل کمد را کمتر در معرض دید قرار می‌دهد.

• درب شیشه ای آج دار

این نوع درب‌ها دارای بافت برجسته هستند که ممکن است به مرور زمان دکوراسیون شما را کمی خسته کننده نشان دهند. اما اگر بتوانید از الگوهای ساده و کلاسیک در آشپزخانه خود همراه با این نوع درب شیشه ای کابینت استفاده کنید، یک الگوی بصری و لمسی جالب خلق خواهید کرد. شیشه‌های آج دار، بافتی شبیه به شیشه‌های مات دارند و محتویات کابینت‌ها را تار نشان می‌دهند. البته بسته به الگویی که انتخاب می‌کنید، درجه شفافیت آن‌ها کم یا زیاد می‌شود.

• درب شیشه ای با دانه‌های ریز بلوری

این نوع خاص درب شیشه ای با ظاهری کاملا جذاب برای دکوراسیون‌های قدیمی، سنتی و حتی مدرن به کار گرفته می‌شود. این دانه‌های بلوری، ریز یا درشت هستند و می‌توانند جذابیت و جلوه‌ای زیبا و خاص برای آشپزخانه شما به همراه داشته باشند. این نوع درب‌های شیشه ای هنگام برخورد با نور، جلوه‌های بصری و بافت موجی جذابی را به وجود می‌آورند. مانند درب شیشه ای مات، آن‌ها نیز محتویات داخل کابینت را مخفی می‌کنند.

• درب شیشه ای سربی

همانطور که از نام این درب پیداست، در آن از سرب استفاده شده است. استفاده از این فلز باعث شده تا کیفیت و زیبایی این درب شیشه ای کابینت دو چندان شود. در واقع می‌توان گفت که درب شیشه ای سربی یکی از موارد کم نظیر و هنری جذاب برای استفاده در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. البته به دلیل بالا بودن قیمت، کمتر از آن استفاده می‌شود.

جمع ‌بندی و نتیجه گیری

درب شیشه‌ای کابینت از محبوب‌ترین جزئیاتی است که می‌توان برای زیبا سازی فضای آشپزخانه از آن بهره برد. این نوع درب‌ها در انواع مختلفی مانند شفاف، مات، آج دار و سربی در بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید از آن‌ها بر اساس نیاز و سلیقه خود استفاده کنید. تنها نکته‌ای را که نباید هنگام سفارش و اجرا درب‌های شیشه ای فراموش کنید، استفاده از مواد و متریال با کیفیت همراه با یک اجرا و نصب حرفه‌ای توسط افراد ماهر است

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.