×

انواع دستگیره مخفی کمد

مقدمه

کمدها وسایلی هستند که در قسمت‌های مختلف خانه به خصوص اتاق‌ها به چشم می‌خورند. کمدهای دیواری و یا کمدهای متحرک را در گوشه کنار خانه می‌توان گذاشت و انواع وسایل را در آن‌ها جای داد. زیبایی کمدها به عوامل مختلفی مانند جنس و یا رنگ آن‌ها بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در زیبایی کمد تأثیرگذار باشد، دستگیره‌ای است که برای آن استفاده می‌شود. کمدهای دیواری اصولاً ابعاد بزرگی داشته و ارتفاع آن‌ها زیاد است. پس در نتیجه دستگیره‌ای که برای آن‌ها استفاده می‌شود نیز بهتر است بزرگ باشد. اما جالب است بدانید که در دنیای امروز دکوراسیون و ساختمان سازی، دیگر دستگیره کمد و یا کابینت مانند گذشته مرسوم نیست؛ امروزه بیش‌تر از دستگیره مخفی کمد استفاده می‌شود.

دستگیره مخفی همانطور که از نامش پیداست پنهان بوده و دیده نمی‌شود. شاید همین پنهان بودن دستگیره باعث شود زیبایی کمد و یا کابینت شما چند برابر شود. حال اگر شما به فکر تغییر دکوراسیون منزل و یا محل کار خود بوده و به دنبال دستگیره مخفی کمد دیواری هستید، در ادامه با ما باشید تا نمونه‌هایی از آن‌ها را به شما نشان دهیم.

دستگیره مخفی کمد

کمد دیواری از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه محسوب می‌شود. حتی برای بعضی‌ها، کمدهای دیواری بزرگ حکم انباری را دارند و تمام وسایل و ابزار اضافی در آن‌ها قرار می‌گیرند. در گذشته برای کمدهای دیواری از درب‌هایی که لولایی بودند استفاده می‌شد. در این کمدها درب به چهارچوب کمد دیواری چفت می‌شد و توسط قفل درب‌ها قفل می‌شدند. اما در دکوراسیون‌های جدید دیگری خبری از قفل و چفت درب‌های لولایی گذشته نیست. مدل‌هایی بسیار زیباتر و با کاربرد آسان‌تر جایگزین نمونه‌های قدیمی شده‌اند.

در مدل‌های جدید درب‌ها به صورت ریلی روی هم باز و بسته می‌شوند و این کار توسط یک قرقره خیلی روان صورت می‌گیرد. حال این درب‌های بزرگ اگر قرار باشد دستگیره‌ای داشته باشند باید از دستگیره‌های بلند استفاده شود که شاید زیبایی کار را کاهش دهد. بهترین راه حل استفاده از دستگیره مخفی کمد خواهد بود. دستگیره مخفی کمد دیواری باعث می‌شود زیبایی کمد، بیش‌تر جلوه کند.

دستگیره مخفی کمد چیست؟

وقتی می‌گوییم دستگیره مخفی کمد، منظورمان دستگیره‌هایی است که به صورت خطوط موازی و بسیار زیبا در کنار و یا بین درب‌های کمدها و یا بین کشوها قرار می‌گیرند. برای مثال با نصب دستگیره مخفی برای کشو‌ها، طراحی منظم‌تر خواهید داشت و علاوه بر این می‌توان برای بیرون کشیدن کشو تنها از یک دستگیره استفاده کرد و هم کشوی بالایی و هم پایینی را توسط آن دستگیره مخفی، بیرون کشید. می‌توان تصور کرد که دستگیره مخفی کمد دیواری چقدر می‌تواند در زیباتر جلوه دادن کار مؤثر باشد.

دستگیره مخفی کمد دیواری L و U

دستگیره مخفی کمد به دو شکل ال و یو وجود دارد. هر کدام از این دو مدل برای مکانی مشخص استفاده می‌شوند. برای مثال از دستگیره مخفی کمد یو شکل برای بین دو درب استفاده می‌شود تا هر کدام از درب‌های از هر جهت باز شوند. و اما از دستگیره مخفی کمد دیواری ال شکل تنها در نقاط ابتدایی و مکان‌هایی که در بالای کشو و یا کنج دیوار هستند، استفاده می‌شود.

نحوه نصب دستگیره مخفی کمد

برای نصب دستگیره مخفی کمد دیواری، شما باید ابتدا قسمت‌هایی که به دستگیره احتیاج دارند را اندازه گیری کنید. از آن جایی که نصب این دستگیره‌ها باید با دقت بالایی انجام شود، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً برای نصب، از کارشناسان خبره و نصابان حرفه‌ای بهره بگیرید. البته برای خرید این یراق آلات و دستگیره‌ها نیز شما باید نهایت دقت را به کار ببرید. این اکسسوری‌ها حتماً باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند عمر طولانی‌تر و کارایی بهتری داشته باشند. پس محلی که دستگیره را از آن جا تهیه می‌کنید باید دارای محصولاتی با کیفیت با ضمانت و گارانتی باشد.

نمونه‌هایی از دکوراسیون با دستگیره مخفی کمد دیواری

همانطور که مشاهده می‌کنید این یک نمونه از کمدهای دیواری با دستگیره مخفی است. حتی برای کمدهای قسمت بالایی نیز از همین دستگیره‌ها استفاده شده است. مشاهده می‌کنید که زیبایی کار این گونه چندین برابر خواهد بود.

در این نمونه دیگر نیز کمد بلند با دستگیره مخفی کمد دیواری در اتاق نصب شده است. زیبایی و جلوه کار در نبود دستگیره‌ها خیلی بیش‌تر خواهد بود.

در این تصویر شما یک نمونه عالی از کمد دیواری با درب‌های ریلی را مشاهده می‌کنید. دستگیره مخفی کمد بر روی درب‌های ریلی بهترین انتخاب خواهد بود. ریلی بودن درب‌ها خود نیز باعث کاربری راحت‌تر کمد خواهد شد.

ترکیب کشوها و کمد با درب‌های ریلی و همچنین دستگیره مخفی در این نمونه، زیبایی کار را چندین برابر کرده است. اگر قرار بود هر گونه دستگیره‌ای بر روی درب‌های این کمد نصب شود، دیگر زیبایی و جلوه‌ای که در حال حاضر دارد را نمی‌داشت.

نمونه‌ای از کشو با دستگیره مخفی را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

نمونه‌ای دیگر از کمد با درب‌های ریلی بزرگ و دستگیره مخفی کمد دیواری. به کشوهای قرار گرفته در کمد و مخفی بودن دستگیره‌های آن‌ها نیز دقت کنید.

و نمونه ی آخر هم تعلق می‌گیرد به این کمد دیواری با رنگ و جلوه‌ای زیبا. دستگیره مخفی کمد در این نمونه، در زیباتر کردن کمد بی تأثیر نبوده است.

جمع بندی و نتیجه گیری

آن چه در این جا بدان پرداختیم معرفی دستگیره مخفی کمد برای کمدهای دیواری و یا کمدهای متحرک و یا حتی کابینت‌های آشپزخانه بود. دستگیره‌هایی که زیبایی و جلوه کمد را بیش‌تر خواهند کرد. اصولاً از این دستگیره‌ها برای کمدهای دیواری بلند با درب‌های ریلی استفاده می‌شود. در این کمدها با ارتفاع زیاد اگر قرار باشد دستگیره نصب شود از زیبایی کار کاسته خواهد شد و به همین دلیل استفاده از دستگیره مخفی کمد دیواری بهترین گزینه برای این مدل از کمدها محسوب می‌شود.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : دستگیره مخفی کمد برای کمد دیواری هم استفاده میشه

پشتیبانی : سلام برای اطلاعات بیشتر درباره دستگیره مخفی کمد با کارشناسان ما تماس بگیرید

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.