×

طراحی آشپزخانه ایرانی

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های منزل می باشد که برای خانم های خانه دار طراحی و زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آشپزخانه ها همواره به سبک های مختلفی طراحی و چیدمان می شوند و این موضوع بستگی به سلیقه خانم خانه دار دارد که چه نوع سبکب را برای طراحی آشپرخانه خود انتخاب کند.

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره طراحی آشپزخانه 2020 توضیح دادیم همراه ما باشید.

با توجه به این که در آشپزخانه وسایل و لوازم بسیار زیادی وجود دارند و ممکن است که هر کدام دارای سایز ها و رنگ های مختلفی باشند ، این که آشپزخانه چه نوع و سبک طراحی داشته باشد در زیبایی آشپزخانه کمک می کند.

یکی از زیبا ترین و متنوع ترین سبک هایی که برای طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد طراحی آشپزخانه ایرانی می باشد. همانطور که می دانید کشور ما ایران دارای فرهنگ هایی بسیار غنی و قدیمی می باشد که یکی از بخش های این فرهنگ مربوط به طراحی ها و زیبایی ها می باشد. بسیاری از طراحان در صنایع مختلف مانند طراحی لباس ، طراحی خانه ها و ... از طراحی ایرانی برای زیبا تر کردن محیط خود استفاده می کنند. در این میان آشپزخانه ها نیز از این مورد استفاده کرده و از طراحی های زیبای ایرانی برای دکوراسیون خود بهره مند شده اند.

آشپزخانه قلب تپنده خانه‌ های امروزی است. هر کس که به دنبال داشتن خانه‌ای زیبا و جذاب است، باید در قدم اول آشپزخانه‌ای زیبا و جذاب داشته باشد. خانم‌ ها روزانه مدت زمان طولانی‌ را در آشپزخانه حضور دارند و با توجه به اینکه شاید آشپزی یک کار روتین روزانه‌ای محسوب شود، از این رو است که طراحی آشپزخانه 2020 و 2021 اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. اما کدام روش طراحی آشپزخانه را باید انتخاب کنیم؟ طراحی آشپزخانه ایرانی، طراحی آشپزخانه کلاسیک و یا حتی طراحی آشپزخانه مدرن؟ کدام یک از این روش‌ های طراحی می‌توانند بهترین گزینه برای آشپزخانه ما باشند؟ آشنایی با هر یک از این روش‌های طراحی می‌تواند دید مناسبی برای کاربران ایجاد نماید تا از این طریق بهتر و راحت‌ تر تصمیم بگیرند. در این مقاله سعی داریم تا هم نکاتی برای انتخاب هر چه بهتر یکی از این طراحی‌ها را ارائه کنیم و هم شما را با هر یک از انواع طراحی‌ های آشپزخانه آشنا خواهیم نمود تا شما بتوانید به‌ راحتی برای ایجاد تغییرات در آشپزخانه خود و خرید کابینت‌ های مدرن اقدام کنید.


مزایای طراحی آشپزخانه به سبک ایرانی

یکی از مهم ترین مزایایی که این روش دارد این است که ، فضای مطلوب و آشنایی همراه با زیبایی های خاص و مدرن برای شما ایجاد می کند و این موضوع باعث احساس آرامش و رضایت خاطر بیشتری برای شما می شود. همچنین استفاده از طرح هایی که ممکن است در دوران های خاص با آن خاطراتی داشته باشید ، می تواند هر روز برای شما یادآور روز های خوبتان در گذشته باشد. در بسیاری از طراحی های آشپزخانه ایرانی از معماری ها و طرح ها و هنر های هنرمندان ایرانی استفاده می کنند که این موضوع علاوه بر زیبایی دوچندان کار باعث می شود تا شما به فرهنگ و هنر کشور خود ( ایران ) توجه بیشتری داشته باشید و با بسیاری از آن ها که آشنا نیستید آشنا شوید.

استفاده از امکاناتی که شما را به بهترین نوع طراحی آشپزخانه ایرانی می رساند شامل موارد بسیار زیادی می باشد که در ادامه شما را با این موارد آشنا خواهیم کرد.


طراحی آشپزخانه ایرانی



استفاده از کابینت های زیبا در طراحی آشپزخانه ایرانی

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین آیتم هایی که در طراحی آشپزخانه ایرانی مورد توجه همه افراد از جمله خانم ها قرار می گیرد طراحی و زیبایی کابینت ها می باشد. بسیاری از خانم های خانه دار طراحی کابینت های خود را بر اساس وسایل خانه خود تنظیم می کنند. استفاده از متریال و موادی که در جنس کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرند ، دارای انواع مختلفی هستند که معمولا مواد ترکیه ای دارای بهترین و مناسب ترین قیمت می باشند. مواد ایرانی دارای زیبایی های خاصی هستند و قیمت آن ها نیز پایین تر است اما از جهت استحکام و مقاومت و طول عمر ، جنس کابینت های ترکیه ای بسیار مناسب تر می باشد.

برای استفاده از کابینت ها در طراحی آشپزخانه ایرانی می توانید از کابینت های طرح چوب یا ام دی اف و ورقه های گلاسه استفاده کنید که هر کدام دارای زیبایی ها و رنج قیمتی متفاوتی نسبت به یکدیگر می باشند.

در برخی از آشپزخانه های مدرن ایرانی مشاهده می کنیم که از جزیره در وسط آشپزخانه خود استفاده می کنند که برای استفاده از این مورد باید آشپزخانه شما دارای فضای بزرگ و مناسبی برای این کار باشد. بسیاری از مواقع نیز از این جزیره برای میز ناهار خوری یا میزی برای تزئین و دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می کنند. موقعیت قرار گیری جزیره و این که در کدام منطقه از آشپزخانه شما قرار بگیرد بستگی به نظر و سلیقه شما و هم چنین طراح و شرکتی دارد که این کار را برای شما انجام می دهد.

استفاده از فضاهای مخفی:

یکی از مهم ترین نقش هایی که طراحان و شرکت های طراحی آشپزخانه ایرانی دارند این است که از فضا ها مخفی استفاده کنند. این بدان معنی است که در طراحجی نقشه برای دکوراسیون داخلی اشپزخانه شما از طرحی استفاده کنند که با کمترین فضا دیده شده ، بیشترین استفاده را ببرید و بتوانید بسیاری از وسایل و کالا های خود را در آن ها جای دهید. این موضوع علاوه بر این که فضای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد ، باید به گونه ای طراحی شود که به زیبایی آشپز خانه شما نیز کمک کند.

استفاده از نورپردازی خاص برای آشپزخانه:

یکی دیگر از مواردی که در طراحی آشپزخانه ایرانی بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، استفاده از نور پردازی زیبا و مناسب برای آشپز خانه می باشد. اگر شما آشپزخانه ای بزرگ دارید بهتر است از لامپ های حبابی و مخفی در قسمت های مختلف آشپزخانه استفاده کنید. به عنوان مثال اگر بخشی از وسایل شما به دلیل کمبود فضا در جایی قرار گرفته اند که دارای دید کمی هستند و دسترسی به آن ها سخت می باشد ، می توانید از لامپ های مخفی و رشته ای ( شیلنگی ) در اطراف آن استفاده کنید تا هم به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید و هم این که بتوانید از زیبایی آن ها برای افزایش زیبایی آشپز خانه خود بهره مند شوید.

استفاده از کف پوش مناسب برای آشپز خانه:

به دلیل این که ممکن است مجبور شود حداقل ماهی یک بار کف آشپز خانه خود را بشوئید ، بهتر است از کف پوش هایی استفاده کنید که در مقابل برخورد با آب دچارآسیب دیدگی نشوند و در عین حال به زیبایی طراحی آشپزخانه شما کمک کنند.

طراحی آشپزخانه ایرانی یکی از مهم ترین آیتم هایی است که باید نمونه های مختلف و زیادی را در این زمینه ببینید و از شرکت های خبره ای در این زمینه استفاده کنید و کمک بگیرید. ممکن است ابسیاری از دوستان شما در مورد نوع سبک طراحی آشپز خانه تان سوال کنند و این موضوع بسیار مهم است که شما به صورت کامل در این زمینه اطلاعات داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : طراحی کابینت mdf آشپزخانه 


انواع طراحی آشپزخانه برای خانه‌ های امروزی

قبل از هر چیزی شما باید اطلاعات لازم درباره طراحی آشپزخانه در تکنیک‌ های مختلف را داشته باشید. هر چند موارد متعددی مانند:

  • متریال به کار گرفته شده برای ساخت
  • سازنده کابینت
  • نصاب کابینت

هم نقش فوق‌العاده تأثیرگذاری روی طرح نهایی داشته و لازم است تا کاربران برای آن‌ها نیز بهترین تصمیم را بگیرند، اما در کنار این موارد لازم است تا با روش‌های مختلف طراحی نیز آشنا شوید. در ادامه اطلاعات کافی درباره هر یک از این روش‌ها را برای شما بازگو خواهیم نمود. همچنین کاربران می‌توانند برای ساخت و نصب بهترین طراحی‌ها و مدرن‌ترین آن‌ها از خدمات ما استفاده نموده و تجربه چندین ساله‌ی ما را در اختیار داشته باشند. نمونه کارها و پروژه‌های گذشته ما می‌تواند الهام دهنده ذهن شما برای انتخاب یک روش طراحی ایده‌آل باشد. در ادامه نکات مربوط به هر یک از روش‌های طراحی را عرضه خواهیم داشت.


طراحی آشپزخانه 2020

در سالی که گذشت روش‌های طراحی بسیار جدیدی را برای طراحی آشپزخانه شاهد بودیم. ایده‌های جدیدی برای تکنیک‌های قدیمی طراحی آشپزخانه ایرانی و طراحی آشپزخانه مدرن توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفت. اهمیت مشاهده طراحی آشپزخانه 2020 برای کاربران در این است که می‌توانند با آخرین نمونه‌های طراحی آشپزخانه آشنا شده و از این طریق می‌توانند با ایده‌های جدیدی آشنا شوند. ایده پردازی‌های صورت گرفته برای این مذکور با جذابیت‌های زیادی همراه بود که می‌توانید از این ایده‌ها الهام گرفته و انتخاب بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.


طراحی آشپزخانه 2021

در کنار ایده‌ های مربوط به طراحی آشپزخانه 2020 مشاهده طرح‌ های جدید نیز دومین قدم برای یک انتخاب ایده‌آل است. در طراحی آشپزخانه 2021 تحولات جدید را به خصوص در روش طراحی آشپزخانه مدرن و کلاسیک شاهد هستیم. ایده‌های سازنده‌های ما را می‌توانید در این بخش مشاهده کرده و از این ایده‌ های جذاب کمک بگیرید. انتخاب ایده‌های به کار گرفته شده برای طراحی آشپزخانه 2021 می‌تواند مزیت‌ های زیر را برای شما عزیزان به دنبال داشته باشد:

• انتخاب طرح‌ های مدرن بر اساس سلیقه روز جامعه

• انتخاب طرح‌ هایی متناسب با خانه‌های امروزی

• انتخاب طرح‌ هایی که می‌توانند تا سال‌ها خانه‌ای زیبا و جذاب برای شما ایجاد نمایند.


طراحی آشپزخانه ایرانی

طراحی آشپزخانه ایرانی روش طراحی است که در آن تمام نیازمندی‌ های خانواده‌ های ایرانی در نظر گرفته می‌شود تا راحت‌ترین شرایط استفاده از آشپزخانه برای کاربران فراهم آید. دقت کنید که سلیقه کاربران ایرانی تفاوت‌ هایی با کاربران سایر کشورها دارد. آشپزخانه‌های ایرانی نیاز به فضاهای بیشتری دارند. خانم‌های ایرانی فضای باز و پر از زیبایی‌های ظریف را به فضاهای شلوغ ترجیح می‌دهند. این نکات باید در طراحی آشپزخانه ایرانی مورد توجه قرار گیرد. در طرح‌های جدید به کار گرفته شده برای این منظور شاهد استفاده از المان‌های جذابی برای این منظور هستیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش طراحی می‌توانید مشاوره‌های لازم را از کارشناسان ما دریافت نموده و از این طریق با طرح‌های آشپزخانه ایرانی نیز بیشتر آشنا شوید.


طراحی آشپزخانه کلاسیک

طراحی آشپزخانه کلاسیک یکی از با سابقه‌ ترین روش‌ های طراحی برای آشپزخانه است که با وجود استفاده در سالیان دراز هنوز هم زیبایی‌ های خود ار حفظ کرده و به عنوان یکی از انتخاب‌ های اصلی کاربران است. زیبایی‌ های المان‌ های موجود در این روش طراحی باعث شده تا حتی در آشپزخانه‌ هایی با اندازه‌ های کوچک نیز شاهد زیبایی‌ های زیادی در آن باشیم. این روش طراحی هر سال با ایده‌ های جدید تلفیق شده و اکنون می‌توان آن را به عنوان یک سبک کامل و جذاب در نظر گرفت. در طراحی آشپزخانه کلاسیک سعی می‌شود تا از کمترین فضاها بیشتری استفاده شود. به هیچ وجه هیچ گوشه‌ای آشپزخانه دست نخورده باقی نمی‌ماند و برای هر گوشه از المان مخصوصی استفاده می‌شود. ترکیب این روش طراحی با متریال عالی می‌تواند زمینه ساز جذابیتی شگرف در خانه شما باشد.


طراحی آشپزخانه مدرن

تکنیک‌ های طراحی مدرن نیز دارای جذابیت‌های زیادی است. طراحی آشپزخانه مدرن می‌تواند یکی از زیباترین روش‌ های طراحی برای کاربران باشد. البته باید اشاره کنیم که استفاده از این روش طراحی برای همه نوع آشپزخانه‌ ها مناسب نبوده و کاربران باید در این باره با طراحان باتجربه و سازندگان متخصص مشورت نمایند. روش طراحی آشپزخانه مدرن بیشتر به سبک متریال به کار گرفته شده بستگی خواهد داشت. رنگ‌ها دی این طراحی نقش تعیین کننده‌ای دارند.

انتخاب روش طراحی آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی برای زیبایی و جذابیت خانه‌های امروزی دارد. اما در میان این روش‌ ها نکات دیگری نیز هستند که باید مورد توجه قرار گیرند:

  • زیبایی و جذابیت هر یک از این روش‌ های طراحی به شدت به تخصص و کیفیت کار طراح و سازنده بستگی دارد.
  • روش نصب مناسب نیز می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در اجرای دقیق و زیبای طرح‌ های انتخاب شده داشته باشد.
  • استفاده از متریال با کیفیت یکی از مهم‌ ترین فاکتورها برای طراحی زیبای آشپزخانه‌ های امروزی است.



طراحی آشپزخانه مدرن



ترکیب این سه نکته با انتخاب یک روش طراحی عالی از میان روش‌ های:

  • طراحی آشپزخانه ایرانی
  • طراحی آشپزخانه مدرن
  •  طراحی آشپزخانه کلاسیک

می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد خانه‌ای پر از زیبایی برای شما کاربران باشد. این طرح‌ ها همگی جذابیت‌ های خاص خود را دارند. ایده‌ های جدید را مشاهده کنید و در نهایت با مشورت با سازنده هم از نظر قیمتی و هم از نظر زیبایی بهترین طرح را برای خود برگزینید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک هستید به این صفحه مراجعه کنید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : طراحی آشپزخانه 2020 بسیار با سلقیه من همراه بود ممنون از شما

: سلام با تشکر از نظر شما برای اطلاعات بیشتر درباره طراحی آشپزخانه ایرانی با ما تماس بگیرید.

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.