×

طراحی انواع کابینت مدرن و شیک

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره طراحی کابینت مدرن و شیک توضیح دادیم همراه ما باشید.

طراحی کابینت مدرن و شیک آشپزخانه خود را باید به طراحان متخصص در این زمینه بسپارید. طراحی کابینت اصول و استاندارد های خاص خود را دارد که برای رعایت این اصول نیاز به مهارت و دانش یک فرد باتجربه داریم. در این مطلب به بررسی مواردی می‌پردازیم که در ساخت و کیفیت کابینت مؤثر واقع می‌شوند.


طراحی کابینت مدرن و شیک

کابینت یکی از مهم‌ ترین اجزای تشکیل‌ دهنده آشپزخانه است. اولین چیزی که هنگام ورود به یک آشپزخانه توجه ما را به خود جلب می‌کند، طراحی کابینت است.

در طراحی کابینت باید به نوع دکوراسیون داخلی منزل توجه داشته باشیم. اگر سبک طراحی کابینت مدرن و شیک را برای آشپزخانه خود انتخاب کرده‌اید، مبلمان، اسباب و اثاثیه منزل شما نیز باید به سبک مدرن انتخاب و چیده شده باشند.

تنها در این صورت است که نمای آشپزخانه شما با دیگر بخش‌ های خانه هماهنگی پیدا کرده و زیبا به نظر می‌رسد.


نکات مهم در طراحی کابینت مدرن و شیک

در این مطلب قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که در طراحی کابینت به ما کمک می‌کند. در کنار انتخاب طرح، رنگ و متریال کابینت، موارد دیگری نیز وجود دارد که برای طراحی کابینت مدرن و شیک باید به آن‌ ها توجه کنیم.


مساحت آشپزخانه

قبل از طراحی و ساخت کابینت باید به مساحت و فضایی که در اختیار داریم، توجه کنیم. بر این اساس ما می‌توانیم تعداد کابینت‌ها و فضای داخلی آن‌ها را مشخص کنیم. به این ترتیب شما می‌توانید از یک طراح و سازنده کابینت دعوت کنید تا در منزل شما حضور پیدا کرده و نسبت به این فاکتور ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد.

به عنوان مثال طراحی جزیره برای هر مکانی مناسب نبوده و فضا های محدود، گزینه مناسبی برای طراحی جزیره نیستند.


استفاده از رنگ‌ های مناسب

رنگی که برای کابینت‌ های خود انتخاب می‌کنید تأثیر مستقیمی بر روی نمای کلی آشپزخانه دارد. امروزه رنگ‌ های سرد و رنگ‌ های روشن برای طراحی کابینت مدرن و شیک، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

البته استفاده از چوب و ورق‌ های ام دی اف، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. اگر قصد طراحی آشپزخانه به سبک مدرن دارید، انتخاب رنگ‌ های روشن و رنگ‌ های خنثی، گزینه مناسبی است.

اگر قصد ترکیب دو یا چند رنگ با یکدیگر را دارید نیز می‌توانید از یک طراح کمک بگیرید. ترکیب رنگ‌ ها باید به شکلی انجام شود که به نمای ظاهری و زیبایی کابینت‌ ها آسیبی وارد نکند.

به عنوان مثال اگر به رنگ چوب علاقه دارید و در مقابل نیز قصد دارید طراحی کابینت مدرن و شیک داشته باشید، می‌توانید از ترکیب رنگ سفید و چوب استفاده کنید.



طراحی کابینت مدرن و شیک



انتخاب متریال متناسب با دکوراسیون داخلی

در حال حاضر تنوع بسیاری در طراحی کابینت وجود دارد که افراد با سلیقه‌ های متفاوت می‌توانند از متریال مختلفی استفاده کنند.

کابینت چوبی یکی از شیک‌ ترین انواع کابینت است که برای طراحی و ساخت آن هزینه زیادی لازم است. متریال پرطرفدار دیگر ورق‌ های ام دی اف هستند که در طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی تولید می‌شوند. مهم‌ ترین ویژگی کابینت ام دی اف، مقاومت آن در برابر رطوبت است.


انتخاب دسته برای کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه هایگلاس معمولاً بدون دسته انجام می‌شود. انتخاب دسته برای کابینت با جنس‌ های مختلف، به رنگ و مدل کابینت بستگی دارد. بهترین شکل دسته کابینت، انتخاب دسته‌ای با طول زیاد و عرض کم است.


هایگلاس

امروزه طراحی کابینت هایگلاس نیز بسیار طرفدار پیدا کرده است. طرح کابینت های گلاس با آشپزخانه‌ های لاکچری، گزینه جذابی برای ایجاد نمایی مدرن و شیک در آشپزخانه است.

کیفیت و هزینه طراحی کابینت هایگلاس نسبت به کابینت ام دی اف بیشتر است. در حال حاضر از روکش هایگلاس ایرانی و ترک برای ساخت کابینت استفاده می‌شود که از لحاظ کیفیت، تفاوت‌ هایی دارند. روکش هایگلاس، درخشندگی و جذابیت منحصر به‌ فردی برای نمای کابینت‌ ها ایجاد می‌کند.



طراحی کابینت هایگلاس



ممبران

یکی دیگر از طراحی کابینت کلاسیک که بیشتر در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابینت ممبران است. در کابینت ممبران با استفاده از دستگاه CNC شما می‌توانید طرح کلاسیک مورد علاقه خود را بر روی کابینت ایجاد کنید.


کابینت وکیوم و انزو

هر دو کابینت‌ های ویکوم و انزو، ورق‌های ام دی افی هستند که توسط یک روکش پوشانده می‌شوند. کابینت انزو روکشی سفید و براق دارد. در مقابل کابینت وکیوم در طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی ساخته می‌شود.

ورق ام دی اف کابینت انزو، قطر و کیفیت بهتری نسبت به کابینت وکیوم دارد. همچنین قطر روکش کابینت انزو نیز بیشتر است.

پیشنهاد مطالعه : تجهیزات کابینت


اهمیت و ضرورت کیفیت کابینت در طرح کابینت های گلاس با آشپزخانه های لاکچری

برای طراحی و ساخت کابینت، متریال و ورق‌ های متنوعی با قیمت مختلف در بازار وجود دارد. قبل از طراحی و اجرای کابینت باید به بودجه‌ای که برای این امر در نظر گرفته‌ایم، توجه کنیم.

بسیاری از طراحان و سازندگان کابینت اعتقاد دارند که هزینه کردن برای کابینت ارزش دارد. اگر کابینت از طراحی خوب و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، برای مدت زمان بیشتری قابل استفاده خواهد بود.

به عنوان مثال ورق ملامینه نوعی متریال ارزان‌ قیمت است که شما با هزینه‌ای کم می‌توانید آن را تهیه کنید. یکی از نقاط ضعف ورق ملامینه، عدم مقاومت آن در برابر رطوبت است. به این ترتیب شما باید حساسیت بیشتری نسبت به مراقبت از این نوع کابینت داشته باشید.

ورق‌ های ام دی اف با توجه به کیفیت و هزینه قابل قبولی که دارند، طرفداران بیشتری نسبت به کابینت‌ های نئوپان دارند.

اگر قصد طراحی کابینت مدرن و شیک دارید، بهتر است طراحی کابینت هایگلاس را انتخاب کنید. کابینت هایگلاس نیز نوعی ورق ام دی اف است که با روکشی از پلی گلاس، نمای جذاب و زیباتری به کابینت می‌دهد. آشپزخانه‌ های کوچک، با رنگ‌ های روشن و سرد کابینت هایگلاس، بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.

هر نوع متریال و طرح کابینتی مزایا و معایب خود را دارد. بودجه اولین عامل تعیین‌ کننده در کیفیت اجرا و ساخت کابینت است. اگر طول عمر کابینت و کیفیت ورق آن برای شما اهمیت دارد، از طرح‌ هایی استفاده کنید که ارزش هزینه کردن داشته باشند.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : برای طراحی کابینت مدرن و شیک از چه متریالی استفاده میکنید

پشتیبانی : سلام برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی کابینت مدرن و شیک با کارشناسان ما تماس بگیرید

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.