×

طراحی کابینت مدرن چوبی یا سفید

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره طراحی کابینت مدرن چوبی توضیح دادیم همراه ما باشید.


طراحی کابینت

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی منزل به یکی از قسمت‌ های مهم ساختمان سازی مدرن مبدل شده است. آشپزخانه نیز به عنوان یکی از اصلی‌ ترین فضاهای منزل همواره نقش مؤثری در طراحی داخلی ایفا میکند. کابینت‌ ها یکی از اجزای پر اهمیت در آشپزخانه هستند که طراحی صحیح و اصولی آن‌ها می‌تواند در نمای آشپزخانه بسیار اثر گذار باشد. در گذشته تنوع ساخت و متریال‌ ها در تولید کابینت بسیار محدود بود. اما امروزه صد ها نمونه متریال برای ساخت کابینت‌ ها به کار گرفته می‌شوند و همین امر سبب تنوع در طراحی کابینت‌ های مدرن شده است. کابینت‌ های مدرن سفید و چوبی دو نمونه از پر طرفدار ترین انواع کابینت‌ ها هستند. طراحی کابینت مدرن چوبی و طراحی کابینت مدرن سفید دو موضوعی هستند که در این مقاله قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.


چرا طراحی کابینت‌ ها مهم است؟

همان طور که در قسمت مقدمه نیز عنوان کردیم، کابینت‌ ها اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین جز یک آشپزخانه محسوب می‌شوند. در حقیقت کابینت‌ ها تعیین کننده سبک آشپزخانه هستند. بنابراین دقت در انتخاب آن‌ ها ضروری خواهد بود. بر خلاف تصور عموم انتخاب طرح کابینت‌ ها به طوری که هماهنگی کافی با محیط را داشته باشد، کار ساده‌ ای نخواهد بود. طراحی کابینت متناسب با فضای مورد نظر امری کاملا تخصصی است و باید توسط افراد ماهر و خبره انجام شود. به طور مثال در طراحی کابینت مدرن چوبی، انتخاب نوع چوب و ابعاد مناسب در هر قسمت از آشپزخانه باید توسط افراد متخصص انجام شود. در طراحی سایر انواع کابینت‌ ها، مانند طراحی کابینت مدرن سفید نیز نکات مربوطه باید به خوبی مد نظر قرار گیرند تا از پرداخت هزینه‌ های اضافی و اتلاف وقت جلوگیری شود.

با توجه به اهمیت این کار، طراحی کابینت امروزه توسط شرکت‌ های مختلفی انجام می‌شود که افراد می‌توانند از خدمات آن‌ ها استفاده کنند. نکته مهم انتخاب یک برند خوش‌ نام و با سابقه در این زمینه است تا بتواند طرح مورد نظر مشتری را به درستی اجرا و پیاده‌ سازی کند. در ادامه این بحث به معرفی نکات مهم در زمینه اجرا و طراحی کابینت مدرن سفید و چوبی خواهیم پرداخت.


طراحی کابینت مدرن چوبی

کابینت‌ های چوبی از گذشته تا کنون به عنوان یکی از پر طرفدار ترین انواع کابینت‌ ها در بین مردم شناخته شده‌اند. حتی گذشت زمان نیز نتوانست محبوبیت این کابینت‌ ها را تحت تأثیر قرار دهد. اما نوع طراحی کابینت‌ کلاسیک به حالت مدرن چوبی تغییر یافت. در انواع نمونه‌ های کلاسیک برآمدگی‌ ها و برجستگی‌ ها به وفور یافت میشد. اما در طراحی کابینت مدرن چوبی این حالات و برجستگی‌ ها حذف شده و اغلب به صورت ساده و یکدست طراحی می‌شوند. در حقیقت سادگی یکی از اصلی‌ ترین ویژگی‌ های طراحی مدرن محسوب می‌شود که کابینت‌ ها هم از آن بی‌ نصیب نمانده‌اند.

در ساخت کابینت‌ های چوبی ممکن است از چوب‌ های متفاوتی استفاده شود؛ که این چوب‌ ها از نظر رنگ، قیمت، مقاومت و حساسیت به آب و رطوبت با هم متفاوت هستند. همین تفاوت در طرح و رنگ می‌تواند ظاهر آشپزخانه را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین کیفیت ساخت نیز تا حد زیادی وابسته به انتخاب نوع چوب است. بنابراین بهتر است با بهره‌ گیری از تجربه کارشناسان در این زمینه، بهترین، هماهنگ‌ ترین و با کیفیت‌ ترین نوع چوب برای استفاده در محیط آشپزخانه انتخاب شود.


طراحی کابینت مدرن چوبی




طراحی کابینت مدرن سفید

کابینت‌ های مدرن سفید نیز امروزه به یکی از محبوب‌ ترین انواع کابینت‌ ها در طراحی مدرن مبدل شده‌اند. همان طور که در قسمت قبل نیز ذکر کردیم، سادگی یکی از مهم‌ ترین اصول در طراحی دکوراسیون مدرن محسوب می‌شود. رنگ سفید نیز یکی از رنگ‌ های خنثی و در عین حال ساده است که می‌تواند فضای بسیار جذابی را در محیط به وجود آورد. رنگ سفید به خوبی با سایر رنگ‌ ها ست می‌شود و این یکی از مهم‌ ترین علل محبوبیت آن به شمار می‌رود.

استفاده از رنگ سفید در طراحی کابینت‌ های مدرن، سبب می‌شود تا نور فضا بیشتر شود و فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. با توجه به ویژگی‌ های عنوان شده برای کابینت‌ های سفید، این محصولات گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌ هایی با فضای کم به شمار می‌روند. طراحی کابینت مدرن سفید امروزه به صورت ترکیبی با سایر رنگ‌ ها و یا به صورت یکدست انجام می‌شود. در تولید و طراحی کابینت‌ های سفید متریال‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کابینت‌ ها به طور عمده از چوب یا فلز ساخته می‌شوند.



طراحی کابینت مدرن سفید




اصول طراحی کابینت مدرن

کابینت‌ ها به عنوان یکی از مهم‌ ترین اجزاء دکوراسیون داخلی باید به خوبی طراحی و اجرا شوند تا بتوانند بر زیبایی محیط اثر مطلوبی بگذارند. در طراحی کابینت مدرن سفید و چوبی نیز همواره باید اصولی مدنظر قرار داده شوند تا نتیجه دلخواه حاصل گردد. یکی از مهم‌ ترین نکات در طراحی کابینت‌ ها، استفاده حداکثری از فضای موجود در آشپزخانه است. طراحان حرفه‌ای معمولا به نحوی کابینت‌ ها را اجرا می‌کنند که بتوانند تعداد بیشتری کابینت را در فضا جای دهند.

نکته‌ی بعدی در طراحی کابینت مدرن، انتخاب یک رنگ مناسب و هماهنگ با سایر اجزا است. در هنگام طراحی، باید به نوع و سبک دکوراسیون منزل دقت کرد. استفاده از طراحی کابینت مدرن سفید اغلب به عنوان اولین گزینه مد نظر مشتریان قرار خواهد گرفت. با این وجود سایر رنگ‌ ها و طرح‌ های چوبی نیز می‌توانند بسته به نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

دستگیره‌ های کابینت شاید در ابتدا اثرگذار به نظر نرسند؛ اما درست بعد از نصب آن‌ ها می‌توان به خوبی تأثیر آن‌ ها را در طراحی کابینت مشاهده کرد. بنابراین دقت در انتخاب دستگیره نیز از دیگر مواردی است که در هنگام طراحی باید به آن توجه شود. دقت در انتخاب متریال‌ ها نیز از نکات بسیار مهم و تأثیر گذار در طراحی به شمار می‌رود. کابینت‌ هایی با جنس مرغوب می‌توانند، سالیان متمادی مورد استفاده قرار گیرند در حالی که استفاده از متریال‌ های نامرغوب در تولید درب و بدنه کابینت می‌تواند طول عمر آن را تا حد زیادی کاهش دهد.

سخن آخر

طراحی کابینت مدرن سفید و طراحی کابینت مدرن چوبی، که به عنوان دو نمونه از پر فروش‌ ترین انواع کابینت محسوب می‌شوند، نیازمند دقت کافی، تجربه و تخصص است. استفاده از نیروی متخصص در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی از هدر رفت هزینه و زمان جلوگیری کند و در عین حال خیال کاربر را از نوع و شیوه طراحی و اجرا راحت کند. به منظور اطلاع از نحوه طراحی، قیمت و همچنین نمونه کار های اجرایی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

اگر به دنبال طراحی آشپزخانه کلاسیک هستید به این صفحه مراجعه کنید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.