×

ست لوازم سونای خشک چوبی

زندگی وقتی لذت‌بخش است که بتوانیم همراه با کار و فعالیت روزانه و تلاش برای پشت سر گذاشتن چالش‌های آن، تفریح و سرگرمی و استراحت و آرامش را نیز تجربه کنیم. برای داشتن زندگی شاد و حفظ سلامتی، توجه به تمام جنبه‌های زندگی و نیازهای جسمی و روحی روانی لازم بوده و توجه و وقت کافی می‌طلبد. حال چه بهتر که بتوان شرایطی را فراهم آورد که خستگی‌ها را از تن زدود و توان رفته را دوباره بازیافت تا انرژی لازم برای تلاش و تکاپوی دوباره تأمین شود.

شاید یکی از انتخاب‌هایی که برای رفع خستگی و به دست آوردن نشاط و انرژی به ذهن برسد، جدای از خوردن و نوشیدن و خوابیدن، قرار گرفتن در فضا و محیطی باشد که با استفاده از شرایط، تجهیزات و امکانات خاصی بتوان به این هدف دست یافت. بنابراین اگر بگوییم استفاده از سونا، قطعاً شما هم موافق خواهید بود، این طور نیست؟!

سونای خشک یا سونای بخار؛ همۀ ما چنین فضایی را تجربه کرده‌ایم و معتقدیم که عموماً استفاده از سونا می‌تواند برای رفع خستگی و بازیافتن انرژی گزینۀ بسیار مناسبی باشد. پس در اینجا با ما باشید تا با فواید و ساختار و تجهیزات و موضوعات مرتبط با لوازم سونای خشک چوبی آشنا شویم.


فواید استفاده از سونای خشک

شاید فکر کنید تحقیقاتی زیادی در مورد فواید سونای خشک صورت نگرفته باشد، اما تأثیرات مثبت سونای خشک بر کسی پوشیده نیست و در این زمینه بررسی‌هایی صورت گرفته است و نتایجی به دست آمده که از فواید آن بر سلامتی صحبت می‌کند. مزایای سونای خشک عبارتند از:

• سم‌زدایی و کاهش التهابات بدنی

• کاهش وزن و حفظ تناسب اندام

• کاهش استرس و کمک به داشتن خواب آرام

• کاهش فشار خون

• کمک به سلامت پوست و زدودن آلودگی‌ها از سطح پوست

• استقامت بدن را افزایش می‌دهد

• کاهش دردهای عضلانی و مفصلی

• سونا با ترشح پروتئین‌های شوک گرمایی، زمان بهبودی و رشد عضلات را بهبود بخشیده و رگ‌های خونی را منبسط می‌کند. این حالت باعث افزایش مقدار خون غنی از اکسیژن در ماهیچه‌ها شده و در نتیجه رشد عضلات را بهبود می‌بخشد.

• احتمال افزایش طول عمر

• افزایش نوراپی نفرین که «به تقویت تمرکز و توجه کمک می‌کند؛ این ماده عملکرد مغز شما را سریع‌تر می‌کند و در ترمیم آسیب سلول‌های عصبی نقش کلیدی دارد»

• با افزایش «فاکتور نوروتروفیک مشتق شده از مغز» به رشد سلول‌های جدید مغزی کمک می‌کند.


نکات قابل‌ توجه در مورد سونا

در طراحی سونای خشک عوامل گوناگونی مانند جنس مواد و متریال، سیستم گرمایی، طراحی فضا، نورپردازی و لوازم سونای خشک مدنظر هستند. آیتم‌های مهم در انتخاب لوازم سونای خشک چوبی عبارتند از:


• سایز و اندازه

بسته به اینکه علاقمندی شما در استفاده از سونا چگونه است و در چه حالتی، نشسته یا درازکشیده، دوست دارید از سونا استفاده کنید، اندازه سونا طراحی می‌شود.


• صندلی و نیمکت سونا

اگر شما تمایل دارید در حالت نیمه نشسته یا خوابیده از سونا استفاده کنید و یا اینکه حالت نشسته را ترجیح می‌دهید، متناسب با تمایل و انتخاب شما، حالت صندلی و نوع آن در طراحی مدنظر قرار می‌گیرد. البته تعداد نفرات و گنجایش سونا نیز مهم است. صندلی و نیمکت‌های پرتابل نیز وجود دارند که در مواقع لزوم برای تعداد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.


• درجه حرارت

عامل بعدی درجه حرارت است که در انتخاب نوع سونا و همچنین طراحی آن و تجهیزات آن لحاظ می‌شود که بستگی به انتخاب و تمایل شما دارد.


• طبقات

طبقات تعبیه شده در سونا نیز مورد مهم دیگری است که باز بسته به مدل طراحی شده که بر اساس سلیقۀ مشتری انتخاب می‌شود، طراحی می‌گردد.


• تهویه و منبع گرمایی

تهویۀ مناسب نیز عامل مهمی در طراحی سونا است و همچنین قرار دادن یک خروجی فاضلاب و موقعیت منبع گرمایی که فضای راحتی را ایجاد کند.


شکل داخلی سونا

شکل داخلی سونا با توجه به سایز و اندازه و همچنین گنجایش سونا و فضای در نظر گرفته شده برای آن و البته تمایل و انتخاب و سلیقۀ مشتری طراحی می‌شود. اشکال متفاوتی برای طراحی سونا وجود دارند؛ از جمله یک، دو یا چند طبقه. فرم و شکل صندلی‌ها، نورپردازی و جای قرار گرفتن منبع تأمین‌کننده حرارت و البته در و دیوار و سطوح آن که از چوب ساخته و طراحی می‌شوند.

استفاده از چوب در ساخت و طراحی سونا، اگر چه ممکن است گران باشد اما جنس طبیعی آن و بویی که دارد، حالتی خوشایند و فوق‌العاده ایجاد می‌کند. در مواردی می‌توان سقف و کف را از کاشی نیز پوشاند، اما شکل و نمایی که چوب ایجاد می‌کند، بسیار دلپذیرتر و دلچسب‌تر است. چوب‌هایی مانند چوب کاج، اوکالیپتوس و صنوبر در طراحی سونا استفاده می‌شوند که اوکالیپتوس بسیار خوش بو و معطر است، اما چوب سرو بسیار ایده‌آل است، چرا که در برابر گرما و رطوبت مقاوم بوده و جلوۀ خاصی دارد.

در طراحی شکل داخلی سونا باید ضمن توجه به قرار گرفتن مواردی مانند جایگاه هیتر و گرم‌کننده، به راحتی و آسایش افراد نیز توجه کرد. خصوصاً در مواردی که گنجایش بیشتری برای سونا درنظر گرفته می‌شود. در گذشته از چوب یا موادی دیگر برای تولید گرما استفاده می‌شد، ولی در حال حاضر هیترهای برقی معمولاً به کار می‌روند، به ویژه در سوناهای خانگی و در فضاهای بسته. به عنوان مثال قرار دادن هیتر یا منبع گرمایی در وسط و طاحی جایگاه و شکل خاص برای آن یا قرار دادن آن در شکلی U مانند نسبت به موقعیت نیمکت‌ها یا صندلی‌ها.


المان‌ های تأثیرگذار دیگر در انتخاب لوازم سونای خشک چوبی

با فواید سونا و همچنین اجزاء آن و شکل آن آشنایی پیدا کردیم، اما موارد دیگری نیز هست که خالی از لطف نیست و جالب توجه و مفید است؛

نوع گرما: امکان استفاده از هیترها و منابع گرمایی مختلف وجود دارد؛ هیتر برقی، گازی و یا مادون قرمز که باعث افزایش 7 برابری سم‌زدایی در بدن شده و برای افزایش ضربان قلب و سلامت آن مناسب است.


کوارتز کریستال:

گفته می‌شود که افزودن کریستال به یک سونا باعث افزایش خواص درمانی ذهن، بدن و روح می‌گردد. بلورهای مورد علاقه ما شامل آمتیست، رز کوارتز یا تورمالین است.


نمک:

نمک صدها سال برای کمک به حفظ سلامتی و سلامتی استفاده می‌شده است. از جمله مزایای آن می‌توان به کاهش آلرژی، کاهش التهاب ریه، تسکین مشکلات پوستی و کمک به ترمیم سریع بدن در موارد دیگر اشاره کرد. می‌توان در طراحی سونا از اجزاء و دیوارهای نمکی استفاده کرد که باعث افزایش گرما نیز می‌شوند.


تلفیق موسیقی و رنگ:

در طراحی سونای خود می‌توانید برای ایجاد فضایی مناسب‌تر و تجربۀ همزمان اثر موسیقی، رنگ و خواص روانی و درمانی سونا، از سیستم موزیک و موسیقی به همراه سیستم نورپردازی و کروموتراپی (رنگ‌درمانی) استفاده کنید.


رایحه درمانی:

بسیاری از نشریات علمی، فواید آروماتراپی را برای استفاده انسان نشان داده‌اند، از جمله تأثیرات مثبت آن در کاهش استرس و افسردگی، تسکین درد جسمی و بهبود خواب. ترکیب رایحه درمانی با سونا این مزیت منحصر به فرد را دارد که باعث می‌شود رایحه‌ها و روغن‌ها به طور مداوم از طریق پوست استشمام و جذب شوند، بنابراین در کل اثربخشی درمان افزایش می‌یابد.

البته در میان لوازم سونای خشک چوبی، تجهیزات کوچک‌تر دیگر نیز حائز اهمیت هستند:

• مواردی مانند دماسنج، رطوبت‌سنج که برای مشخص نمودن دما و رطوبت لازم هستند.

• خوشبو‌کننده‌ها و رایحه‌های سونا که خاص هستند و با روغن‌ها و اسانس‌های معمول فرق دارند، چراکه رقیق شده و روی سنگ‌های سونا ریخته می‌شوند.

• برس سونا، اسکرابر و کلاه سونا نیز جزء موارد دیگر هستند که در حفظ سلامت و شادابی مو و پوست نقش دارند. همچنین سطل و ملاقه که در دستة ست لوازم سونای خشک چوبی قرار می‌گیرند، علاوه بر کاربرد آن‌ها به خاطر شکل و جنس خود، به زیبایی فضای شما می‌افزایند.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : برای خرید لوازم سونای خشک چوبی چجوری میتونید کمکم کنید

پشتیبانی : برای اطلاعات بیشتر درباره لوازم سونای خشک چوبی با ما تماس بگیرید

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.