×

مراحل نصب کابینت دیواری

مقدمه

نصب کابینت دیواری در دکوراسیون آشپزخانه و حتی خانه نقش مهمی ایفا می¬کند. بانوان اهمیت بسیاری برای دکوراسیون منزل خود قائل بوده و هزینه¬های بسیاری برای آن در نظر می¬گیرند. امروزه، برای طراحی و اجرای مدل و رنگ کابینت آشپزخانه، دکوراسیون کلی منزل را در نظر می¬گیرند؛ زیرا هماهنگی دکوراسیون کابینت آشپزخانه با خانه زیبایی کل خانه را به دنبال دارد. در این صورت، یک هارمونی زیبا به وجود خواهد آمد که نظر هر بیننده‌ای را در نگاه اول به خود جلب می¬کند.

رنگ و مدل کابینت دیواری آشپزخانه تنها زیبایی و ظرافت ظاهری آن را باعث می¬شود. اگر به دنبال نصب کابینت دیواری برای آشپزخانه منزل خود هستید، نکات مهم دیگری اعم از نحوه اجرای درست، استفاده از متریال باکیفیت، و کار حرفه¬ای نصاب کابینت دیواری را نیز باید نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، همراه ما باشید.

اهمیت کار حرفه‌ای در نصب کابینت دیواری

رنگ و مدل کابینت دیواری زیبایی ظاهری آن را به دنبال دارد، اما استفاده از متریال باکیفیت نیز دارای اهمیت بسیاری است. متریال باکیفیت دوام و ماندگاری کابینت دیواری را به دنبال دارد. اگر از متریال ارزان و نامرغوب استفاده شود، علاوه بر ظاهر بد کابینت، عمر مفید آن نیز کاهش می‌یابد. در نصب کابینت دیواری، همچنین باید نحوه اجرای درست و کار حرفه¬ای در نظر گرفته شود.

اگر نحوه اجرای کابینت دیواری درست و حرفه¬ای دنبال نشود، بر زیبایی ظاهری کابینت ضربه زده و کیفیت و دوام آن را کاهش می¬دهد. در این صورت هزینه¬های خرید متریال باکیفیت هدر رفته و به زودی باید هزینه دیگری برای تعمیر کابینت یا نصب کابینت جدید متحمل شوید. پس برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، نکات فوق را جدی بگیرید.

آشنایی با مراحل نصب کابینت دیواری

اگر به دنبال نصب کابینت دیواری هستید، باید ابتدا با یک طراح و نصاب حرفه¬ای مشورت کنید. طراح حرفه¬ای در انتخاب رنگ و مدل کابینت شما را راهنمایی کرده و با تکیه بر علم خود طرح آن را به اجرا درمی¬آورد. پس از این مرحله، نصاب حرفه¬ای بر اساس طرح مورد نظر و با توجه به فضای آشپزخانه شما، اندازه¬های دقیق کابیت شما را یادداشت می¬کند تا در نصب آن به مشکلی برنخورد.

علامت گذاری بر روی دیوار

• علامت گذاری بر روی دیوار¬های آشپزخانه هنگام نصب کابینت دیواری باید با دقت و ظرافت خاصی انجام شود. این مرحله بسیار مهم و زمان‌بر است؛ زیرا کوچک¬ترین کم¬کاری و بی¬دقتی مشکلاتی را در نصب کابینت ایجاد خواهد کرد. نصاب برای نصب کابینت و اتصالات مختلف آن اندازه¬های دقیق را بر روی دیوار علامت گذاری می¬کند. اگر این مرحله به درستی سپری شود، نمای پایانی کار دقیقاَ مشابه با کار طراحی شده خواهد بود.¬

نصب اتصالات و تجهیزات نگهدارنده کابینت‌ دیواری

نصاب در این مرحله با دقت و توجه بسیاری، اتصالات کابینت را بر روی دیوار وصل می¬کند. وزن کابینت دیواری آشپزخانه و تمام وسایلی که داخل آن قرار می¬گیرند بر روی اتصالات کابینت گذاشته می‌شوند. از این رو، اتصالات و تجهیزات نگهدارنده کابینت باید از کیفیت بالا، مقاومت و استحکام بسیاری برخوردار باشند تا تمام وزن را به راحتی تحمل کنند.

برای این منظور باید هنگام نصب کابینت دیواری به نوع و چگونگی اتصالات نهایت دقت را کرد و بسیار محکم آن¬ها را به دیوار متصل نمود. در غیر این صورت، تجهیزات نگه¬دارنده کابینت، تحمل وزن محتمله را نداشته و کابینت به همراه وسایل داخل آن سقوط می¬کند.

نصب بدنه کابینت دیواری به اتصلات

پس از نصب اتصالات و تجهیزات نگه¬دارنده، نوبت به نصب بدنه کابینت دیواری می¬رسد. این مرحله شامل دو قسمت زیر است:

• در قسمت اول، نصب بدنه کابینت¬های زمینی طبق علامت گذاری¬ها انجام می¬شود. کابینت¬های زمینی به کمک پایه¬هایشان بر روی زمین قرار گرفته و به کمک اتصالات نصب شده بر روی دیوار محکم و ثابت می¬شوند. در این صورت، کابینت بدون حرکت و ثابت در جای خود قرار می¬گیرد. سپس هنگام نصب کابینت دیواری آن را به وسیله چرخاندن پایه¬های زیرین کابینت با سطح زمین تراز می¬کنند؛ تا از تکان خوردن کابینت جلوگیری شود.

• در قسمت دوم، بدنه کابینت¬های بالایی طبق علامت گذاری انجام شده، بر روی اتصالات نصب شده بر روی دیوار قرار می¬گیرند. کابینت¬های بالایی در اتفاع قرار گرفته و وزن بالایی را نسبت به کابینت¬های زمینی تحمل می¬کنند. پس باید با استفاده از اتصالات و تجهیزات بیشتری بر روی دیوار نصب و محکم شوند.

اندازه¬گیری درب¬ها و قفسه¬های درون کابینت و نصب درب¬ها

درب¬های کابینت آشپزخانه در مدل¬های تمام چوب، پس از نصب بدنه کابینت اندازه¬گیری و ساخته می‌شوند. در این مرحله، درب¬ها با دقت اندازه¬گیری شده و با ظرافت بسیاری برش داده می¬شوند. سپس، نوبت به اندازه¬گیری و برش طبقات داخل کابینت¬ها براساس سلیقه مشتری می‌رسد. اندازه طبقات داخل کابینت عمدتا یک تا دو سانتی¬متر کمتر از عمق واقعی آن برش داده می¬شوند؛ تا پس از نصب، مانع بسته شدن درب‌ها نشوند.

نصب پیشخوان آشپزخانه

پیشخوان آشپزخانه می¬تواند از جنس خود کابینت¬ها یا جنس دیگری انتخاب شود. اندازه¬گیری و برش پیشخوان آشپزخانه باید با دقت فراوانی انجام شود، تا به طور کامل سطح بالایی کابینت¬های پایینی را بپوشاند. پیشخوان آشپزخانه به وسله پیچ به سطح بالایی کابینت¬های پایینی وصل می¬شود، تا محکم و ثابت در جای خود باقی بماند. در این صورت، علاوه بر استحکام، به راحتی قابل تعویض است.

نصب لولا، ریل و اتصالات داخل کابینت¬ها

در این مرحله محل نصب لولا و اتصالات بر روی درب و بدنه کابینت علامت گذاری شده و سپس لولا و اتصلات با دقت فراوان نصب می¬شوند. سعی کنید ریل¬های باکیفیتی را برای کشوها خریداری و نصب کنید تا کشوها به راحتی باز و بسته شوند.

نصب طبقات، کشوها، درب¬ها و دستگیره‌های کابینت دیواری

بعد از نصب لولا¬ها، اتصالات و ریل¬ها بر روی درب¬ها و بدنه کابینت، نوبت به جایگذاری طبقه¬ها و قفسه-های داخل کابینت می¬رسد. سپس، کشوها را در محل مخصوص خود قرار می¬دهند. درب¬های کابینت بر روی لولا و اتصالات بدنه کابینت وصل شده و ریگلاژ آن¬ها یعنی تنظیم فاصله مساوی بین درب و لولا¬ها انجام می‌شود. در نهایت، نوبت به نصب دستگیره¬های درب¬های کابینت می¬رسد.

اکنون، مراحل نصب کابینت دیواری به اتمام رسیده است. شما می¬توانید کار خود را با تمیز کردن آشپزخانه شروع کنید. سپس، کابینت¬ها را پاک کرده و چیدمان آشپزخانه خود را طبق سلیقه¬تان انجام دهید.

نتیجه گیری و جمع بندی

امروزه، نصب کابینت دیواری بسیاری پر خرج است. اگر قصد انجام این کار را دارید، نکات مذبور را به خوبی انجام دهید؛ در این صورت، هزینه¬های انجام شده هدر نرفته و به دکوراسیون مورد علاقه¬تان دست می¬یابید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.