×

معرفی محصولات روشنایی

مقدمه

محصولات روشنایی در تامین روشنایی و نورپردازی محیط داخلی و خارجی خانه نقش اصلی را ایفا می‌کنند. روشنایی و نورپردازی می‌تواند زیبایی محیط خانه را افزایش دهد و جلوه بیشتری به دکوراسیون داخلی و خارجی بدهد. وجود نور و روشنایی جذابیت امکان مختلف را تحت تاثیر قرار داده و نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند. در اینجا سعی داریم با کلیه محصولات روشنایی ساختمان آشنا شویم و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست بیاوریم.

معرفی محصولات روشنایی

تجهیزات روشنایی و نور یکی از وسایل کاربردی و ضروری در خانه‌ها، ادارات و مجتمع‌ها هستند. از آنجا که نورپردازی در طراحی دکوراسیون، عنصر مهمی محسوب می‌شود، امروزه شاهد تنوع انواع محصولات مرتبط با نور و روشنایی هستیم. در یک دسته بندی کلی می‌توان محصولات روشنایی موجود در بازار را به سه دسته تقسیم کرد. محصولات روشنایی فضای داخلی، محصولات روشنایی فضای خارجی و محصولات روشنایی تجهیزات جانبی که هر یک در بخش‌هایی از فضای داخلی و خارجی کاربرد دارند. در ادامه هر یک از این محصولات را به تفصیل معرفی می‌کنیم.

محصولات روشنایی فضای داخلی

منظور از محصولات روشنایی فضای داخلی، محصولاتی هستند که بیشتر برای فضای داخلی خانه کاربرد دارند. از جمله ابزار روشنایی فضای داخلی می‌توان به چراغ‌های LED، چراغ‌های ریلی، چراغ‌های خطی، چراغ‌های بدون لبه، چراغ‌های سقفی توکار، چراغ‌های سقفی روکار، چراغ‌های نشان گر و چراغ‌های آویز اشاره کرد. هر یک از این تجهیزات روشنایی داخلی ذکر شده، در زیر معرفی می‌شوند:

• چراغ‌های ریلی فضای داخلی: این نوع چراغ متحرک بوده و برای فضای داخلی راهروها و گالری‌ها مناسب است. شاخص نمود رنگ در چراغ‌های ریلی، زیاد است. این نوع چراغ‌ها را در رنگ‌های مختلف نیز می‌توان پیدا کرد.

• چراغ‌های خطی: چراغ‌های خطی قادر به تولید نور به صورت خطی هستند. در فضاهایی با سبک مدرن می‌توان از این نوع چراغ استفاده کرد و زیبایی محیط را افزایش داد. این نوع چراغ در راهروهای ادارات هم می‌تواند استفاده شود.

• چراغ‌های بدون لبه: چراغ‌های بدون لبه در سقف به گونه‌ای کار می‌شوند که لبه چراغ مخفی بماند. درزهای آن نیز طوری کار می‌شوند که در پایان کار، چراغ جزئی از سقف دیده شود. زیبایی سقف با این چراغ‌ها بیشتر خواهد شد.

• چراغ‌های سقفی توکار: چراغ‌های سقفی توکار در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شوند و برای کاربری‌های مختلف تولید شده است. سطح داخلی رفلکتور در این نوع چراغ‌ها، تیره بوده و داخل چراغ‌های سقفی توکار معمولا از LED است.

• چراغ‌های سقفی روکار: چراغ‌های سقفی روکار را بر روی انواع سقف کاذب یا سقف گچی نصب می‌کنند. در محیط‌های مسکونی، تجاری و اداری این نوع چراغ‌ها را زیاد مشاهده می‌کنید.

• چراغ‌های نشانگر: این نوع چراغ‌ها در کف و در دیوارها دیده می‌شوند. برخی از ادارات این نوع چراغ‌های نشانگر را به عنوان راهنمای مسیر داخل اداره استفاده می‌کنند.

• چراغ‌های آویز: چراغ‌های آویز معمولا برای سقف‌های بلند مناسب هستند. در اتاق‌های کنفرانس، در بالای میزهای کار، آشپزخانه‌های مدرن و دفاتر اداری، چراغ‌های آویز بیشتر استفاده می‌شوند. این نوع چراغ را می‌توان در ارتفاعات مختلف، تنظیم کرد.

محصولات روشنایی فضای خارجی

محصولات روشنایی خارجی برای فضای بیرون ساختمان تولید شده‌اند. این نوع محصولات علاوه بر تولید روشنایی در فضای خارج از ساختمان، می‌توانند بر روی زیبایی نمای ساختمان نیز اثرگذار باشند. نورپردازی با محصولات روشنایی فضای خارجی می‌تواند محیط زیبا و رویایی‌تری را خلق کند. برخی از محصولات روشنایی فضای خارجی شامل موارد زیر هستند:

• چراغ‌های پایه کوتاه: از این نوع چراغ برای روشن کردن مسیر استفاده می‌شود. نحوه قرار گرفتن چراغ‌های پایه کوتاه می‌تواند افراد را به سمت مسیر هدایت کند. این چراغ‌ها به شکل مستطیل هستند و در معابر به صورت ایستاده کار می‌شوند.

• چراغ‌های دیواری فضای خارجی: در فضای خارجی ساختمان این نوع چراغ‌ها را بر روی دیوارها کار می‌کنند. چراغ ‌های دیواری فضای خارجی را در رستوران‌ها، هتل‌ها می‌توان به وفور دید. طراحی دیوارها با این نوع چراغ می‌تواند به مدرن‌تر شدن دکوراسیون خارجی کمک کند.

• چراغ‌های نشانگر بیرونی: این نوع چراغ به عنوان نشانگر مسیر و بیشتر در کف و دیوارها استفاده می‌شود. اما گاهی اوقات این نوع چراغ در کنار راه پله‌ها نیز دیده می‌شود. استفاده از چراغ نشانگر بیرونی در راه پله‌ها، علاوه بر ایجاد زیبایی می‌تواند نور راه پله‌ها را افزایش داده و تردد در پله‌ها را در تاریکی آسان‌تر کند.

• چراغ‌های مخصوص نمای ساختمان: این چراغ‌ها در نمای خارجی ساختمان به کار می‌روند. در هنگام شب، روشنایی این چراغ‌ها می‌تواند زیبایی ساختمان را افزایش دهد و فضای رویایی‌تری را فراهم آورد. نحوه چیدمان چراغ‌های مخصوص نمای ساختمان، می‌تواند تحت ایده‌های مختلفی انجام شود.

• چراغ‌های کف یا دفنی: این نوع چراغ برای کف مسیرها و معابر استفاده می‌شوند. چراغ‌های کف را می‌توان در کف ورودی ساختمان‌ها و مجتمع های بزرگ کار کرد و مسیر ورودی را زیباتر نمود. این چراغ‌ها علاوه بر مجتمع‌های بزرگ در ورودی هتل‌ها نیز به وفور دیده می‌شوند. بنابراین در لوکس‌تر کردن فضای ورودی می‌تواند نقش مفیدی داشته باشد.

محصولات روشنایی تجهیزات جانبی

منظور از تجهیزات جانبی در روشنایی، انواع لامپ‌های LED، سوییچینگ‌های LED، ال‌ای‌دی‌های رشد گیاه، لامپ‌های SMD و حتی لامپ‌های رشته‌ای است. این نوع تجهیزات در فضاهای داخلی و خارجی خانه‌ها کاربردهای فراوانی دارند؛ بنابراین این وسایل را به وفور می‌توانید در اطراف خود مشاهده کنید. انواع لامپ‌های روشنایی خانگی نیز جزء محصولات تجهیزات جانبی روشنایی قرار می‌گیرند.

جمع بندی و نتیجه گیری

محصولات روشنایی و مرتبط با نور می‌توانند زیبایی چشمگیری را به محیط داخلی و نمای خارجی ساختمان اضافه کنند. کارکردهای تجهیزات مرتبط با نور، علاوه بر روشنایی محیط، ایجاد فضای زیباتر و بهره مندی از نورپردازی‌های خلاقانه است. تجهیزات روشنایی نیز برای این امر به کار گرفته می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید وب سایت ما را دنبال کرده و از خدمات ما استفاده نمایید. برای دریافت خدمات می‌توانید سفارش خود را ثبت نموده و از مشاوره در خرید انواع محصولات بهره مند شوید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.