×

نحوه ی دیزاین آشپزخانه مدرن لوکس

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره دیزاین آشپزخانه لوکس توضیح دادیم همراه ما باشید.


دیزاین آشپزخانه لوکس

طراحی دکوراسیون داخلی، هنری است که شاید همه افراد به خوبی با آن آشنایی نداشته باشند. به همین دلیل است که یک رشته دانشگاهی مجزا برای این کار پدید آمده است و علاقه مندان می‌توانند در این رشته مشغول به تحصیل شوند.

اما برای افرادی که تنها به دنبال اصول ساده طراحی داخلی دکوراسیون هستند‌، نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آن‌ ها می‌توانند نتیجه دلخواه خود را از طراحی دریافت کنند. شما می‌توانید با یک تغییر کوچک در رنگ دیوار ها یا اجزای دکوراسیون داخلی، فضا را کوچک‌ تر یا بزرگ‌ تر از اندازه واقعی نشان دهید‌، یا این که نور فضا را تیره‌ تر یا روشن‌ تر نمایش دهید. به همین منظور در ادامه این مطلب قصد داریم تا اصولی ترین نکات برای دیزاین آشپزخانه مدرن لوکس را بازگو کنیم.


فاکتور های تاثیر گذار در دیزاین آشپزخانه مدرن لوکس

با توجه به توضیحات بالا حتماً به اهمیت دکوراسیون داخلی در زیبا تر نشان دادن و افزایش جلوه خانه پی برده‌اید. در این بخش مهم‌ ترین فاکتور هایی که می‌توانند در دکوراسیون تاثیر گذار باشند را نام خواهیم برد.


انتخاب کابینت مناسب

شاید مهم ترین عامل در دیزاین آشپزخانه مدرن لوکس، انتخاب کابینت باشد. زیرا درصد بالایی از فضای آشپزخانه با کابینت‌ ها پوشانده شده است و در صورتی که در رنگ یا مدل آن‌ ها دقت کافی را به خرج ندهیم‌، می‌تواند تأثیر مخربی بر دکور آشپزخانه داشته باشد.

امروزه کابینت‌ های چوبی بیشتر از سایر مدل‌ ها مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند‌، زیرا چوب تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد. در صورتی که در اجرای کابینت‌ ها در آشپزخانه دقت لازم صورت بگیرد‌، فضا سازی بسیار عالی برای شما به ارمغان خواهد آورد.


نور و تهویه طبیعی

دومین نکته، نور گیری و فضای کلی آشپزخانه است. با اینکه نیاز به پنجره ضرورت چندانی برای آشپزخانه ندارد‌، اما می‌توانید تصور کنید که اگر پنجره‌ ای برای ورود نور و تهویه طبیعی و مستقیم در آن آشپزخانه به کار برده شود‌، چقدر می‌تواند فضای آشپزخانه را تغییر دهد. به خصوص اگر در پشت پنجره گیاهانی بکارید و یا گلدان‌ هایی قرار دهید، به کلی فضای آشپزخانه تغییر خواهد کرد.

در خصوص جای‌ گیری پنجره باید بدانیم که اجاق گاز هیچ گاه نباید در نزدیکی پنجره یا جریان مستقیم تهویه قرار داده شود. در مقابل سینک ظرفشویی شاید یکی از بهترین عناصری باشد که می‌تواند در نزدیکی پنجره قرار بگیرد، زیرا جریان مستقیم هوا منجر به خشک شدن فضای مرطوب سینک می‌شود.

در طراحی آشپزخانه، ممکن است خیلی از طراحان ابتدا محل سینک را تعیین کنند و بر اساس آن طراحی را انجام دهند. با توجه به اینکه در گذشته زمان زیادی برای ظرف شستن صرف می‌شد، در آشپزخانه‌ های سنتی، سینک معمولا در کنار پنجره طراحی می‌شد؛ این موضوع در حال حاضر نیز ادامه دارد.


نورپردازی مصنوعی

همان‌ طور که نور طبیعی مانند پنجره می‌تواند تاثیر به‌سزایی در محیط داخلی خانه داشته باشد‌، استفاده به جا و درست از نور مصنوعی نیز می‌تواند جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی ببخشد. توجه داشته باشید که استفاده از نور مصنوعی در فضای آشپزخانه نباید به گونه‌ای باشند که منجر به خیرگی چشم یا حواس پرتی فرد در استفاده از بخش‌ های مختلف خانه شود.


تلفیق رنگ‌ ها و سبک‌ های مختلف رنگ آمیزی

شاید تصاویر یا منزل‌ های قدیمی را دیده باشید که کابینت‌ها درست همرنگ و هم مدل و شمایل اتاق بودند. امروزه ارزش‌ های دکوراسیون به کلی تغییر کرده‌اند و دیگر افراد به دنبال هماهنگ کردن کابینت با توجه به شکل اتاق نیستند. امروزه طراحان، روش‌های جدید تری را برای ایجاد هماهنگی یافته‌اند؛ شما می‌توانید با ترکیب کردن و تنظیم رنگ‌ ها و سبک‌ های موجود، به دیزاین آشپزخانه مدرن لوکس خود دست پیدا کنید.

در خصوص نورپردازی باید بدانید که رنگ سفید یا زرد ملایم برای دیوار های آشپزخانه بسیار مناسب است و بهتر است برای خارج کردن فضای آشپزخانه از حالت یک نواختی، از کابینت‌ ها یا وسایلی استفاده کنید که رنگ گرم‌ تری دارند.

پیشنهاد مطالعه : نورپردازی کمد 


نورپردازی کابینت و آیلند

فضای آشپزخانه باید نوردهی مناسبی داشته باشد‌، زیرا باعث بزرگ‌ تر نشان دادن فضا می‌شود و کار کردن در آشپزخانه و تمیز کردن آن نیز بسیار راحت‌ تر و آسان‌ تر خواهد شد.

یکی از روش‌ های بسیار عالی برای نوردهی آشپزخانه‌، استفاده از لامپ‌ های هالوژنی کوچک است که در زیر کابینت یا آیلند نصب می‌شوند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که در اطراف کابینت یا جزیره خود به‌صورت مخفی، نور پردازی‌ هایی داشته باشند‌؛ این کار جلوه بسیار زیبایی به آشپزخانه می‌بخشد و در صورتی که از نور پردازی به درستی استفاده شود‌، می‌تواند حتی جایگزین چراغ و روشنایی مصنوعی آشپزخانه گردد.

نورپردازی آیلند و نورپردازی کابینت به شما کمک می‌کند تا از فضا هایی غیر از دیوارها یا سقف بهتر استفاده کنید و امکان مناسبی برای رسیدن به دیزاین آشپزخانه مدرن لوکس داشته باشید.


کابینت جزیره

جزیره آشپزخانه محلی برای آماده کردن غذا است و می‌تواند به عنوان میز نیز مورد استفاده قرار بگیرد. جزیره یک عنصر کاربردی برای بهتر استفاده کردن از فضای داخلی آشپزخانه است و اخیراً در دیزاین آشپزخانه مدرن لوکس بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که جزیره نباید در محلی قرار بگیرد که مانع دسترسی راحت به گاز، سینک و یخچال شود. همچنین موقعیت جزیره باید به گونه‌ای باشد که درب کابینت و یخچال به راحتی باز شود و رفت و آمد برای اعضای خانواده راحت باشد. همانطور که گفتیم‌، نورپردازی آیلند و جزیره می‌تواند جلوه‌ای بسیار زیبا به خانه شما ببخشد.

هنگام جانمایی اجاق گاز و فر به جای قرار دادن آن‌ ها بر روی جزیره یا دیوارهای داخلی، آن‌ها را بر روی دیوار خارجی نصب کنید. این کار باعث می‌شود تا نصب سیستم تهویه راحت‌تر شود و هزینه کم‌تری از این بابت بپردازید.

جمع بندی و نتیجه گیری

آشپزخانه یکی از مهم‌ ترین و کلیدی‌ ترین نقاط خانه است و گاهی از آن به عنوان قلب خانه نام برده می‌شود. طراحی دکوراسیون آشپزخانه اهمیت به سزایی در زیبایی و گیرایی آن دارد و می‌تواند لحظات خوشی را برای شما و اعضای خانواده تان رقم بزند. از برخی از نکات کلیدی در طراحی آشپزخانه مدرن لوکس می‌توان به نور پردازی رنگ، طرح عناصر داخلی آشپزخانه، استفاده از نور طبیعی و مصنوعی در آیلند یا کابینت، مدل کابینت‌ها و... اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره ریل درب کشویی چوبی به این صفحه مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر





REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.