×

کابینت ریل کشو مگنتی|| ریل مخفی فانتونی

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره ریل مخفی کشو توضیح دادیم همراه ما باشید.

کشو، یکی از بخش‌ های کاربردی در دکوراسیون منزل و محل کار است که به جهت دسترسی آسان، نقش مهمی در نظم‌ دهی به محیط اطراف دارد.

ریل کشو مانند لولا کابینت، از مهم‌ ترین یراق‌ آلات مورد نیاز در صنایع چوب به شمار می‌رود که جایگزین زهوار چوبی و شیار های قدیمی، شده و می‌تواند تأثیر مستقیمی بر کیفیت استفاده از کشوها داشته باشد. ریل‌ های ابتدایی، ریل‌ های ساده و بدون مکانیزم ریلی بودند که گاه به اعمال نیروی زیادی نیاز داشت؛ اما امروزه با پیشرفت صنایع تولید ریل کشویی و استفاده از تکنیک‌ ها و نوآوری‌ های جدید، شاهد تنوع زیادی هم در جنس و شکل کشو ها و هم در ابزار و یراق آلات مخصوص آن هستیم.

هر یک از مدل‌ ها با ویژگی‌ های خاص خود، قادر هستند نیاز مصرف کننده را با توجه به بودجه و همچنین کاربرد آن برای کابینت آشپزخانه، کشو کمد دیواری، میز و ... تأمین کنند. توجه به این ویژگی‌ ها به کیفیت و طول عمر ریل کشو و همچنین جلوگیری از خرابی زود هنگام کشو ها کمک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره میز اتو ریلی تاشو گردان فانتونی به این صفحه مراجعه کنید.


انواع مختلف ریل کشو

ریل‌ های کشو انواع متفاوتی دارند و به لحاظ نوع و جنس و کاربرد های گوناگون، برای آن می‌توان انواعی نام برد:


ریل ساده:

که جزء نخستین نوع‌ ریل‌ ها بوده و برای حرکت دادن کشو بدون سر و صدا بر روی بدنه کشو نصب می‌شود. ریل ساده خود به دو دسته ریل ساچمه‌ای (بهترین گزینه برای کشوهای سنگین) و ریل سفید تقسیم می‌شود. ‌


ریل بدنه دار کشو:

این نوع ریل‌ ها به سبب پیشرفت تکنولوژی در انواع مدل و کاربرد های متفاوت تولید شده است. این نوع ریل‌ها از اتصال ریل کشو بدنه‌ دار به دو طرف کشو یا باکس، برای حرکت روان و راحت و جلو و عقب رفتن آن استفاده می‌شود.

ریل‌ های بدنه‌ دار، با تنوع در سایز و ارتفاع، از انواع ریل‌ هایی است که برای کشو های سنگین کاربرد دارد و محدودیتی نیز در ابعاد کشو ندارد.


ریل تبدیل میز:

ریل تبدیل میز به نوع مخصوصی از ریل گفته می‌شود که بر روی شاسی چوبی میز، نصب شده و این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید فضای بیتشتری را در منزل و یا محیط کار داشته باشید. ریل تبدیل میز، میز 4 نفر را به 6 نفر و یا 6 نفر را به 8 نفر تبدیل می‎کند. نوع دیگر این ریل، در قسمت کشو کابینت یا درب پایین باز شو نصب می‌شود.


ریل مخفی کشو:

توجه به زیبایی بصری در دکوراسیون منزل، زمینه بروز خلاقیت و نوآوری را برای تولید کنندگان محصولات مختلف و از جمله تولید کنندگان تجهیزات و یراق آلات آشپزخانه و صنایع چوبی فراهم می‌کند.

ریل مخفی کشو با دو مدل متفاوت ریل مگنتی و آرام‌ بند، در دسته مدرن‌ ترین ریل‌ های طراحی شده کشو قرار دارد که علاوه بر راحتی و روانی در حرکت کشو، باعث افزایش زیبایی ظاهری آن نیز می‌شود.

ویژگی این نوع ریل، تحمل وزن بالا و قابلیت استفاده در کشو های فانتزی و ام دی اف است و هر کدام از مدل‌ های آن، دارای ویژگی و قابلیت‌ های متمایزی هستند. یکی از برند های مطرح در تولید ریل مخفی، برند فانتونی است. فانتونی که در سال 1882 میلادی توسط فردی به نام جینو وال پایه‌ گذاری شد، یکی از معتبر ترین برند ها در زمینه تولید انواع یراق آلات، لوازم و تجهیزات چوبی آشپزخانه، منزل و اداری است. مهم‌ ترین وجه تمایز این برند با برند های دیگر، نوآوری‌ های خلاقانه و زیبایی در محصولات است.

ریل مخفی فانتونی در نوع آرام‌ بند، حرکتی نرم، روان و بی‌صدا دارد و در سایز های متفاوت از 30 سانتی‌متر تا 50 سانتی‌ متر تولید می‌شود.

ریل مخفی فانتونی از انواع یراق آلات کابینت فانتونی است و کیفیت بالایی دارند.


ریل کشو مگنتی

ریل مگنتی که در دسته ریل‌ مخفی کشو قرار می‌گیرد، از خاصیت آهنربایی برای حرکت آرام و راحت‌ تر کشو ها استفاده می‌شود و به صورت مخفی در زیر باکس کشو نصب می‌شود. این ریل‌ ها، توانایی تحمل وزن زیاد (تا 30 کیلوگرم) و کیفیتی مناسب داشته و در کشو های بدون دستگیره بکار می‌رود که با فشاری کوچک، درب کشو به راحتی و بدون سر و صدا خارج می‌شود. ریل‌ های مگنتی فانتونی، دارای دو نوع فوق و نیمه فول هستند که تفاوت آن‌ ها فقط به جهت میزان خارج شدن کشو از محفظه خود است.

در ریل کشو مگنتی فول، تمام کشو از باکس خارج می‌شود و این امکان وجود دارد که از کل فضای داخلی کشو استفاده شود اما ریل‌ نیمه فول، همان طور که از اسم آن پیدا است تمام کشو از محفظه خود بیرون نیامده و 8 تا 10 سانتیمتر از انتهای آن در جای خود باقی می‌ماند.

ریل کشو مگنتی به لحاظ اندازه به سه دسته تقسیم می‌شوند:

• ریل سه تیکه مگنتی (طول 30 سانتیمتر)

• ریل مگنتی فول صامت (طول 35 سانتی متر)

• ریل سه تیکه مگنتی (طول 35، 40، 45، 50 سانتیمتر)


طراحی و اجرا

نصب و اجرای ریل در انواع کشو، شاید به نظر کاری ساده بیاید که نیاز به دانش و مهارت بالایی ندارد اما باید توجه داشت که استفاده از یراق آلات به ویژه ابزار های مورد استفاده در کشو کابینت، کشو میز، کشو کمد دیواری و ... دارای حساسیت خاصی هستند چراکه با استفاده از آن‌ها هم باید زیبایی ظاهری حفظ شود و هم با انتخاب متریال مناسب، دوام و طول عمر محصول تضمین شود.

پس در مرحله‌ی اول انتخاب محصول مناسب و در مرحله‌ی بعد نصب آن حائز اهمیت است. ممکن است نصب و اجرای برخی یراق آلات نیاز به دانش خاصی نداشته و به راحتی قابل نصب باشد اما برخی از آن‌ ها مانند نصب و اجرای ریل باید توسط افراد خبره انجام شود.

جاگذاری کشو ها بر روی ریل در مورد کشو های سبک و کوچک، دشواری چندانی ندارد اما برای کشو های سنگین و بزرگ و به ویژه با توجه به انواع گوناگون ریل‌ ها، نحوه جاگذاری صحیح کشو ها بر روی ریل ساچمه‌ای، غلتکی و تاندم باکس نیاز به مهارت و آگاهی و کار حرفه‌ای دارد.

انتخاب ریل متناسب با شکل کشو، دقت و حساسیت نسبت به جنس یراق آلات و ورقی که ریل با آن ساخته شده است، وزن کشو، مقاومت و قابلیت تحمل وزن کشو و خرید از برند های معتبر، مواردی هستند که باید در هنگام انتخاب کشو، مورد توجه قرار گیرند.

فروش محصولات فانتونی از جمله انواع ریل در شرکت سینا ایرانی زاده انجام می شود.


BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : مقاله ریل کشو مگنتی عالی بود

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.