×

طراحی و اجرای کمد و کابینت لوکس

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، انتخاب‌هایی که بر اساس نظرات شخصی و جست‌وجو در میان انبوهی از طرح‌های متنوع و اجرا شده صورت می‌گیرد، در نهایت جلوه خانه شما را رقم خواهد زد. امروزه طراحی کابینت‌های آشپزخانه و کمدها جزء اصلی‌ترین بخش‌های یک خانه در طراحی دکوراسیون به حساب می‌آیند که تأثیر بسیاری در زیباتر دیده شدن دیزاین خانه‌ و اتاق می‌گذارند. عموماً سبک و استایل مورد نظر شما در هنگام انتخاب نوع کمد و کابینت، برگرفته از سلیقه شخصی و همچنین کاربردهایی است که از این بخش از خانه انتظار دارید. کمد و کابینت لوکس یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های طراحی کمد و کابینت در سال‌های اخیر است که با استفاده از متریال مختلف و به روش‌های متعددی در هر خانه قابل اجرا است. در ادامه به بیان نکات اساسی پیرامون طراحی کمد و کابینت لوکس و اجرای آن‌ها در سبک‌های مدرن و کلاسیک خواهیم پرداخت.

کمد و کابینت لوکس

هر شخصی بر اساس تعریفی که از طراحی لوکس دارد، سبک متفاوتی از کمد و کابینت لوکس را برای خانه خود انتخاب می‌کند. اما اگر بخواهیم تعریف واحدی برای لوکس بودن کمد و کابینت مطرح کنیم که تصویر بهتری از این نوع طراحی داشته باشید باید بگوییم، زمانی که در اجرای کمد و کابینت از متریال مرغوب و با کیفیتی بالاتر از حد استانداردهای موجود استفاده شود و طراحی دکوراسیون به گونه‌ای باشد که در نوع خود خاص و بی‌مانند باشد می‌توان معنای لوکس بودن را در آن مشاهده نمود. در نتیجه با توجه به تأثیر مدل کمد و کابینت در زیبایی خانه و اتاق خواب و اتاق کار، باید نهایت سلیقه‌ی خود را خرج کنید تا یک نتیجه‌ی بسیار عالی و مطابق با سلیقه‌ی خود دریافت کنید. البته گفتن این نکته نیز حائز اهمیت است که شما باید با متخصین و افراد باتجربه در این کار مشورت کرده تا آن‌ها مدل مورد نظر شمارا متناسب با محیط و شرایط موجود و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه طراحی کنند.

کمد و کابینت لوکس عمر مفید بالایی دارند و در اجرای آن‌ها از مواد اولیه و یراق آلات درجه یک استفاده می‌شود. از طرفی می‌توان ایده‌های خلاقانه و منحصر به فردی را در یک دیزاین لوکس به اجرا درآورد. این عدم محدودیت در ایده‌پردازی قاعدتاً با توجه خاص به جزئیات اجرایی همراه است. به عنوان مثال نوع و رنگ دستگیره‌های کمد و کابینت در دیزاین لوکس قطعا متفاوت از یک دیزاین معمولی خواهد بود. حتی مواد اولیه کمد و کابینت که mdf یا چوب انتخاب می‌شود، از نوع مواد اولیه با کیفیت‌تر و با ظرافت و دقت بالاتری برگزیده می‌شود. تمامی این موارد در کنار هم می‌تواند جلوه‌ای خاص و متفاوت برای خانه و آشپزخانه شما به وجود آورد.

کمد و کابینت لوکس برای دکوراسیون مدرن

کمد و کابینت لوکس برای خانه‌های مدرنی که با محدودیت فضا روبرو هستند گزینه ایده‌آلی است که در عین سادگی، حس آرامش بیشتری در محیط خانه به وجود می‌آورد و از شلوغی‌های بی‌مورد در دیزاین می‌کاهد. در کمد و کابینت لوکس تنها از جزئیاتی که برای اجرا ضروری هستند استفاده می‌شود و از سایر موارد غیر ضروری اثری دیده نمی‌شود. طرح انتخابی شما باید متناسب با فضای خانه انتخاب شود و هماهنگی درستی با دکوراسیون داخلی داشته باشد. در هنگام انتخاب کمد و کابینت لوکس با هیچگونه محدودیتی در نوع مواد اولیه و رنگ آن‌ها مواجه نیستید و می‌توانید هر طرح و رنگی که با ام دی اف، ‌ هایگلاس، چوب و ... اجرا می‌شود را برای دکوراسیون منزل خود برگزینید. ولی به طور کلی در یک دکوراسیون مدرن رنگ کمد و کابینت تأثیر بسیاری در خاص دیده شدن آن‌ها دارد. بنابراین بهتر است که متناسب با رنگ چیدمان وسایل منزل و اندازه فضایی که برای اجرای کار در دسترس دارید رنگ کمد و کابینت را انتخاب نمایید. پیشنهاد می‌شود در رنگ‌های ترکیبی از دو رنگ مکمل استفاده کنید و با رنگ‌های روشن به بزرگتر دیده شدن فضای اطراف کمک کنید.

کمد و کابینت لوکس برای دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی درست نقطه مقابل سبک مدرن است. این سبک بیانگر فضایی توأم با نظم و تقارن، با چیدمان وسایل دکوری آنتیک و رنگ‌های گرم در طیف کرم و قهوه‌ای است. دکوراسیون آشپزخانه‌هایی که از سبک کلاسیک تبعیت می‌کنند بیشتر با کابینت‌های لوکس چوبی حکاکی شده به نقوش برجسته پوشیده شده است که فضایی مجلل و اشرافی را ایجاد می‌کند. متریال استفاده شده در این دکوراسیون معمولا گران قیمت بوده و به دلیل جنس خاص مواد اولیه و طراحی‌های با شکوه، جلوه خاصی از کمد و کابینت لوکس را به نمایش می‌گذارند.

چگونه یک دکوراسیون لوکس داشته باشیم

برای داشتن کمد و کابینت لوکس موارد مختلفی وجود دارد که هر کدام نقش مهمی در نتیجه نهایی دکوراسیون شما بر عهده دارند. برای ایجاد هماهنگی بین سایر اجزای خانه و طرح کمد و کابینت بهتر است که از یک طراح و مجری با تجربه در این خصوص کمک بگیرید. افراد حرفه‌ای تمامی زوایای پنهان دکوراسیون را مورد بررسی قرار می‌دهند تا بهترین و مناسب‌ترین طرح را برای کمد و کابینت به اجرا درآورند. استفاده درست و به جا از متریال با کیفیت بر اساس ایده‌های خلاقانه در طراحی و اجرا می‌تواند به هرچه زیباتر دیده شدن دکوراسیون منتهی شود. همانگونه که پیش از این بیان شد، لوکس بودن از نگاه هر شخصی متفاوت است. آنچه که اهمیت دارد این است که یک ذهن خلاق هیچگاه برای ایجاد یک دیزاین خاص و منحصر به فرد محدودیتی برای خود قائل نیست و به تعداد افرادی که به دنبال داشتن کمد و کابینت لوکس هستند، طرحی جدید و اختصاصی وجود دارد.

امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که دکوراسیون منزل خود را به شکلی لوکس طراحی کنند تا علاوه بر زیبایی، احساس خاص بودن را در محیط زندگی خود به وجود آورند. همانگونه که می‌دانید طرح کمد و کابینت تأثیر به‌سزایی در زیبایی و جذاب دیده شدن دکوراسیون خانه و آشپزخانه دارد. بنابراین بهتر است که با دقت و حساسیت بیشتری طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید و به‌راحتی از این موضوع گذر نکنید. بدین منظور بهتر است که از نمونه کارهای طراحان خبره ایده بگیرید. با وجود پیشرفتی که در طراحی دکوراسیون داخلی به وجود آمده و تنوع بالا در مدل‌های کمد و کابینت لوکس موجب شده است که هر کسی با هر سلیقه‌ای بتواند طرح مورد علاقه خود را پیدا کند و با کمک اجراکنندگان حرفه‌ای آن را پیاده‌سازی نماید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.