×

یراق درب شیشه ای ریلی

مقدمه

درب شیشه ای ریلی از شیشه سکوریت و ریل کشویی تشکیل شده است و به همین دلیل باز و بسته شدن درب به راحتی انجام می‌شود. درب شیشه ای ریلی کاربرد زیادی دارد، چرا که به راحتی نصب شده و برای باز و بسته شدن به فضای کمی نیاز دارد. جنس این نوع درب معمولا از شیشه سکوریت بوده و با حرکت بر روی یک مسیر افقی چپ به راست حرکت می‌کند. ریل‌های مکانیکی نیز از قبل مونتاژ شده و دارای انواع مختلف هستند. درب شیشه ای ریلی می‌تواند در هر دو دهنه متحرک بوده یا یکی از دهنه‌ها متحرک و دیگری ثابت باشد. درب شیشه ای ریلی دارای غلتک‌‌های مقاوم بوده که به صورت توکار قرار گرفته‌اند. به علت وجود ریل نصب شده در درب شیشه ای ریلی، شیشه هرگز افتادگی پیدا نخواهد کرد. ریل و قرقره شیشه سکوریت از یراق آلات مهم برای باز و بسته کردن درب‌های شیشه ای ریلی محسوب می‌شود. هر یک از این قطعات پیش از نصب بر روی شیشه سکوریت وصل می‌شود و در نهایت به صورت یک محصول یکپارچه در می‌آید که ساختار درب شیشه ای را تشکیل می‌دهد.

درب شیشه ای ریلی چه کاربردی دارد؟

درب شیشه ای ریلی به علت اشغال فضای کمتر، یکی از پرمصرف ترین درب‌ها برای فضای کوچک و یا جدا سازی بخش‌های مختلف ساختمان از یکدیگر است. یکی از کاربردهای مهم درب کشویی، استفاده از آن در مکان‌هایی است که مساحت کمی‌ برای چرخش درب بر روی محور وجود دارد. در این شرایط درب کشویی بهترین انتخاب ممکن برای شماست، به این دلیل که مانند درهای لولایی به فضایی برای باز و بسته شدن نیاز ندارد و تنها در یک محور افقی حرکت می‌کند.

این محصول می‌تواند یک انتخاب مناسب برای جداسازی فضاهای داخلی ساختمان باشد که در پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری قابل استفاده است. درب شیشه‌ای ریلی دستی گزینه ای مناسب برای تفکیک فضای ناهار خوری، نشیمن، پذیرایی، شیشه مغازه، پارتیشن شیشه ای و سایر مکان‌هایی که نیاز به بخش بندی دارندکه علاوه بر تفکیک فضایی باعث ایجاد یک سطح دکوراتیو در فضا نیز می‌شوند. تنوع در مدل‌های اجرا و یراق درب شیشه ای ریلی از ویژگی‌های این نوع درب است. به عنوان مثال رنگ شیشه را می‌توان با توجه به سلیقه مشتری انتخاب کرد و یا ریل را به صورت نمایان و یا پنهان در سقف نصب نمود.

انواع درب شیشه ای ریلی

انواع یراق درب شیشه ای ریلی در بازار موجود است که می‌تواند از جنس آلومینیوم، استیل و دیگر مواد ساخته شود. این محصول در دو نوع درب شیشه ای ریلی ساده یا دستی و درب‌ شیشه ای ریلی اتوماتیک یا برقی تولید می‌شود. در درب شیشه ای ریلی اتوماتیک، از نوعی سنسور استفاده می‌‌شود که حضور افراد را به کمک اشعه مادون قرمز شناسایی کرده و درب را باز و بسته می‌کند. درب اتوماتیک می‌‌تواند در سرعت بخشیدن و تسهیل رفت و آمد موثر باشد، چرا که بدون دخالت دست و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌‌گیرد. این نوع درب‌ها را می‌‌توان در ساختمان‌های اداری، مراکز تجاری، هتل ‌ها، بیمارستان‌ها و مکان‌هایی شبیه به این که میزان رفت و آمد بالایی دارند، نصب کرد.

علاوه بر این، درب شیشه ای کشویی در دو دسته کلی فریم دار و بدون فریم نیز تقسیم می‌شود. در نوع فریم دار شیشه‌ها عموما در یک فریم که از جنس آلومینیوم یا استیل است، قرار می‌گیرند. در نوع بدون فریم شیشه هیچ گونه فریمی ندارد.

مزایای درب شیشه ای ریلی

درب شیشه ای ریلی نقش مهمی در تامین امنیت و حفاظت از ساختمان دارد و همچنین به زیبا سازی ساختمان و تسهیل ورود و خروج نیز کمک می‌کند. به ویژه در مراکز تجاری و پاساژها، درب‌های جذاب و زیبا نقش موثری در جذب مشتریان دارند. درب شیشه ای ریلی دارای ایمنی بالایی است که استفاده از آن را برای مکان‌های مختلف مناسب می‌کند. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• یراق درب شیشه ای ریلی انعطاف پذیری بالایی دارد، به این معنی که می‌توان درب را در اندازه متناسب با عرض ورودی و فضا، اجرا کرد.

• تنوع در طرح و رنگ شیشه استفاده شده در درب شیشه‌ای ریلی، این امکان را به افراد می‌دهد تا متناسب با فضا و سلیقه یکی از انواع آن را انتخاب کنند. همچنین امکاناتی از قبیل سیستم آرامبند و تنوع در مدل دستگیره از مزایای این محصول است.

• این نوع از درب‌ها را به راحتی می‌‌توان نصب و راه اندازی کرد.

• نسبت به درب لولایی فضای کمتری اشغال می‌کند که موجب صرفه جویی در فضا می‌‌شود.

• یراق درب شیشه ای ریلی طراحی مدرن و جالبی دارد که زیبایی و جلوه خاصی به ساختمان می‌دهد.

• می ‌توان از این نوع درب شیشه ‌ای برای مدت زمانی طولانی استفاده کرد.

• یراق درب شیشه ای ریلی عملکردی بسیار آرام و بی صدا دارد. بنابراین برای افرادی که به سکوت در محیط زندگی و یا کار خود، علاقه دارند مناسب است.

• از ورود گرد و غبار جلوگیری می‌کند.

قیمت درب شیشه ای ریلی

قیمت یراق درب شیشه ای ریلی را می‌توان بر اساس میزان متریالی که در ساخت آن به کار رفته مانند ابعاد شیشه، نوع فریم، ریل و سایر قطعات مورد استفاده در نصب درب شیشه ای ریلی محاسبه کرد. به طور معمول در ساخت این نوع از درب‌ها از یک پروفیل مقاوم در برابر ساییدگی استفاده می‌‌شود. همچنین، غلطک‌‌های به کار رفته در تولید این محصول، غلطک‌هایی مقاوم و با طول عمر بالا هستند. از طرف دیگر نوع فریم به کار رفته در تولید این درب، ریل درب کشویی ساده و سایر قطعات موجود در آن نیز تعیین کننده قیمت درب شیشه‌ای ریلی است.

البته به طور کلی می‌‌توان گفت که قیمت درب شیشه ای ریلی ساده در مقایسه با مدل برقی یا اتوماتیک آن دارای هزینه کمتری است، چرا که در ساخت یراق درب شیشه ای ریلی اتوماتیک از موتور و اتصالات مربوط به آن، سنسور، قفل برقی، باتری، سیستم مرکز کنترل و غیره نیز استفاده می‌شود. از این رو، درب شیشه‌ای ریلی ساده برای مکان‌هایی که رفت و آمد کمتر صورت می‌گیرد، یک گزینه مناسب است.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.