×


طراحی کابینت mdf آشپزخانه

ما در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره طراحی کابینت MDF توضیح دادیم همراه ما باشید.

طراحی کابینت mdf آشپزخانه و اجرای آن باید طبق اصول صورت گیرد. طراحی هر سبک، از طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه گرفته تا طراحی کابینت مدرن آشپزخانه طبق اصول و قواعد مخصوص به خود صورت می‌گیرد. اینکار نیاز به یک طراحی و متخصص حرفه‌ای و باتجربه دارد، پس توصیه می‌شود کار را به یک مهندس باتجربه بسپارید، نتیجه‌ای کاملا متقاوت و با کیفیت بدست بیاورید. با این حال آشنا شدن با روند کار و مطالعه در این زمینه بسیار خوب است. در این محتوا با طراحی کابینت ام دی اف بیشتر آشنا می‌شویم.


کابینت ام دی اف را بهتر بشناسیم

کابینت‌ ها چهره آشپزخانه شما هستند. چرا که فضای زیادی از آشپزخانه را تحویل می‌دهند. یکی از مواردی که کابینت‌ ها امروزه به وسیله آن ساخته می‌شوند، ام دی اف است. تخته فیبر با تراکم متوسط که به آن MDF گفته می‌شود، ماده ترکیبی ساخته شده از محصولات جانبی چوب است. برای ساخت این ماده، الیاف چوب تحت فشار قرار می‌گیرند و ساختاری متراکم ایجاد می‌کنند. البته با نئوپان آن را اشتباه نگیرید. ام دی اف الیاف کوچک‌ تر و ظریف‌ تر دارد. رنگ آن خاکستری تیره یا قهوه‌ای روکش براق است که به سنباده زدن نیازی ندارد. امّا امروزه در رنگ‌ های مختلفی دیده می‌شود. رنگ، سبک و جلوه آن‌ ها بر روحیه آشپز تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. این مسأله اثبات شده است که رنگ محیط بر روحیه و تمرکز افراد تأثیر می‌گذارد. پس در همین ابتدای کار در مورد رنگ مناسب آشپزخانه خود تحقیق کنید. انتخاب رنگ مناسب، به ابعاد و مواد به کار رفته و البته سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

ام دی اف به دلیل ماهیت متراکم خود، تقریباً هر شکلی را می‌پذیرد. شیارها، خطوط و حکاکی زیبایی که بر روی آن نقش می‌بندند را تصور کنید. قطعاً اگر توسط یک استادکار ماهر صورت گیرد، یک کابینت ام دی اف زیبا خواهید داشت. حتی در طراحی کابینت کلاسیک نیز از ام دی اف بکار می‌برند و طرح‌ های شگفت‌ انگیزی را خلق می‌کنند.


مزیت طراحی کابینت mdf

  • مقرون‌ به‌ صرفه، به نسبت چوب ارزان‌ تر است
  • با ساخت آن از مواد بازیافتی به طبیعت کمک می‌کنید
  • تنوع طرح و رنگ بالایی دارد
  • سطح صاف و صیقلی و یکدستی دارند
  • در برابر سرما و گرما مقاوم است
  • به راحتی شکل می‌پذیرد

پیشنهاد مطالعه : طراحی آشپزخانه ایرانی 


انواع کابینت ام دی اف

تنوع بالای کابینت ام دی اف این امکان را می‌دهد که هر خانواده‌ای کابینت دلخواه خود را پیدا کند. کابینت mdf در برابر رطوبت و گرما مقاوم است. یکی از دلایل اصلی استفاده آن در آشپزخانه نیز همین مسئله است.

کابینت‌ ها می‌تواند در دو حالت طراحی شوند. در طراحی کابینت مدرن آشپزخانه که از جنس ام دی اف ساخته می‌شود، از رنگ‌ های صیقلی استفاده می‌شود. هنگام طراحی کابینت مدرن آشپزخانه معمولاً از دستگیره‌ های فانتزی استفاده نمی‌شود. حتی گاهی اوقات دستگیره‌ای به کار نمی‌رود. هنگام طراحی از حالت دستگیره‌ های توکار و ترکیب شده با بدنه کابینت استفاده می‌شود. به طوری که در نگاه اول مخفی به نظر می‌رسد.

در طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه، رنگ لاکی و جلای خاصی به آن می‌دهد. سطح صاف و یکدست آن چشم را به سمت خود جلب می‌کند. در انتها به نظر می‌رسد به سطح شیشه‌ای نگاه می‌کنید که با بهترین سنباده‌ها و چهار لایه از بهترین مواد براق کننده ساخته شده است. تخته سه لا ممکن است پس از مدتی خطوطی را نمایش دهد، ولی بدون اثری از دانه‌بندی تبدیل به کابینتی بی‌نظیر می‌شود. در انتها نیز دستگیره‌های مجلل که مخصوص طراحی کابینت کلاسیک است، به آن متصل می‌گردد.


طراحی کابینت mdf آشپزخانه




نکات طراحی کابینت mdf آشپزخانه و اجرا

در هنگام طراحی کابینت مهم‌ ترین چیز ابعاد و اندازه‌ گیری دقیق آن است. مهندسان ابتدا آشپزخانه را اندازه‌ گیری کرده و نسبت به آن به شما پیشنهاداتی خواهند داد. از جمله این پیشنهادات شامل سبک و رنگ می‌شود. برای مثال برای آشپزخانه‌ های کوچک پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های روشن و شیری استفاده کنند. در طراحی کابینت ام دی اف از رنگ‌ های مختلفی استفاده می‌شود، پس نگران تنوع رنگ نباشید. از نظر ابعاد نیز، همان طور که گفتیم، ام دی اف به خوبی شکل‌ پذیر است و در ابعاد مختلفی در بازار پیدا می‌شود.

اگر فضای بزرگی داشته باشید، پیشنهاد می‌شود تا از رنگ‌ های گرم‌ تر استفاده کنید. مانند رنگ چوبی که در طراحی کابینت mdf به کار می‌رود و براق کننده‌ای بر روی کار زده می‌شود. یک کابینت خوب زمانی خوب اجرا می‌شود که از ابتدای کار طراحی مناسب و حرفه‌ای داشته باشد. کابینتی که تراز نشده باشد، به خوبی باز و بسته نشود و ... نشان دهنده آن است که کار مهندسی نشده و ناقصی صورت گرفته.

طراحان کابینت پس از اندازه گیری دقیق متراژ آشپزخانه ابتدا طراحی کابینت mdf را به صورت تکی بر روی کاغذ انجام می‌دهد. سپس، طراحی فضای کلی از آشپزخانه را خواهند کشید. این روزها حتی می‌توانید طراحی سه بعدی آن‌ها را در کامپیوتر مشاهده کنید. اگر طراحی کابینت mdf از پیش آماده شده باشد می‌توانید از میان کاتالوگ‌ ها آنچه می‌پسندید را انتخاب کنید.


دقت در اجرای کابینت ام دی اف

سپس بر روی دیوار محل قرار گیری کابینت‌ ها مشخص خواهد شد. ارتفاع از کف آشپزخانه و همچنین سقف به گونه‌ای صورت می‌گیرد که افراد خانه بتوانند به راحتی به کابینت‌ ها دسترسی پیدا کنند. فاصله کابینت‌ های زیرین و کابینت‌ هایی که به دیوار متصل می‌شوند باید به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به راحتی به فعالیت بپردازند. همچنین، در پایین برخی کابینت‌ ها از چراغ‌ های LED استفاده می‌شود تا علاوه بر روشنایی فضا، محیط را بزرگ‌ تر نشان دهد. این نکات ریز و تزئیناتی که بر روی کابینت ام دی اف صورت می‌گیرد، به بودجه شما بستگی خواهد داشت.

سپس متخصصان، محل باز و بسته شدن درهای کابینت ام دی اف را مشخص خواهند کرد. تراز بودن کابینت‌ ها بسیار مهم خواهد بود. در هنگام نصب، درها و کشو های کابینت‌ ها خارج می‌شود. این مسئله به این سبب است که هنگام نصب بر روی در و کشو ها خط و خشی ایجاد نگردد. همچنین نصب آن‌ ها از داخل کابینت صورت می‌گیرد و این کار را راحت‌تر می‌کند.

در حالتی که کشو بخشی از کابینت باشد و امکان جداسازی وجود نداشته باشد؛ روی آن را با نایلون و چسب مخصوص یا چسب کاغذی می‌پوشانند. برای قرار دادن کابینت‌ها در کنار هم و عدم ایجاد فاصله میان آن‌ها از گیره‌ های مخصوص استفاده می‌کنند. همان طور که می‌بیند انجام چنین کارهایی به وسایل حرفه‌ای نیاز خواهد داشت. در انتها نیز، وسیله تراز بر روی کابینت‌ های زیرین و بالایی قرار می‌گیرد. سپس، درها و کشوها نصب خواهد شد. اگر مدل شما دستگیره داشته باشد، پس از نصب در و انتخاب جهت صحیح آن دستگیره نصب خواهد شد. گاهی افراد بی‌تجربه دستگیره‌ ها را به جای آنکه از جهت باز شدن در نصب کنند، از داخل متصل نموده‌اند. در نتیجه پیشنهاد ما آن است که کار را به افرادی با تجربه بسپارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی کابینت مدرن به این صفحه مراجعه کنید.


طراحی کابینت مدرن آشپزخانه



مطالعه بیشتر

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.