×

ام دی اف رنگی چیست؟

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره ام دی اف رنگی توضیح دادیم همراه ما باشید.


ام دی اف

تخته فیبر با تراکم متوسط (ام دی اف) یک محصول چوبی مهندسی شده است که از تجزیه باقی‌ مانده و براده‌ های الیاف چوب سخت یا نرم، با موم و اتصال دهنده رزین ترکیب شده (غالباً در دفیبراتور) و با اعمال دما و فشار بالا به صورت پانل‌ های چوبی در می‌آید.

به طور کلی این نوع پانل از الیاف جدا شده تشکیل شده است، اما می‌تواند به عنوان مصالح در صنایع مختلف برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخل خانه و ساختمان‌ ها، ادارات، هتل‌ ها، رستوران‌ ها، کافه‌ ها و محیط‌ های مختلف استفاده گردد هر چند که کاربرد ام دی اف به عنوان کابینت آشپزخانه و کابینت روشویی متداول‌تر است.

معمولاً ام دی اف را به صورت خام مورد مصرف و استفاده قرار نمی‌دهند؛ در ابتداء آن را با استفاده از متریال‌ های مختلف، روکش می‌نمایند. در همین راستا، ام دی اف رنگی که حاصل نوآوری‌ های عصر حاضر است، یک تخته فیبر تزئینی بوده و دارای نمایی بسیار زیبا و جذاب است که برای تمامی علاقه‌ مندان به زیبایی دکوراسیون محیط پیشنهاد می‌گردد.

ام دی اف‌ های رنگی در مقایسه با سایر مصنوعات چوبی مانند نئوپان، نصب و استفاده آسان‌ تری دارند، به طوری که با کمترین فشار قابل سوراخ‌ کاری، برش‌ کاری، چسب‌ کاری، پیچ و میخ شدن و روکش هستند.

لذا جایگزین خوبی برای مصنوعات چوبی هستند. اما مزیت بزرگ ام دی اف‌ های رنگی قیمت نسبتاً ارزان آن بوده و برای پروژه‌ های خانگی در دسترس و قابل استفاده است.


ام دی اف رنگی، مزایا و کاربرد های آن

ام دی اف رنگی محصولی با تنوع بالا است که به راحتی با ابزار های استاندارد نجاری ساخته می‌شود. تولید کنندگان ما از رنگدانه‌ های غیر سمی برای ایجاد رنگ‌ های مختلف در پانل‌ ها استفاده می‌کنند؛ رنگ‌ هایی که در معرض طولانی مدت نور کم رنگ نمی‌شوند. این رنگدانه‌ ها قبل از پرس نهایی الیاف چوب با پانل مخلوط می‌شوند و سبب تولید یک سطح ثابت و رنگی مطمئن می‌گردد.

رنگ‌ های به کار رفته در ام دی اف‌ های رنگی حاوی غلظت بسیار کمی از فرمالدئید است. همچنین این رنگ‌ ها با مهارت خاصی ترکیب می‌شود و امکان مفهومی‌ سازی فضا های داخلی هر بنا را فراهم کرده و در نتیجه محیطی دنج و متعادل با وضوح معماری شیک ایجاد می‌کند.

هر یک از متقاضیان خرید، با شناخت مزایای ام دی اف برای انتخاب نهایی خود اطلاعات کاملی در اختیار خواهند داشت. در همین راستا خصوصیات فوق‌ العاده ام دی اف رنگی نظیر ایجاد نمایی بسیار جذاب و شیک و کاربرد های ترکیبی بی‌شمار آن باعث شده تا مشتریان برای اجرای دکوراسیون داخلی منازل و اداره از آن استفاده کنند. برخی دیگر از مزایای ام دی اف‌ های رنگی عبارتند از:

• مقاوم در برابر خراش و صدمات به سطح

• نگهداری آسان

• انعطاف‌ پذیری و تنوع بالا در رنگ

• نمای ظاهری بسیار زیبا و جذاب

• ساختار یکدست و یکنواخت (بر خلاف چوب‌ ها فاقد هر گونه گره و رگه چوبی هستند)

• مناسب برای استفاده در مناطق مرطوب

• استقامت بسیار خوب

• مقاوم در برابر خراش یا صدمه به سطح آن (به راحتی قابل ترمیم است)

• قیمت مناسب در مقایسه با چوب طبیعی و سایر مصنوعات چوبی

• سازگاری با طبیعت به واسطه استفاده از مواد قابل بازیافت

پیشنهاد مطالعه : طراحی کابینت مدرن و شیک 


طراحی دکوراسیون ام دی اف رنگی

تنوع بسیار بالای محصولات ام دی اف رنگی در بازار امروز، دشواری انتخاب برای مصرف‌ کنندگان را سبب شده است. همکاران ما با در نظر گرفتن عوامل تعیین کننده‌ ای همچون فضای دکوراسیون، پیشنهاد مشتری در انتخاب رنگ، تطابق رنگی و ضخامت ام دی اف مورد استفاده، به طراحی شیک‌ ترین و متفاوت‌ ترین نمونه‌ های دکوراسیون ام دی اف رنگی می‌پردازند.

لذا طراحان سایت ما با بهره‌ گیری از بهترین متریال‌ های موجود در بازار اشکال و الگو های مدرن و بی‌نظیری را طراحی می‌کنند که بدون اغراق حسادت هر طراح و معماری را به همراه خواهد داشت.

در طراحی انواع دکوراسیون، ضخامت ۸ میلی‌ متری ام دی اف‌ های رنگی پیشنهاد می‌گردد چراکه شامل طرح‌ ها و رنگ‌ های بسیار فانتزی بوده و تقریبا پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای است. البته ام دی اف‌ های رنگی ضخامت‌ هایی به جز ۸ میلی‌متر نظیر ۱۶ میلی‌متر و ۲۵ میلی‌متر هم داراست که هر کدام مناسب مصارف خاص دیگری هستند.

صلبیت ام دی اف رنگی نیز به اندازه‌ ای است (چگالی ام دی اف بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.) که می توان آن را به صورت منحنی‌ ها، لبه‌ ها و پانل‌ های مورد نیاز برش داد و سپس قطعات حاصل را رنگ کرد. لازم به ذکر است که می‌توانید از ضخامت‌ های غیر معمول نیز در طراحی دکوراسیون بنای خود استفاده کنید و محدودیتی در این مورد وجود ندارد اما ضخامت‌ های بیشتر علاوه بر کاربرد های متفاوت در هزینه نهایی نیز تأثیر گذار است.

علاوه براین سطح کیفیت و میزان مرغوبیت ام دی اف‌ های رنگی تاثیر مستقیمی بر قیمت فروش آن در بازار خواهد داشت و بالطبع ام دی اف‌ های با کیفیت و درجه یک، گران‌ تر از ام دی اف‌ هایی خواهند بود که از کیفیت کمی برخوردار هستند. به طور خاص، شیوه خرید اینترنتی از سایت ما می‌تواند در کاهش هزینه‌ های طراحی و نصب ام دی اف رنگی به مشتری کمک به‌ سزایی کند. موارد ذیل، هر یک به نوعی بر قیمت طراحی و نصب ام دی اف رنگی در بازار تاثیر می‌گذارند:

• مقدار خرید

• انتخاب شیوه خرید

• انتخاب برند

• کارخانه تولید کننده

پانل‌ های ام دی اف رنگی در ابعاد و ضخامت‌ های مختلف توسط تولید کنندگان ما تولید می‌شوند که شما جهت سفارش و خرید آن‌ ها می‌توانید از طریق سایت ما اقدام کنید. شایان ذکر است که شما در این سایت در انتخاب نوع، رنگ و جنس ام دی اف رنگی خود هیچ محدودیتی نداشته و مطابق با سفارش شما طراحی صورت گرفته و نصب انجام می‌پذیرد.


اهمیت استفاده از متریال‌ های باکیفیت و نحوه‌ی نصب صحیح پانل‌ ها

باید این نکته در نظر داشت که در هر پروژه، با استفاده از پانل‌ ها و ام دی اف‌ های رنگی تزئینی، اثری خاص از خود در طراحی داخلی می‌گذارید. بنابراین در طراحی دکوراسیون ام دی اف رنگی استفاده از متریال‌ های با کیفیت، نصب و معماری منحصر به فرد پانل‌ ها ضرورت دارد.

علاوه بر ضرورت طراحی به روز دکوراسیون، نصب صحیح پانل‌ ها و ام دی اف‌ های رنگی نیز از اهمیت مربوط به خود برخوردار است. در همین چارچوب پس از خرید پانل‌ ها و کسب رضایت مشتری در طراحی شماتیک دکوراسیون، نصاب‌ های مجرب و حرفه‌ ای ما اقدام به پیاده‌ سازی طراحی مزبور می‌نمایند.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : خیلی مطلب مفیدی بود

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.