×

نکات مهم در انتخاب روشویی حمام و سرویس بهداشتی

مقدمه

یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون داخلی حمام و دستشویی، روشویی آن است. روشویی‌های مدل‌های متنوعی دارند. در گذشته بیشتر از مدل‌های پایه‌دار و ایستاده روشویی استفاده می‌شد، اما امروزه انواع مدل‌های روشویی در بازار موجود است که دست مشتری را برای انتخاب باز می‌گذارد. در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که در انتخاب کابینت روشویی حائز اهمیت هستند.

نکات مهم در انتخاب کابینت روشویی

انتخاب روشویی مناسب حمام و دستشویی تا حد زیادی به رنگ زمینه، فضا و چیدمان سروس بهداشتی شما بستگی دارد. ما در این جا به شما کمک خواهیم کرد تا یک روشویی مناسب برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید.

مواردی که باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

1) اندازه سرویس بهداشتی: حمام و دستشویی هر خانه اندازه، طرح و شکل‌های مختلفی دارد. توصیه می‌شود که با توجه به اندازه سرویس بهداشتی، دست به انتخاب بزنید. برای حمام‌های کوچک و جمع‌وجور، روشویی‌های گوشه‌دار بهترین گزینه هستند. برای دستشویی‌های بزرگ می‌توان از روشویی کاسه‌ای یا روشویی پایه‌دار کرد.

2) محل قرارگیری دوش و سنگ توالت: اهمیت این نکته از آن رو است که هیچ کس دوست ندارد که سرویس بهداشتی شلوغ و به‌هم ریخته باشد. روشویی باید با توجه به محل قرارگیری سنگ توالت و دوش حمام نصب شود و هیچ مزاحمتی ایجاد نکند.

3) نصب: هر روشویی روند نصب متفاوتی دارد. بعضی از آن‌ها را می‌توان روی یک سطح قرار داد و برخی را می‌توان به دیوار نصب کرد.

4) انتخاب صحیح شیرآلات: انتخاب شیر آب برای روشویی بسیار مهم است، زیرا باید با سبک روشویی و سرویس بهداشتی مطابقت داشته باشد. شیرآلاتی متنوعی برای انتخاب در بازار موجود است.

انواع مختلف روشویی

به طور کلی روشویی‌ها به دو نوع کابینتی و بدون کابینت تقسیم می‌شوند. منظور از روشویی بدون کابینت همان روشویی‌های ایستاده هستند که اغلب جنس چینی دارد که در گذشته استفاده می‌شده است.

مدل جدیدتر روشویی، روشویی‌های کابینت‌دار یا یونیت‌دار است که فضای زیر روشویی هم قابل استفاده است. دیگر انواع روشویی عبارتند از:

• روشویی بدون لبه (زیرسنگی): یکی از پرطرفدارترین روشویی‌ها است که تا امروز تولید شده است. این نوع روشویی زیر پیشخوان قرار دارد و لبه آن همسطح پیشخوان است. از ویژگی‌های مثبت این روشویی، ظاهر یکدست و نمای ساده آن است.

• روشویی لبه‌دار: این روشویی لبه‌هایی بلندتر از پیشخوان دارد و بیشتر آن در زیر پیشخوان قرار می‌گیرد. این مدل روشویی مناسب پیشخوان‌هایی از جنس چوب است.

• روشویی پایه‌دار: یکی از متداول‌ترین روشویی‌ها در ایران است. زمانی که امکان لوله‌کشی توکار در حمام و دستشویی وجود ندارد، از این روشویی استفاده می‌شود.

• روشویی کاسه‌ای: این روشویی یکی از مدرن‌ترین روشویی‌ها است و سینک بالای پیشخوان یا کانتر قرار دارد. این روشویی با متریال متنوعی مثل شیشه، سنگ و فلز تولید می‌شود.

• روشویی یکپارچه: در این مدل کانتر با سینک یکپارچه و ادغام می‌شود و رنگ و جنس آن یکی است. جنس این روشویی معمولا چینی و آلرلیک است.

• روشویی کابینت دار: این مدل برای فضاهای کم مناسب است و با قرارگیری سینک روی کابینت، فضایی برای نگهداری وسایل در کابینت فراهم می‌شود.

• روشویی دیواری: نوع دیواری روشویی مستقیم روی دیوار نصب می‌شود و دیگر خبری از کانتر یا پیشخوان نیست؛ این مدل برای فضاهای کم مناسب است.

• روشویی صفحه‌ای: روشویی صفحه‌ای معمولا در هتل‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فضای کمتری را اشغال کند. جنس آن معمولا سنگ گرانیک و مرمر است.

• روشویی کنسولی: این سینک دارای یک لگن بزرگ دیواری با دو یا چهار پایه تزئینی است. سینک طراحی ساده و منحصر به فردی دارد.

• روشویی لگن عمیق: طراحی این محصول معمولا به صورت یک لگن عمیق با یک کنسول یا کابینت در قسمت پایین است. از دیگر مدل‌های این سینک می‌توان به مدل دیواری، پایه‌دار و بدون لبه اشاره کرد.

• روشویی گوشه‌ای: برای این که فضای کمتری اشغال شود این روشویی گزینه مناسبی است. به دلیل نوع طراحی این محصول به راحتی در گوشه دیوار سرویس بهداشتی نصب می‌شود.

• روشویی لبه برجسته: در این روشویی بخشی از لگن روشویی از پیشخوان جلوتر است. با نصب این روشویی دیگر نیازی به کابینت عریض نیست.

بهترین جنس برای روشویی

• سرامیک

شناخته‌شده‌ترین جنس برای روشویی حمام، سرامیک است. روشویی سرامیکی بسیار محبوب و در طرح‌ها و شکل‌های مختلف موجود هستند. قیمت کم، دوام بالا و نگهداری آسان از جمله ویژگی‌های روشویی سرامیک است.

• سنگ مرمر

روشویی‌های سنگی با طرح‌های گسترده و بدون چین و شکن قابل توجه هستند. آن‌ها مدرن هستند و ظاهری مناسب و نگهداری آسانی دارند. روشویی سنگی ظاهر مجللی به سرویس بهداشتی می‌دهند.

• شیشه

این روزها روشویی شیشه‌ای بسیار رایج شده است، اما به مراقبت بیشتری نیاز دارد. آن‌ها فقط باید در حمام‌های نصب شوند که استفاده‌کنندگان مراقبت هستند که چیزی در روشویی رها نکنند.

کابینت روشویی pvc

پی وی سی نوعی پلاستیک فشرده است کاربردهای فراوانی در صنعت دکوراسیون دارد. یکی از ویژگی‌های پی وی سی، ضدآب بودن آن است. همین ویژگی آن را به گزینه مناسبی برای کابینت روشویی سرویس بهداشتی تبدیل می‌کند. کابینت روشویی پی وی سی با هزنیه نصب کم و ظاهر جذاب، نسبت به دیگر روشویی‌ها دوام بیشتری دارد. از طرف دیگر این کابینت، عایق گرما و حرارت بوده و بسیار سبک است.

علاوه بر زیبایی از دیگر ویژگی‌های این کابیت فضایی برای نگهداری مواد شوینده، دستمال و حوله است تا سرویس بهداشتی شلوغ و بهم ریخته نباشد. از طرف دیگر کابینت پی وی سی به راحتی تمیز می‌شود، بدون اینکه رنگ آن تغییر کند یا جلوه خود را از دست بدهد.

کابینت روشویی pvc در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود که دست مصرف‌کننده را برای انتخاب باز می‌گذارد. به دلیل ضدآب و ضدحریق بودن pvc، قیمت این ورق‌ها ازMDF بیشتر است. قیمت کابینت روشویی pvc معمولا بالاتر از 600 هزار تومان است.

قیمت کابینت روشویی

گران‌قمیت‌ترین عضو حمام و دستشویی، روشویی است. در مدل‌های لوکس، قیمت روشویی به چندین میلیون تومان نیز می‌رسد. بدیهی است هر چقدر بیشتر هزینه کنید، می‌توانید مدل‌های باکیفیت‌تری تهیه نمایید. البته در خرید این محصول مثل سایر وسایل، راه‌هایی برای صرفه‌جویی و خرید محصول خوب و با قیمت کم وجود دارد. اگر عادت به تعویض وسایل خانه در مدت کوتاهی دارید، توصیه می‌کنیم به سراغ مدل‌هایی با قیمت کمتر بروید.

نتیجه گیری و جمع بندی

اگر قصد خرید کابینت روشویی برای سرویس بهداشتی خود دارید، لازم است علاوه بر قیمت به جنس، مدل و اندازه روشویی مورد نظر توجه کنید و با توجه به فضای حمام و دستشویی منزل خود، تصمیم بگیرید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.