×
Parsaray

شرکت پارس آرای کوهستان عرضه کننده ی پارکت های تمام چوب با برند Boen آلمان، با سابقه ی طولانی در تامین و عرضه ی چوب های تخصصی عهده دار نمایندگی این برند در ایران می باشد. برند بوئن یکی از باکیفیت ترین پارکت های چوبی در سرتاسر جهان می باشد که توانسته است با استفاده از تنوع محصولات سلیقه ی تمام اقشار جامعه را تامین نماید و پیشرو در عرضه ی پارکت های تمام چوب باشد.

به منظور آشنایی هر چه بیشتر با محصولات شرکت پارس آرای کوهستان قصد داریم با ذکر برخی از گونه های چوب مورد استفاده در پارکت Boen، فرمت ها و ابعاد آن مشتریان محترم و دوستداران چوب طبیعی را در تصمیم گیری برای خرید مطمئن همیاری نماییم.

پارکت چوبی Boen دارای گونه های مختلف چوب از قبیل چوب Ash ،Oak ،Maple ،Beech ،Merbau ،Walnut ،Jatoba و Cherry می شود.


بررسی انواع پارکت و چوب

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره خرید پارکت لمینت توضیح دادیم همراه ما باشید.


انواع پارکت

پارکت کف‌ پوشی سنتی با سبکی بی‌ انتها و بدون تاریخ انقضاست که اخیراً در کانون توجهات قرار گرفته است. پارکت در واقع کلمه‌ ای فرانسوی به معنای "قطعه کوچک" است و به قطعات چوبی اشاره دارد که برای تزئین کف استفاده می‌شوند، در حقیقت پارکت و چوب یک مفهوم را به همراه دارند. اولین بار اواخر قرن هفدهم، در کاخ ورسای فرانسه، از انواع پارکت چوبی طبیعی استفاده شد. کف چوبی، به فضا حس ظرافت، دوام و گرمی‌ طبیعت را القا می‌کنند.پارکت‌ ها غالبا الگویی کاملاً هندسی و زاویه‌دار (مربع، مثلث و مستطیل) دارند، اما ممکن است در برخی مواقع دارای الگو های منحنی نیز باشند. محبوب‌ ترین الگوی کف‌پوش پارکت و چوب، الگوی استخوان شاه ماهی است.در این مقاله شما را برای خرید پارکت لمینیت، انواع پارکت و مزایا و معایب هر کدام را شرح خواهیم داد.

در حال حاضر دو گروه از انواع پارکت را میتوان در بازار یافت: پارکت چوبی که از انواع مختلف چوب درختان مانند انواع ترموود تولید می‌شود و پارکت های لمینت که در واقع از لایه‌ های ام دی اف (MDF) و یا اچ دی اف (HDF) تولید شده‌اند.


پارکت چوبی

این دسته از انواع پارکت که از چوب درخت‌ های مختلف تولید می‌شود، سازگار با محیط زیست بوده و حس کلاسیک راحتی و صمیمیت را به فضا القا می‌کنند. همچنین به عنوان عایقی در برابر سرما مانع از هدر رفت دمای داخل می‌شوند. تولید پارکت‌ های چوبی نیز از انواع مختلف چوب از قبیل چوب درخت بلوط، راش، زبان گنجشک و افرا و... است. بسته به نوع درختی که از آن تولید شده‌اند، رنگ، سختی، دوام و ماندگاری متفاوتی نیز خواهند داشت و بالطبع دارای الگو ها و قیمت‌ های بسیار متفاوتی نیز خواهند بود.


پارکت چوبی سه لایه

نوع دیگری از انواع پارکت چوبی طبیعی، پارکت‌های سه لایه هستند. این گروه از پارکت‌ های چوبی که به پارکت‌ های مهندسی شده نیز معروف هستند، از سه لایه چوب تشکیل شده‌اند. لایه اول که در واقع لایه بیرونی نیز است، ضخامتی برابر 3 میلی‌متر دارد و با استفاده از تکنولوژی نانو سیلور تولید می‌شود. لایه میانی معمولاً از چوب نرم و لایه زیرین از جنس صنوبر است و با استفاده از فشار و حرارت به یکدیگر متصل شده‌اند.

این دسته از انواع پارکت، به دلیل وجود ذرات نانو سیلور، ضد میکروب و ضد قارچ بوده و در نتیجه تمیز کردن آن‌ها آسان است. همچنین پارکت‌ های سه لایه ضد خش و براق بوده و دارای طرح و رنگ‌ های مختلفی هستند. در نتیجه برای فضاهای پر تردد مانند سالن‌ های پذیرایی، دفاتر اداری و شرکت‌ ها و لابی ساختمان‌ ها مناسب هستند.


پارکت لمینت

پارکت لمینت یکی دیگر از انواع پارکت‌ های چند لایه است که از ام دی اف(MDF) یا اچ دی اف (HDF) با روکش لمینت ساخته می‌شود. لایه رویی با ضخامت 10 تا 12 میلی‌متر، ضد خش بوده و مقاومت سایشی بالایی دارد. مغزی آن از MDF یا HDF با چگالی‌ های مختلف است و یک لایه بالانس نیز در زیر دارد.

پارکت‌ های لمینت، دوام و ماندگاری بالایی داشته و ضد لک و ضد کپک بوده و بطور ذاتی آنتی باکتریال و ضد حشرات هستند و به راحتی تمیز می‌شود. از اینرو خرید پارکت لمینت طرفداران بسیاری دارد و خانواده‌ های شلوغ دارای بچه و یا حیوانات خانگی، به این نوع پارکت علاقه بیشتری دارند. این نوع پارکت را می‌توان در مکان‌ های پر رفت و آمد منزل مانند اتاق‌ های نشیمن، راهرو ها و اتاق ناهار خوری و یا مکان‌ هایی مانند کافی‌ شاپ‌ ها، رستوران‌ ها، آموزشگاه‌ ها و ... استفاده نمود.



پارکت چوبی طبیعی



مزایا و معایب استفاده از پارکت چوب طبیعی

همان طور که اشاره شد انواع پارکت چوبی، عایق حرارتی خوبی است و علاوه بر آن، عایق صدای خوبی نیز است. اما چنانچه بخواهید از سیستم گرمایش از کف استفاده کنید، انتخاب پارکت چوبی، بدترین گزینه‌ ای است که می‌توانید داشته باشید.

انتقال انرژی در چوب طبیعی موجب می‌شود که انواع پارکت چوبی طبیعی، گزینه خوبی برای خانواده‌ هایی که فرزند کوچک و یا سالمند دارند باشد، چرا که به هنگام زمین خوردن موجب شکستگی نمی‌شود.

استفاده از پارکت چوبی موجب سبکی ساختمان و بالاخص آپارتمان‌ ها می‌شود که از نظر مهندسی مسأله‌ای حائز اهمیت است.

پر کاربرد ترین انواع پارکت چوب طبیعی، پارکت‌های تولید شده از چوب بلوط هستند. این نوع چوب بسیار مقاوم بوده و سختی بالایی دارد و در نتیجه در برابر خراشیدگی و فرو رفتگی مقاوم است.

پارکت‌ های چوب درخت زبان گنجشک نسبت به پارکت درخت بلوط سخت‌ تر است در نتیجه در برابر خراشیدگی و شکستگی و یا فرورفتگی مقاوم‌ تر است، اما از آنجایی که رنگ آن روشن‌ تر است برخی آن را نمی‌پسندند.

پارکت‌ های تولید شده از چوب درخت کاج، بافت نرم و لذا مقاومت و سختی پایین‌ تری دارند، اما دارای طیف وسیعی از رنگ‌ ها هستند و تنوع بسیار بالایی دارند.

یکی‌دیگر از پر طرفدار ترین انواع پارکت چوب طبیعی، پارکت چوب درخت افراست. با وجود داشتن رنگ روشن، کثیفی آن در بازه‌ی زمانی طولانی‌ تری اتفاق می‌افتد. اما مقاومت آن نسبت به زبان گنجشک کمتر است.

منحصر به‌ فرد ترین چوب پارکت، چوب بامبو است که دوام و ماندگاری بالایی داشته و ظاهری مدرن به فضا می‌دهد، اما به شدت نسبت به آب و هوا حساس است.

با این وجود، یکی از معایب بزرگ پارکت‌ های چوبی، حساسیت نسبت به آب و ضد آب نبودن آن‌ هاست. انبساط و انقباض چوب در فصول سرد و گرم سال یکی از دردسر های پارکت چوبی طبیعی است که موجب نفوذ آب و گرد و خاک به درون آن می‌شود. نور خورشید نیز موجب کدر شدن پارکت چوبی می‌شود. به همین منظور از فرآیند فیشینگ برای پارکت‌ های چوبی استفاده می‌شود که موجب افزایش رنگ و جلا و مقاومت در برابر رطوبت می‌شود.

قبلا قطعات پارکت چوبی طبیعی با استفاده از چسب به سطح زمین متصل می‌شدند، اما امروزه این قطعات به صورت کلیکی به یکدیگر متصل می‌شوند و در نتیجه آسیبی به سطح وارد نمی‌شود.


مزایا و معایب استفاده از پارکت لمینت

پارکت‌ های لمینت در طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوع و زیبا وجود دارند. حتی امروزه به لطف تکنولوژی‌ های پیشرفته چاپ، پارکت‌ های لمینت با طرح سنگ را نیز می‌توان یافت. از آنجایی که مصرف چوب کمتری دارد، دوستدار محیط زیست است و جایگزین مناسبی برای پارکت چوبی طبیعی است. همچنین دوام و ماندگاری بالایی دارند. همانند پارکت چوبی، پارکت‌ های لمینت نیز به دلیل استفاده از لایه فوم در زیر آن، عایق صدا هستند.

پارکت‌ های لمینت نسبت به پارکت‌ های چوبی، هزینه کمتری داشته و اقتصادی‌ تر هستند. با سرعت و به سهولت نصب و جمع‌ آوری می‌شوند و به کف آسیبی وارد نمی‌کنند. بر خلاف پارکت‌ های چوبی، در برابر رطوبت و آب مقاوم‌ تر هستند، لذا خرید پارکت لمینت به خانواده‌ های پر جمعیت و دارای فرزند توصیه می‌شود.



انواع پارکت



مطالعه بیشتر

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.