×

نصب و اجرای درب ریلی برقی

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره درب ریلی برقی توضیح دادیم همراه ما باشید.


درب ریلی برقی

طی سال‌ های اخیر پیشرفت تکنولوژی موجب تحول عظیمی در صنعت ساختمان‌ سازی شده است. همین امر سبب شده تا هنگام ساخت یک ساختمان از تجهیزات جدید و مدرن در قسمت‌ های داخلی و خارجی آن استفاده شود. به کارگیری این تجهیزات مدرن در قسمت‌ های مختلف ساختمان باعث فراهم آمدن آسایش و راحتی زندگی روزمره شده است.

یکی از قسمت‌ های مهم هر ساختمان یا خانه ویلایی درب ورودی است، زیرا هنگام ورود به هر خانه یا آپارتمان ابتدا با درب ورودی رو به رو خواهید شد، پس انتخاب نمونه‌ای از آن که هم زیبا باشد و هم کاربردی نکته‌ای بسیار حائز اهمیت است.

درب ساختمان نیز با پیشرفت صنعت ساختمان سازی دچار پیشرفت چشمگیری شده است.

درب ورودی هر خانه یکی از قسمت‌ های ضروری است؛ زیرا حریم خصوصی را مشخص می‌کند و امنیت ساکنین آن ساختمان را تضمین می‌کند. درب ساختمان انواع مختلفی دارد مانند درب ریلی 7 متری برقی که انتخاب آن بسته به جنس درب، بودجه ی فرد، سلیقه و کاربرد آن متفاوت است.

در ادامه می‌خواهیم به بررسی درب ریلی برقی که یکی از جدید ترین نمونه‌ های درب ساختمان است بپردازیم.


انواع درب حیاط

• درب فرفورژه

• درب استطیل

• درب فولادی

• درب چوبی

• درب فایبر گلاس

• درب آهنی

• درب شبکه‌ای

• درب وینیل یا PVC

• درب اتوماتیک

• درب ریلی برقی

درب ریلی برقی یکی از انواع درب‌ های اتوماتیک محسوب می‌شود که برخلاف در های اتوماتیک از سرعت و امنیت بالاتری برخوردار است. فضایی که برای نصب درب ریلی7 متری نیاز است نسبت به درب‌های اتوماتیک بیشتر است ولی در عین حال درب‌ های ریلی برقی مقرون به صرفه‌ تر و از طول عمر بالایی برخوردار هستند.



درب ریلی برقی



ویژگی درب ریلی برقی


عدم محدودیت تردد

درب‌ های ریلی هیچ گونه محدودیتی در تعداد تردد نخواهند داشت و به همین دلیل از آن‌ها در پارکینگ عمومی نیز استفاده می‌شود. درب ریلی برقی به دلیل تردد زیاد دچار آسیب‌ های موتوری نخواهد شد.


تحمل وزن زیاد

درب‌ های ریلی قدرت تحمل وزن درب را تا بیش از 1 تن دارند. همچنین درب ریلی برقی گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان درب‌ های عریض هستند، درب ریلی برای ابعاد حداکثر 7 متر قابل نصب است. از درب ریلی 7 متری به عنوان درب پارکینگ ویلاها و منازل مسکونی بزرگ استفاده می‌شود.


استفاده آسان

درب ریلی برقی به چند روش باز و بسته می‌شود. شما می‌توانید با ریموت کنترل و یا نصب اپلیکیشن تلفن همراه از فاصله چند متری با فشار دادن تنها یک دکمه درب را باز کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید نیز درب ریلی را باز و بسته کنید.


عملکرد مناسب هنگام قطع برق

درب ریلی برقی قابلیت نصب باطری ذخیره کننده انرژی الکتریکی را دارد. به این صورت که این باطری هنگام وصل برق انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می‌کند و شارژ می‌شود در نتیجه هنگام قطع برق به راحتی قابل استفاده است و تردد دچار مشکل نخواهد شد.


مجهز به سنسور حرکتی

درب ریلی برقی مجهز به سنسور حرکتی می‌باشد. این حسگر قابلیت تشخیص موانع را هنگام باز و بسته شدن دارد. در نتیجه اگر ماتعی را تشخیص دهد بلافاصله از سرعت درب کاسته و مانع برخورد درب می‌شود.


امنیت

درب ریلی برقی از امنیت بالایی برخوردار هستند و باز شدن آن‌ ها کاملاً به صورت هوشمندانه است. ساختار و بدنه‌ی درب ریلی برقی به گونه‌ ای است که می‌توان صد در صد به آن اطمینان کرد.


سرعت و قدرت بالا

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های درب ریلی برقی نسبت به سایر درب‌ های اتوماتیک سرعت بالای آن است؛ به گونه‌ ای که از زمان فشردن ریموت تا باز شدن درب فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

قدرت بالای درب ریلی برقی به نوع موتور مربوط می‌شود. به طور کلی در ساخت درب‌ های اتوماتیک از دو نوع موتور استفاده می‌شود. موتور ساید و توبلار .

موتور ساید که جزء موتور های صنعتی محسوب می‌شود، مخصوص درب‌ های سنگین مانند درب ریلی برقی است.

پیشنهاد مطالعه : مکانیزم درب برقی 


انواع درب ریلی برقی


درب ریلی تک لنگه

این درب ریلی نیاز به فضای کافی برای نصب دارند. زیرا حرکت آن در هنگام باز و بسته شدن به صورا کشویی است که به سمت راست و چپ حرکت می‌کند.اگر مکانی که می‌خواهید در آن درب ریلی برقی را نصب کنید از وسعت کمی برخوردار است بهتر است از انواع دیگر درب‌ های اتوماتیک استفاده نمایید.


درب ریلی دولنگه

درب ریلی دو لنگه نیز مانند نوع تک لنگه به فضای زیادی برای نصب نیاز دارد. تفاوت این نوع درب ریلی برقی با نوع تک لنگه این است که هنگام باز و بسته شدن دو لنگه در همزمان به چپ و راست حرکت می‌کند.


درب ریلی برقی توکار

درب ریلی برقی توکار نوعی از درب‌ های ریلی محسوب می‌شوند که به آن درب ریلی پنهان شونده یا مخفی نیز می‌گویند. این نام‌ گذاری به ساختار این در مربوط می‌شود. در ساختار درب ریلی توکار از قاب کاذب استفاده می‌شود.

همین قاب کاذب نیز باعث شده که درب ریلی توکار، در داخل دیوار باز شود. نکته‌ی حائز اهمیت در نصب درب ریلی توکار این است؛ با توجه به اینکه نصب درب ریلی برقی توکار از درب‌ های روکار سخت‌ تر است حتماً باید از یک متخصص کمک بگیرید.


کاربرد های درب ریلی برقی


درب ریلی پارکینیگ

درب ریلی برقی برای درب پارکینگ خانه‌ ها بسیار کاربردی بوده و همچنین این درب برای پارکینگ‌ هایی که مشکل محدودیت فضا بازشو دارند گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود.


درب ریلی پاسیو

درب کشویی پاسیو یکی از پر کاربرد‌ ترین درب‌ های ریلی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه پاسیو فضای محدودی دارد، پس انتخاب ما باید درب کشویی باشد زیرا فضای کمی اشغال می‌کند و در عین حال تنوع رنگی آن قدرت انتخاب زیادی به افراد می‌دهد.


درب ریلی تاشو

این نوع درب ریلی برخلاف اسم آن هیچ گونه ریلی در آن استفاده نشده است. طراحی این درب‌ ها با 2 تا 6 پنل امکان‌پذیر است. بدیهی است که هر چقدر فضا محدود‌تر باشد از درب با پنل کم‌ تر استفاده می‌شود در عین حال طراحی این درها با بیش از 6 پنل هم امکان‌ پذیر است.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : برای خرید درب ریلی برقی چه کاری باید انجام بدیم

پشتیبانی : سلام لطفا برای اطلاعات بیشتر درباره درب ریلی برقی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.