×

ساخت کابینت MDF آشپزخانه

مقدمه

به دلیل انواع متریال، طراحی کابینت آشپزخانه گزینه‌هایی را فراهم می‌کند تا کابینت ایده آل برای آشپزخانه خود را پیدا کنید. دانستن عناصر اساسی طراحی به شما کمک می‌کند تا تصمیم را ساده نموده و مجموعه گزینه‌ها را محدود کنید. کابینت تقریباً در آشپزخانه یکی از بارزترین عناصر است که با انتخاب متریال مناسب، جلوه‌ای زیبا را به آشپزخانه می‌بخشد. البته برخی از اصول مربوط به ساخت کابینت آشپزخانه نیز مربوط به سبک آشپزخانه و سلیقه شخصی است.

اگر به دنبال خرید کابینت‌های جدید هستید، احتمالاً در مورد MDF چیزی شنیده‌اید، اما ممکن است اطلاعات زیادی در مورد آن نداشته باشید، برای اطلاعات بیشتر این راهنما را مرور کنید.

کابینت آشپزخانه با نوع MDF

MDF محصولی مهندسی است که از باقیمانده‌های چوب سخت مانند خاک اره ساخته شده است که توسط چسب یا رزین در کنار هم قرار گرفته و متراکم شده‌اند. این ماده متداول‌ترین متریالی است که سازندگان کابینت، برای درب کابینت و سایر پروژه‌های ساختمانی از آن استفاده می‌کنند. برای افرادی که جایگزین ارزان‌تر اما همچنان قوی را برای چوب ترجیح می‌دهند، چوب ام دی اف بسیار کاربردی است. وقتی صحبت از ام دی اف می‌شود، غالباً یک سطح بالاتر از تخته سه لا در نظر گرفته می‌شود. این چوب متراکم‌تر، قوی‌تر و با دوام‌تر است. به همین دلایل، تقریباً به اندازه چوب طبیعی کاربرد دارد.

اگر پروژه‌ای دارید که به یک قطعه چوب بزرگ و بدون درز نیاز دارد، MDF یک گزینه پیشنهادی است. روکش ام دی اف در بسیاری از سبک‌ها می‌تواند سفارش داده شود و در آشپزخانه، اتاق نشیمن یا حتی سرویس بهداشتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. کار با MDF مانند کار با چوب واقعی است و به هیچ مهارت یا ابزار خاصی نیازی ندارد، تنها هنگام برش منجر به ایجاد گرد و غبار زیادی می‌شود و بهتر است لوازم خود را بپوشانید و پس از آن، آماده استفاده از جاروبرقی شوید.

مزایای ساخت کابینت MDF

فرآیند تولید، MDF را بسیار سنگین‌تر از اکثر چوب‌ها می‌کند، اما سطح صافی را نیز ایجاد می‌نماید که برای رنگ کردن بسیار مناسب می‌شوند و یک پالت بی پایان از رنگ را برای انتخاب به شما می‌دهد.

رنگ یک عنصر اساسی در طراحی کابینت است، اگر قصد تعویض کابینت آشپزخانه را دارید، ممکن است کابینت با رنگ روشن را انتخاب کنید؛ اما رنگ‌های تیره ضمن افزودن بافت به طرح، کنتراست عالی ایجاد می‌کنند.

برخی از تخته‌های ام دی اف در برابر آب مقاومت بهتری دارند. اگر قصد دارید از تخته MDF در مناطق با رطوبت بالا مانند سرویس بهداشتی استفاده کنید، می‌توانید تخته‌هایی تهیه نمایید که به طور خاص برای این مناطق طراحی شده‌اند تا در برابر آب بسیار مقاوم باشند. اگر دوست دارید تزئینات یا منبت کاری خاصی را بر روی درب‌های کابینت سفارش دهید، MDF یک ماده عالی است زیرا برش آن با اره برقی آسان است. تخته MDF به دلیل ساختار خود می‌تواند به روش‌های مختلفی بریده شود تا هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

MDF نه تنها در برابر رطوبت و گرما مقاوم است و تاب برنمی‌دارد بلکه در برابر انعطاف پذیری و انقباض نیز مقاوم است؛ بنابراین دیگر نگران آسیب دیدن درب کابینت نخواهید بود. نگهداری و تمیز کردن درب‌های کابینت MDF آسان است زیرا به محصولات تمیز کننده یا لکه برهای خاصی نیاز ندارند. این ماده به دلیل رزین‌هایی که الیاف چوب را به هم متصل می‌کند، در برابر آفات نیز مقاوم است.

معایب ساخت کابینت MDF

فرورفتگی‌ها یا خراش‌های موجود در پانل‌های MDF برطرف نمی‌شوند و تا زمانی که درب کابینت آسیب دیده را تعویض نکنید، نقص‌ها باقی می‌مانند. در مورد قرار دادن وزن زیاد روی طبقات کابینت ام دی اف مراقب باشید، زیرا با گذشت زمان ممکن است کمی تاب بردارند.

انواع کابینت MDF

انواع مختلفی از این چوب وجود دارد که از نظر تراکم، اندازه، نوع چسب، میزان رطوبت و ضخامت می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. هر چه تخته MDF ضخیم‌تر و متراکم‌تر باشد، هزینه بالاتری نیز دارد. ساخت کابینت MDF را می‌توانید با روکش‌های مختلف از جمله ملامینه، اچ پی آل (لمینت) ، ترموپلاستیک، هایگلاس و ممبران در دو مدل مات و براق تهیه کنید.

کابینت ممبران یکی از لوکس‌ترین کابینت‎های ام دی اف محسوب می‌شود. افرادی که علاقمند به روکش براق هستند، کابینت هایگلاس با روکش شیشه‌ای، شفاف و براق قطعا انتخاب درستی خواهد بود. البته لک پذیری و خش پذیری از معایب این روکش محسوب می‌شوند.کابینت با هر یک از این متریال‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. اگر سبک طراحی کلاسیک را انتخاب کرده‌اید، مدل ممبران می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و اما اگر سبک مدرن را پسندیده‌اید، مدل ملامینه و هایگلاس با پوشش براق گزینه‌های خوبی هستند.

می‌توانید ساخت کابینت ام دی اف را با قطرهای مختلف از 3 میلی‎متر تا 38 میلی‎متر سفارش دهید که البته ضخامت ۱۶ میلی‌متر، رایج‌ترین نوع ام دی اف است و بیشتر کابینت‌ها با این قطر ساخته می‌شوند.

MDF کابینتی مقرون به صرفه

بزرگ‌ترین مزیت کابینت‌های آشپزخانه MDF این است که قیمت آن‌ها به طور قابل توجهی در مقابل کابینت‌هایی با چوب گیلاس، بلوط یا افرا، پایین است. اگر برای بازسازی آشپزخانه خود بودجه کمی در نظر گرفته‌اید، ساخت کابینت ام دی اف با تراکم متوسط، گزینه مناسبی است. این محصول اغلب ارزان‌تر از چوب طبیعی است اما به همان اندازه مقاوم است و با نگهداری مناسب می‌تواند دوام زیادی داشته باشد.

نتیجه گیری و جمع بندی

هنگامی که قصد انتخاب کابینت آشپزخانه را دارید، مهم است که سبک دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید. ساخت کابینت آشپزخانه MDF به رنگ چوب طبیعی در طراحی آشپزخانه مدرن و کلاسیک می‌تواند رنگ و بافت خاصی را به فضا ببخشد. چه اولویت شما برای انتخاب کابینت ظاهر، مقاومت، هزینه یا دوام باشد، MDF گزینه بسیار خوبی است که می‌توانید برای بازسازی آشپزخانه خود در نظر بگیرید؛ یک محصول فوق‌العاده مقاوم و با دوام است که به طور شگفت انگیزی می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به چوب طبیعی داشته باشد.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.