×

نصب و اجرا درب تاشو و درب برقی

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره درب تاشو کمد دیواری توضیح دادیم همراه ما باشید.


نصب و اجرا درب تاشو و مکانیزم درب برقی

استفاده هوشمندانه از فضای دردسترس، یکی از موارد حائز اهمیت در طراحی داخلی است؛ و انتخاب و نصب درب‌های تاشو یا درب‌ های برقی نیز یکی از تکنیک‌ های مدرن این نوع طراحی است.

درب‌ های تاشو با نام concertina (کنسرتینا یا آکاردئون) نیز شناخته می‌شوند و علت نامگذاری آن‌ ها، نوع باز و بسته شدن این درب‌ ها است که در حقیقت به راحتی، و تنها با حرکت دادن آن‌ها به یک سمت انجام خواهد شد. درب‌ های ریلی می‌توانند به عنوان جدا کننده داخلی یا خارجی اتاق استفاده شوند و از مواد مختلفی هم ساخته شده باشند.

اگر به دنبال روشی کاربردی و البته زیبا، برای افزایش سطح نور و جریان هوا در منزل یا آپارتمان کوچک خود هستید، این مطلب کوتاه، ذهنیت شما را نسبت به طراحی داخلی تغییر خواهد داد!


نکات مربوط به انواع درب تاشو دیواری و برقی 

از درب‌ های تاشو به عنوان تقسیم کننده اتاق در خانه‌ ها و همچنین محیط‌ های صنعتی و کشاورزی استفاده می‌شود. در این فضا ها درب‌ های تاشو عمدتاً در اتاق خواب، اتاق غذا خوری، انبار، گاراژ، پاسیو و سوله‌ ها استفاده می‌شود. این نوع درب، براساس فضای مورد کاربرد، انواع و مدل‌ های متنوعی دارد. مانند: درب‌های اتوماتیک، آکاردئونی، کشویی، کرکره‌ای، PVC، پلیسه‌ای و... .

درب تاشو دیواری اتوماتیک، به دلیل قابلیت استفاده آسان، مدل‌ های متنوع و امنیت بالا همواره جزو انتخاب‌ های پر طرفدار به حساب می‌آیند. اما فراموش نکنید که، تضمین عملکرد طولانی و بی‌ نقص این نوع درب، به نصب حرفه‌ ای و نگهداری دائمی نیاز دارد.

علاوه بر این، قیمت بالای درب‌ های تاشو برقی آهنی، امکان زنگ زدگی زیادتر آن‌ها و شرایط تمیزکردن سخت این جنس درب، جزو معایبی است که آن‌ ها را همواره جزء رقبای درب‌ های چرمی، چوبی و پلیمری نگه می‌دارد.

پیشنهاد مطالعه : پروفیل درب کمد و کابینت 


متریال اجرای درب‌ تاشو دیواری

درب‌ های کشویی، ظاهری ساده دارند اما مجموعه‌ ای از جزئیات مهندسی شده هستند! به خاطر داشته باشید که، با وجود یک درب کشویی، فضا به اندازه کافی بزرگ به نظر خواهد رسید و همچنین موج بزرگی از جریان هوا ایجاد خواهد شد. که علاوه بر خنک‌ تر کردن هوای خانه، کیفیت هوا، بو و احساس شما را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین می‌تواند با کاهش نیاز به تهویه هوا، بازده انرژی خانه را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

به عبارت دیگر افزایش نور محیط، جریان و حجم هوا، زیبایی و مساحت قابل استفاده فضا، ویو و در نهایت بازده انرژی درونی خانه، از بزرگترین مزایای نصب درب‌ های تاشو است که در صورت اجرای صحیح این الگو های مدرن، به میزان قابل ملاحظه‌ای فضای خانه را متفاوت و کاربردی خواهند کرد.

متریال به کار رفته در تهیه این نوع درب، با توجه به محل نصب و کارکرد این درب‌ ها متفاوت است. مثلاً درب‌ های آهنی با توجه به دوام بالا، عدم استحلاک، تعمیر و نگهداری آسان، امنیت بالا تنوع و در عین حال سادگی، در بسیاری از خانه‌ ها، به عنوان متریال اصلی انتخاب می‌شود.

شیشه سکوریت، فلز، چوب و PVC از جمله نوع مواد به کار رفته در طراحی درب تاشو دیواری هستند.


نصب و اجرا درب تاشو و درب برقی



مکانیزم درب تاشو 

  • یک درب کشویی، دارای دو یا چند صفحه کنار هم است که روی غلتک‌های کشویی در امتداد یک جهت خاص، نصب شده‌اند.
  • در طراحی مکانیزم درب برقیِ توکار، یک پنل ثابت بوده و دیگری متحرک و لغزنده است.
  • اندازه استاندارد پنل‌ها از 1 تا 5/2 متر طول و 5/1 تا 3 متر عرض متغیر است.
  • نسل جدید درب‌ها (درب‌های اتوماتیک یا برقی) ، با به کار گیری سنسور، عملگر و سیستم‌ های کنترلی طراحی شده و قابلیت کنترل خودکار درب را نیز دارد.
  • باز و بسته شدن و همچنین کنترل عملکرد درب‌ها با توجه به کاربرد آن‌ ها، در مکانیزم‌ های مختلفی طراحی می‌شود. مانند لولایی، پلیسه، کشویی، ریلی، رول آپ و... .
  • گروه مکانیزم‌های ریلی نیز، انواع مختلف: وینگلاین، آکاردئونی، تاپ لاین، این لاین، کرکره‌ای و آسانسوری را شامل می‌شود.
  • مکانیزم وینگ لاین فاقد ریل‌های بالا و پایین بوده و از این رو حداکثر فضای قابل استفاده را فراهم می‌کند.
  • زیبایی، کیفیت بالا، راحتی نصب و تحمل وزن بسیار بالا، از جمله مشخصات مکانیزم ریلی تاپ لاین شناخته می‌شود.
  • مکانیزم این لاین فرمتی شبیه درب‌های ون ایجاد می‌کند و قابلیت عملکرد به صورت برقی و دستی را دارد.
  • مکانیزم کرکره‌ای بیشتر به منظور زیباسازی فضا به کار می‌روند و یکی از انواع طراحی لوکس درب و پنجره به حساب می‌آید.
  • مکانیزم آگیلیس که با عنوان مکانیزم آسانسوری نیز شناخته می‌شود، در واقع شرایطی برای استفاده طبقات دور از دسترس و بلند شمرده می‌شود.
  • پاکت دور که مکانیزمی طراحی شده از لولا و ریل است، نه تنها امکان باز شدن درب به صورت ریلی را فراهم می‌کند، بلکه مانع از مزاحم درب باز شده برای رفت آمد شده و پس از باز شدن درب را به سمت داخل یونیت هدایت می‌کند.

و در آخر اینکه انواع و اقسام متد ها و مکانیزم‌ ها، به منظور افزایش کارایی درب‌ های اتوماتیک یا تاشو در منازل طراحی شده است، پس پیش از انتخاب مکانیزم، حتماً از نظرات یک کارشناس متبحر استفاده کنید!


درب‌ های تاشو برای کدام قسمت‌ های ساختمان مناسبند؟


درب تاشو کمد دیواری:

درب تاشو کمد دیواری نه تنها شرایط را برای بیشترین میزان استفاده از کمد در خانه‌های کوچک فراهم می‌کند، بلکه راهی مناسب برای سازمان دهی و چینش مناسب لوازم، پیش روی شما خواهد گذاشت.


مکانیزم درب برقی توکار:

مکانیزم درب برقی توکار به گونه‌ای است که آن را به عنوان سیستمی ضدحریق، ضد دود، ضد آلودگی (صوتی و محیطی) و همچنین ضد پرتو و اشعه، معرفی کرده است که می‌تواند به شیوه‌ های مختلفی مثلاً اتصال سقف، اتصال زمین یا حتی بدون اتصال، نیز نصب گردد.


درب پارکینگ:

کرکره‌ های برقی از نیروی برق برای باز و بسته کردن درب‌ های تاشو استفاده می‌کنند. این ویژگی درب‌های اتوماتیک را به گزینه‌های قابل استفاده‌ای برای استفاده در پارکینگ‌ ها، انبار‌ ها و مانند آن تبدیل کرده است. درب پارکینگ به آسانی از طریق ریموت و با کنترل از راه دور قابل استفاده بوده و برای نصب به تغییرات بیش از اندازه و سختی نیز نیاز نخواهد داشت.

اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری درباره تجهیزات داخل کمد اتاق خواب بدست آورید ما در مقاله های قبلی در اینباره توضیح دادیم به این صفحه مراجعه کنید.



مطالعه بیشتر





REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.