×

بررسی انواع ریل کشو

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره ریل سفید کشو و ریل شیشه ویترین توضیح دادیم همراه ما باشید.

با افزایش جمعیت، زندگی در آپارتمان‌ ها و خانه‌ های کوچک تر رواج یافته است. یکی از الزامات خانه‌ های امروزی نصب کابینت‌ ها، کمد‌ ها و کشو‌ های جادار و کاربردی است. یراق آلاتی که در ساخت کابینت‌ ها، کمد‌ ها و... استفاده می‌شوند، در کیفیت و سهولت استفاده از آن‌ ها تاثیر بسیار زیادی دارند.

استفاده از یراق آلات بی کیفیت نیاز کشو‌ ها و... را برای تعمیر افزایش می‌دهد. بنابراین در انتخاب و خرید انواع یراق آلات آشپزخانه باید دقت زیادی صرف شود. یکی از مهم‌ ترین یراق آلات، ریل کشو‌ بدنه دار است.

در کشو ها و کابینت‌ های قدیمی، یک زه روی بدنه جعبه قرار می‌گرفت و یک شیار در بدنه کشو برای حرکت آن روی زه ایجاد می‌شد. امروزه برای سهولت در حرکت کشو و همچنین افزایش طول عمر و کارایی کشو از ریل‌های متنوعی می‌توان برای کشو‌ ها استفاده نمود. در ادامه با برخی از انواع این ریل‌ ها آشنا می‌شویم.


انواع ریل کشو بدنه دار


ریل کشو ساده

ریل کشو ساده بر روی بدنه کشو نصب می‌شوند و مدل‌ های مختلفی از آن‌ ها برای کاربرد‌ های متفاوت وجود دارد. ریل‌ های ساده از اولین ریل‌ های کشویی هستند و بدون ایجاد صدا و با فشار بسیار کمی، باز و بسته می‌شوند. این ریل‌ ها به دو دسته کلی ریل‌ های سفید و ریل‌ های ساچمه‌ ای تقسیم می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر درباره ریل کشو ساده با ما تماس بگیرید.


ریل سفید کشو

این ریل‌ ها از ساده‌ ترین و اولین ریل‌ های ساخته شده محسوب می‌شوند که برای هر نوع کشویی قابل اجرا هستند. جنس این نوع ریل‌ ها آهنی است و با رنگ‌ های کوره‌ ای معمولا به رنگ سفید در می‌آیند.

در بین دو ورقه، قرقره‌ هایی طراحی شده است که کشو توسط آن‌ ها باز و بسته می‌شود. ریل سفید کشو در سایز‌ های مختلفی ساخته می‌شود و با هزینه پایینی می‌توانید این ریل‌ ها را تهیه کنید.


ریل فانتونی




ریل ساچمه‌ ای کشو

بعد از ریل سفید کشو، ریل های ساچمه‌ ای تولید شدند که در انواع دو تکه و سه تکه در بازار موجود هستند. این نوع ریل‌ ها برای کشو‌ هایی که وزن زیادی دارند مناسب هستند. یک ریل زیر کشو نصب می‌گردد و ساچمه به بدنه جعبه وصل می‌شود. این ریل‌ ها نسبت به ریل‌ های سفید، روان‌ تر و با دوام‌ تر هستند.


ریل فانتونی کشو

بعد از ریل ساچمه‌ ای، ریل فانتونی کشو که از یراق آلات کابینت فانتونی است، رواج پیدا کردند. در ریل فانتونی کشو از پمپ برای باز و بسته شدن درب استفاده می‌شود، همان طور که در ریل‌ های ساچمه‌ ای، ساچمه‌ هایی برای حرکت کشو به کار می‌رفت.

ریل‌ های فانتونی هم تحمل وزن زیادی دارند و برای کشو‌ های سنگین کارآمد هستند. این ریل‌ ها معمولا مجهز به سیستم آرام بند هستند؛ بنابراین از آسیب‌ های احتمالی که ممکن است با بستن محکم کشو وارد شود، جلوگیری می‌گردد.

اغلب ریل‌ های فانتونی به سیستم «تیپ آن» مجهز هستند و به همین دلیل تنها با وارد کردن فشار کمی به درب، کشو به راحتی باز می‌شود. با وجود سیستم تیپ آن بدون نیاز به دستگیره و با صرف نیروی کمی می‌توان کشو را باز کرد.


ریل کشو بدنه دار

این نوع ریل از مدرن‌ ترین نوع ریل‌ های کشو هستند. در طراحی این ریل‌ ها از به‌ روز‌ ترین دستگاه ها و تکنولوژِی‌ های دنیا استفاده شده است. این ریل‌ ها از مزایای زیادی برخوردار هستند و در سایز‌ های مختلفی ساخته می‌شوند و برای هر نوع کشو با هر ابعادی مناسب هستند. برای اجرای ریل‌ های بدنه دار ابتدا قسمت انتهایی و جلویی و کف کشو ساخته می‌شود و پس از آن، بدنه ریل‌ ها به دیواره‌ های کناری نصب می‌شوند.

وجود کشو های دارای ریل بدنه دار زیبایی ظاهری خانه را دو چندان می‌کند و جلوه لوکسی به منزل می‌دهد. ریل‌ های بدنه دار به سیستم لمسی مجهز هستند و به همین دلیل با لمس کشو به راحتی و بدون نیاز به وارد کردن فشار از جعبه کشو خارج می‌شوند.

این ریل‌ ها به سیستم آرام بند نیز مجهز هستند. بنابراین از آسیب‌ های احتمالی حاصل از بسته شدن محکم درب و یا حتی ماندن دست لای کشو جلوگیری می‌شود و با هر شتابی که به کشو فشار وارد شود، با یک سرعت آرام اتوماتیک بسته خواهد شد.

سیستم آرام بند در این ریل‌ ها توسط دو پمپی که در انتهای ریل‌ ها تعبیه شده است، کنترل می‌شود و به کمک آن وقتی فاصله کمی تا بسته شدن درب باقی مانده است، شدت حرکت کاهش پیدا می‌کند.

ریل‌ های بدنه دار قابلیت تحمل وزن زیادی را دارند. این ریل‌ ها به طور معمول حدود 30 الی 50 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کنند و به همین دلیل می‌توان آن‌ ها را برای کشو‌ های سنگین مورد استفاده قرار داد.



ریل کشو بدنه دار



ریل لگرا کشو

ریل‌ های لگرا به نوعی آخرین مدل ریل‌ های کشو محسوب می‌شوند و از همه مزایایی که در انواع ریل‌ ها وجود دارد، برخوردار هستند. ریل لگرا در ابعاد بلند، متوسط و کوتاه ساخته می‌شود و ظرافت زیادی در طراحی آن‌ ها به کار برده شده است.

این ریل‌ ها به سیستم لمسی بسیار قوی مجهز هستند. شیب و ارتفاع این نوع ریل‌ ها به سادگی قابل تنظیم است، بنابراین از تحت فشار قرار گرفتن سایر کشو‌ ها که به صورت توکار اجرا شده اند، جلوگیری می‌شود. ریل‌ های لگرا قابلیت تحمل وزن‌ های بالا تا حدود 70 کیلوگرم را دارا هستند.


طراحی و نصب ریل‌های کشو

طراحی، فروش محصولات فانتونی و نصب کشو‌ ها و انتخاب ریل‌ های مناسب با دکوراسیون داخلی منزل شما نیاز به تخصص و تجربه دارد. نصب صحیح ریل‌ ها تاثیر زیادی بر عمر مفید و کارایی آن‌ها دارد.

بنابراین برای داشتن انتخاب درست‌ تر و با کیفیت‌ تر، بهتر است از متخصصان این حوزه راهنمایی و مشورت گرفته شود. برای دسترسی به افراد خبره در این حوزه می‌توانید از شرکت‌ های طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. جهت اطلاع از قیمت انواع ریل‌ های کشو می‌توانید با همکاران ما ارتباط برقرار نمایید.

با استخدام متخصصان حوزه کابینت و کشو، کار با دقت و ظرافت بیشتری انجام می‌شود و از نحوه نصب صحیح و استاندارد ریل کشو مطمئن خواهید بود. از طرفی با مشاهده و آشنایی با انواع ریل‌ های قابل اجرا، می‌توانید بهترین تصمیم را برای خرید کشو و ریل‌ های آن بگیرید.


ریل شیشه ویترین

ریل شیشه ویترین یکی از یراق آلات مهم برای باز و بسته شدن درب های ریلی و شیشه ای کشویی می باشد. ریل شیشه ویترین به عنوان درب کشویی و ریل سکوریت استفاده می شود و بسیار متنوع است.

همان طور که می دانید دو نوع درب کشویی وجود دارد: درب کشویی دستی و درب اتوماتیک کشویی.

ریل های شیشه ویترین برای درب های کشویی دستی موضوع این مقاله می باشد. انواع ریل شیشه ویترین و قیمت آن ها را بررسی کنید و اطلاعات لازم را به کسانی که قصد استفاده از ریل شیشه ویترین را دارند برای انتخاب بدهید.

هر کدام از این قطعات قبل از نصب و اجرای درب شیشه ای بر روی شیشه سکوریت مونتاژ می شوند و در نهایت به محصولی یکپارچه تبدیل می شوند که ساختار درب شیشه ای را تشکیل می دهند. در این صفحه یکی از اجزای کلیدی اتصالات درب شیشه ای به نام ریل شیشه ویترین توضیح داده شده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره میز اتو ریلی فانتونی با ما تماس بگیرید.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

کاربر مهمان : بسیار عالی بود برای خرید ریل فانتونی این مقاله کمکم کرد.

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.