×

بررسی و خرید سطل چند منظوره کابینتی

کار در آشپزخانه یکی از فعالیت‌های لذت بخش است. به خصوص اگر آشپزخانه فضای دلنشینی داشته باشد. یکی از عواملی که محیط یک آشپزخانه را دلچسب می‌کند، علاوه بر طراحی مناسب و باسلیقه، چیدمان مناسب و مرتب آن است. بسیاری از افراد در هنگام آشپزی احساس سردرگمی دارند چون دسترسی مناسبی به ابزار و مواد اولیه مورد نیاز ندارند. به همین دلیل داشتن ظروف خاص و شیک برای نگهداری مواد غذایی متداول می‌تواند به مرتب نمودن فضای آشپزخانه در کنار دردسترس بودن مواد پر کاربرد کمک کند. با خرید اکسسوری کابینت آشپزخانه دسترسی آسان به موادخوراکی و مواد غذایی‌ای که شما در مصرف آن استفاده متداول دارید، مانند برنج، آشپزی را برای شما راحت‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.علاوه بر این، مواد غذایی نیازمند شرایط مناسب نگهداری هستند تا از فساد، دسترسی حشرات و جانورها و هدر رفت آن‌ها در هنگام جابجایی جلوگیری کند. به همین دلیل سطل چند منظوره کابینتی مانند سطل برنج کابینتی از وسایل ضروری در هر آشپزخانه است.

یکی از مواد غذایی حساس که نیازمند شرایط نگهداری ویژه‌ای است، برنج است. درصورت عدم نگهداری برنج در شرایط مناسب، طعم و کیفیت آن تغییر می‌کند. چراکه رطوبت و گرما و ورود حشرات می‌تواند به برنج آسیب برساند. به همین جهت نگهداری آن در ظروف دربسته و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است.


سطل چند منظوره کابینتی




آشپزخانه‌ی مرتب با سطل برنج کابینتی

سطل برنج کابینتی یک محفظه‌ی نگهداری برنج است که در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود. این ظروف به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از نفوذ رطوبت و حشرات به داخل جلوگیری کند. همچنین ابعاد این ظروف مناسب قرار گرفتن درون کابینت است تا فضای آشپزخانه را اشغال نکند.

این سطل چند منظوره عموماً از جنس پلاستیک باکیفیت بالا و مقاوم است که درب نفوذ ناپذیری دارد که به خوبی بر روی بدنه بسته می‌شود تا از ورود رطوبت به داخل سطل جلوگیری کند. طراحی این ظروف به صورت مات و شفاف و در رنگ‌های متنوع است که بتوانید به راحتی آن را با سایر لوازم آشپزخانه هماهنگ کنید. در برخی موارد نیز به جهت سهولت دسترسی به محتویات، درب ظرف به‌صورت کشویی باز و بسته می‌شود و یا درب بلند شونده با قفل‌های محکمی بسته می‌شود.

در مورد در‌های قفلی، در برخی موارد درب کوچک کشویی روی آن تعبیه می‌شود تا برای برداشت برنج نیازی به باز کردن کامل در نباشد و به راحتی بتوان به وسیله‌ی پیمانه اقدام به برداشت برنج کرد.

علاوه بر سطل‌های مکعبی، برخی ظرف‌های ایستاده نیز ساخته می‌شوند که معمولاً ویژگی‌های متنوعی نیز دارند. این سطل چند منظوره کابینتی در دو نوع پلاستیک و استیل ساخته می‌شوند. قیمت این نوع سطل برنج کابینتی از نوع ساده بیشتر است. در مورد ظروف استیل باید گفت که این نوع ظروف از استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند و در اثر شست‌وشو و رطوبت زنگ نمی‌زنند و به راحتی قابل تمیز کردن هستند. مانند ظروف پلاستیکی به مرور زمان کدر نمی‌شوند و نمی‌شکنند. اما وزن بیشتری دارند و به دلیل مواد مورد استفاده در ساخت، قیمت بیشتری دارند.

در برخی سطل‌های ایستاده، بخش شفاف نشانگر میزان محتویات ظرف وجود دارد تا درصورت استیل یا رنگی بودن بدنه بتوانید به راحتی میزان برنج داخل ظرف را ببینید. همچنین در این سطل چند منظوره سیستم ریزش پیمانه‌ای برنج تعبیه شده است. به این معنی که زیر ظرف یک ظرف کوچک کشویی قرار گرفته و یک دکمه یا اهرم روی ظرف وجود دارد. با هربار فشار دادن دکمه یا جابجایی اهرم، به اندازه‌ی یک پیمانه‌ی استاندارد برنج به ظرف پایینی منتقل می‌شود. استفاده از این ظروف بسیار آسان است، چون نیازی به استفاده از پیمانه نیست.

نصب در کابینت

از آنجا که حجم سطل برنج کابینتی بالاست و وزن سنگینی دارد، برای وارد و خارج کردن آن‌ها در کابینت از ریل‌هایی استفاده می‌شود تا به‌راحتی بتوان سطل را بر روی ریل لغزاند و نیازی به بلند کردن سطل سنگین نباشد.

برای نصب سطل برنج کابینتی ابتدا ریل فلزی ساده را بر روی کف کابینت در قسمت‌های پایینی با پیچ نصب می‌کنند. این ریل‌ها عموماً از جنس استیل ضد زنگ هستند که شست‌وشوی داخل کابینت به آن آسیبی نرساند. روی این ریل یک توری فلزی مفتولی استیل قرار گرفته که سطل برنج داخل آن قرار می‌گیرد. به این طریق، امکان سر خوردن و جابجا شدن سطل وجود ندارد و سطل از جای خود خارج نمی‌شود.

درصورتی که فضای آشپزخانه‌ی شما کوچک است و یا تمایل دارید چیدمان حرفه‌ای و منظمی در آشپزخانه‌ی خود ایجاد کنید، بهترین پیشنهاد برای نگهداری مواد غذایی و به خصوص برنج، خرید سطل برنج کابینتی است. برای تهیه‌ی این سطل‌ها لازم است تا نصب انجام شود اما نصب این سطل‌ها بسیار آسان است، اما برای دریافت کیفیت بالاتر بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

استفاده از سطل‌هایی که داخل کابینت نصب می‌شوند، کمک می‌کند تا استفاده‌ی بهتری از فضای داخل کابینت داشته باشید. به این طریق که می‌توانید بالای سطل برنج، فضایی برای نگهداری حبوبات و سایر مواد غذایی در نظر بگیرید چون فضای مورد نظر برای نگهداری برنج مشخص شده است و به دلیل جابه‌جایی ریلی نیازی به خارج کردن مداوم سطل نیست و درب آن بدون ایجاد مزاحمت برای بخش بالایی باز می‌شود.

در هنگام خرید این محصول توجه کنید که کیفیت ریل و سبد نگهدارنده بسیار حائز اهمیت است به این جهت که درصورت استفاده از فلز نامرغوب به‌جای استیل ضد زنگ، این قطعات فلزی در اثر تماس با رطوبت و شست‌وشوی مداوم دچار زنگ زدگی شده و به رنگ داخلی کابینت آسیب می‌زنند. همچنین ریل‌ها باید بسیار مقاوم باشند چون وزن سطل‌های برنج معمولا در حدود 10 تا 20 کیلوگرم است و باید تحمل جابجایی مداوم این وزن را داشته باشند.

در مورد جنس و کیفیت سطل چند منظوره کابینتی نیز باید یادآوری نمود که این ظروف به دلیل تماس مستقیم با مواد غذایی باید از مواد با کیفیت و بهداشتی ساخته شده باشد و طراحی چفت و درب‌های آن کاملا نفوذ ناپذیر و مقاوم باشد.

امروزه تولیدکنندگان بسیاری اقدام به تولید مدل‌های جدید با ویژگی‌های متنوعی از ظروف و تجهیزات قدیمی می‌کنند که می‌توانند بسیاری از کارهای شما را آسان کند. استفاده از این محصولات، می‌تواند فعالیت‌های ما را تسهیل کند.

ایرانی زاده انواع سطل چند منظوره را در اختیار شما قرار می دهد.



سطل برنج کابینتی



مطالعه بیشتر





REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.