×


بررسی سینک روکار و شیر سینک ظرفشویی

از زمان‌های قدیم آشپزخانه در خانه‌های ایرانی، از مهم‌ترین قسمت‌های خانه بوده است؛ همین امر موجب شده است تا نسبت به طراحی و وسایل داخل آن توجه ویژه‌ای شود. کابینت‌های مناسب و باکیفیت، گاز و هود و سینک ظرفشویی، وسایلی هستند که کاربرد فراوانی دارند و اهمیت زیادی را دارا هستند. سینک ظرفشویی قسمتی از آشپزخانه است که خانم‌ها مدت زمان زیادی را پای آن هستند. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه و پس از تأیید نحوه اجرای کابینت‌ها، نوبت به انتخاب نوع و مدل سینک ظرفشویی و شیر سینک ظرفشویی می‌رسد. امروزه تنوع و کیفیت سینک ظرفشویی بسیار وسیع شده است و اگر بدون اطلاع قبلی اقدام به خرید نمایید، گزینه‌های متعددی برای خرید اکسسوری کابینت آشپزخانه پیش روی شما وجود دارد که هر کدام با مزایا و معایبی همراه است. یکی از مدل‌های پرطرفدار که سابق بر این هم در طرح‌های ساده‌تری در بازار وجود داشته، مدل سینک روکار است. تمامی سینک‌های قدیمی از همین مدل و در شکل‌های ساده‌تری بوده‌اند، ولی امروزه در شکل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود و شرکت‌های تولیدکننده با ایده‌های خلاقانه‌ای به ارائه این محصول پرداخته‌اند. در ادامه به معرفی و بررسی مشخصات فنی و کاربردی سینک روکار و نکات خرید سینک زیر صفحه ای می‌پردازیم و گریزی به مزایای سینک زیرکابینتی خواهیم زد.

معرفی سینک روکار

سینک روکار به سینک‌هایی گفته می‌شود که دارای قرنیز است و به دیوار آشپزخانه مماس می‌شود. این نوع سینک بر روی سطح کابینت آشپزخانه نصب می‌گردد و قدیمی‌ترین مدل سینک مورد استفاده در خانه‌های ایرانی است که امروزه در طرح‌های متنوعی برای همه سلیقه‌ها تولید می‌شود. این مدل سینک تمام سطح کابینت را از سمت دیوار و لبه کابینت می‌پوشاند و هیچگونه نفوذ آبی به صفحه کابینت از این نواحی صورت نمی‌گیرد. لبه سینک روکار از بیرون مشاهده می‌شود و مماس با لبه کابینت قرار دارد. این امر موجب شده است که نسبت به سینک توکار بزرگ‌تر باشد. هنگام شست‌وشوی ظروف، آب اضافه بر روی لبه‌های سینک ریخته می‌شود که به راحتی پاک می‌شود و نیازی به خشک کردن مداوم اطراف سینک ندارد. شرکت‌های ایرانی مانند استیل البرز، اخوان، داتیس، کن و شرکت ترکیه‌ای لتو تولیدکننده انواع مختلف مدل سینک روکار هستند.

اگر قصد خرید سینک زیر صفحه‌ای را دارید و یا از دیدن زیبایی آن در تبلیغات متعدد لذت می‌برید، پیشنهاد می‌شود ابتدا عملکرد مورد انتظار خود را از سینک مشخص کنید و بر طبق این معیار در بین انواع سینک‌ها، نمونه‌ای که با سطح انتظارات شما متناسب است را برگزینید. پیشنهاد می‌شود که حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید و با آگاهی بهتری نسبت به خرید سینک برای آشپزخانه خود اقدام نمایید.

مشخصات فنی و ظاهری مدل سینک روکار

تمامی سینک‌های روکار موجود در بازار از جنس استیل ضد زنگ بوده و سطح صیقلی و براقی دارد. عرض سینک روکار 50 الی 60 سانتی‌متر و طول آن بر اساس تعداد لگن (تک لگنه یا دو لگنه) و سایز لگن‌ها متفاوت است. تنوع ساخت سینک ظرفشویی روکار در مدل‌های ساده و فانتزی و سایزهای متعدد توانسته است جوابگوی همه سلیقه‌ها باشد. اغلب سینک‌های جدید دارای سوراخی برای جای شیر سینک ظرفشویی هستند و وسایل مورد نیاز مانند سیفون و ... جهت نصب را به همراه دارند. طرح سینی سینک به صورت آج‌دار ریز یا درشت و یا ساده است و بر اساس برند خریداری شده دارای امکانات اضافه‌ای مانند تخته برش، سبد، جا مایعی و ... است. نصب سینک روکار به سادگی انجام می‌شود و نسبت به سینک زیرکابینتی به آب‌بندی و مهارت کمتری نیاز دارد. بهتر است که از شیر سینک ظرفشویی استاندارد استفاده نمایید که امکان پخش آب اطراف ظرفشویی را کمتر کند.



سینک روکار



مزیت سینک روکار نسبت به سینک زیرکابینتی و توکار

مزیت عمده سینک روکار نسبت به سینک زیرکابینتی یا سینک توکار این است که شما را از دغدغه خشک کردن صفحه کابینت اطراف سینک رها می‌کند و امکان نفوذ رطوبت و آب به اطراف سینک به حداقل مقدار ممکن می‌رسد. این مزیت موجب می‌شود که عمر مفید صفحه کابینت بسیار بیشتر شود. اگر روزانه به دفعات بسیار ناچار به شست‌وشوی ظروف در سینک ظرفشویی هستید و یا امکان استفاده از ماشین ظرفشویی را به هر دلیلی ندارید، بهتر است که مدل سینک روکار را برای آشپزخانه خود برگزینید تا دیگر نگرانی نشتی آب و خرابی کابینت و صفحه کابینت را نداشته باشید. مزیت دیگری که می‌توان برای سینک‌های روکار بیان کرد، امکان جابجایی و تعویض ساده آن بدون هیچگونه آسیب احتمالی به صفحه کابینت است. خوشبختانه امروزه ظرافت و زیبایی سینک‌های روکار موجب شده است که از نظر کیفیت و تنوع آن‌ها را در رده سینک زیرکابینتی قرار دهد و هر شخصی با هر سلیقه‌ای بتواند متناسب با طراحی کابینت آشپزخانه بهترین و کاربردی‌ترین سینک روکار را تهیه نماید. افراد بسیاری بدون آگاهی از ویژگی‌های انواع مختلف سینک و تنها بر اساس معیار زیبایی و یا جدیدتر بودن سینک‌های توکار اقدام به خرید سینک زیر صفحه‌ای یا توکار می‌کنند. برخی از این افراد با گذشت زمان و استفاده مکرر از ظرفشویی متوجه مواردی می‌شوند که در هنگام خرید سینک چندان به آن دقت نداشتند. انواع سینک‌های توکار اگر توسط افراد ماهر نصب نشوند و یا در طول روز به دفعات مورد استفاده قرار گیرند، در کنار ظاهر مدرنی که دارند می‌توانند بسیار دردسر ساز باشند. لوازم و تجهیزات نصب شده در آشپزخانه مانند سینک، معمولاً سال‌های زیادی بدون تعویض مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به ویژگی‌ها و عملکرد سینک‌های روکار و توکار، توصیه می‌شود که با در نظر گرفتن تمامی جوانب کاربردی و بر اساس نوع نیازهای خود برای انتخاب این لوازم تصمیم بگیرید که بعد از چند سال ناچار به تعویض قطعات خراب شده نباشید.

کیفیت مواد اولیه تمامی انواع سینک‌ها حدوداً در یک رده قرار دارد و تنها تفاوت آن‌ها در مدل و شکل ظاهری سینک است. اگر قصد تغییر دکوراسیون و یا طراحی کابینت برای آشپزخانه خود را دارید در انتخاب مدل سینک دقت بسیاری داشته باشید. عدم وجود ماشین ظرفشویی در یک آشپزخانه چندان دور از ذهن نیست و همین امر موجب می‌شود که میزان استفاده از سینک برای شست‌وشوی ظروف و به همان اندازه ریخته شدن آب در فضای اطراف ظرفشویی بسیار بیشتر باشد. بنابراین اگر شما هم در شرایط مشابهی به سر می‌برید بهتر است که انتخاب مدل سینک را بر طبق عملکرد مورد انتظار خود انجام دهید و با خرید سینک روکار ایرانی زاده برای آشپزخانه به نگرانی خود نسبت به نفوذ رطوبت و خرابی کابینت‌ها پایان دهید.



شیر سینک ظرفشویی



مطالعه بیشتر

REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.