×

بررسی قیمت انواع چوب ترمووود

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره قیمت ترمووود توضیح دادیم همراه ما باشید.

امروزه ترمووود یا چوب فرآوری شده در صنعت ساخت و ساز کاربرد های زیادی را در بر می‌گیرد. یکی از دلایل استفاده از آن این است که تنوع زیادی را در محیط ایجاد می‌کند و حس طبیعی بودن محیط را به بقیه القا می‌کند. ترموود علاوه بر زیبا کردن محیط در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، تغییرات دمایی و حشرات مختلف مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین نمای چوبی ترمووود، جذابیت خاص و طبیعی به محیط می‌بخشد. در اینجا با کلیه اطلاعات مفید در زمینه ترموود آشنا می‌شویم و انواع ترمووود موجود در بازار را بررسی می‌کنیم. همچنین فاکتور های مؤثر بر قیمت انواع چوب ترمووود را معرفی می‌کنیم.


ترمووود چیست؟

ترمووود از چوب گونه کاج و چوب زبان کنجشک تولید می‌شود. در ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و فقط تحت حرارت و گرما تولید می‌گردد. به عبارت دیگر؛ ترمووود نوعی چوب فرآوری شده است که توسط مکانیزم‌ های پیشرفته حرارت ساخته می‌شود و دوام و ماندگاری بالاتری در مقایسه با سایر چوب‌ ها دارد. در ادامه با انواع این فرآورده چوبی بیشتر آشنا می‌شویم:


انواع چوب ترموود موجود در بازار


Thermo-D:

ترمووود نوع D از انواع با دوام این محصول است. به همین دلیل این نوع از ترمووود برای نمای ساختمان و کلیه قسمت‌ های بیرونی ساختمان مناسب است. دوام و ماندگاری ترمووود نوع D در برابر عوامل رطوبتی، بالا است. بنابراین در صورتی که برای نمای خارجی استفاده شود می‌تواند در برابر بارش باران و برف عمر مفید طولانی‌ تری داشته باشد. این نوع از ترمووود در دمای 220 درجه سانتی گراد تولید می‌شود.


Thermo-S:

ترمووود نوع S به گونه‌ ایی تولید شده است که در برابر عوامل محیطی، تغییر ابعاد نداشته باشد. اما تغییر ابعاد این نوع از ترمووود در برابر رطوبت به میزان 6 الی 8 درصد دیده می‌شود. علاوه بر این؛ در برابر عوامل رطوبتی مقاومت کمتری نسبت به نوع Thermo-D دارد. این نوع از محصول بهتر است برای کار های ظریف و کارهای داخلی ساختمان استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود در مکان هایی از ان استفاده شود که کمتر در معرض عوامل مخرب قرار داشته باشد. این نوع ترمووود در دمای 190 درجه سانتی گراد تولید می‌شود.

این نوع دسته‌ بندی بر طبق روش تولید و میزان حرارتی که چوب تحت آن فرآوری شده است؛ انجام گرفته است. اما در نوعی دیگر از دسته بندی ترمووود، جنس چوبی که در آن به کار رفته است؛ حائز اهمیت است و بر این اساس هم شناخته می‌شود. در ادامه این نوع از دسته‌ بندی ترمووود بر اساس جنس چوب را بررسی می‌کنیم:


نمای چوبی ترمووود نرم:

ترمووود با چوب نرم با استفاده از چوب کاج ساخته می‌شود. با وجود ظرافت زیاد و دوام کم این نوع از چوب بهتر است در دیوارها استفاده شود. اما برای کف‌ پوش مناسب نیست. به دلیل این که کف‌ پوش تماس بیشتری با عوامل مخرب دارد و زودتر دچار آسیب می‌شود.


نمای چوبی ترمووود سخت:

ترمووود با چوب سخت با استفاده از چوب زبان گنجشک ساخته می‌شود. این نوع چوب دوام و مقاومت بالاتری نسبت به چوب نرم دارد. به همین دلیل برای استفاده به عنوان کف‌ چوبی یا نمای خارجی مناسب‌تر است. این نوع چوب همان طور که از نامش مشخص است می‌تواند در برابر عوامل محیطی دوام خوبی از خودش نشان دهد.



انواع چوب ترمووود



مزایای ترمووود نسبت به سایر چوب‌ ها

ترموود در دیزاین‌ ها و زیبایی دکوراسیون داخلی و نمای خارجی، تأثیر به‌سزایی دارد و می‌تواند حس طبیعت را برای افراد تداعی کند. این محصول در برابر رطوبت، خوردگی و خم شدن مقاوم است. علاوه بر این؛ رنگ آن ثابت است و به مرور زمان حتی اگر در شرایط هوایی مختلف هم قرار بگیرد، تغییر نمی‌کند. ترموودها در برابر حشرات مختلف، قارچ‌ ها و کپک‌ ها دچار آسیب نمی‌شوند. همچنین در برابر آتش و تغییرات دمایی نسبت به سایر چوب‌ ها، دوام بالایی دارند. این نوع محصول چوبی نسبت به سایر چوب‌ ها وزن کمی دارد و برای بخش‌ هایی از ساختمان که نیاز به نمای کم وزن دارند؛ مفید است. اگر در دیوار ها از ترمووود استفاده شود می‌تواند تا حدی عایق صدا نیز باشد.


کاربرد نمای چوبی ترمووود در ساختمان

این فرآورده چوبی زیبا در مکان‌ های مختلف قابلیت استفاده دارد و می‌تواند زیبایی دکوراسیون داخلی و نمای خارجی یک ساختمان و سازه را چندین برابر کند. برخی از قابلیت‌ های پر کاربرد این محصول در زیر آورده شده است:

1- در ضخامت‌ های مختلف، قابل استفاده در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان

2- قابل استفاده در کناره‌ های استخر ها و سونا

3- قابل استفاده در روف گاردن‌ ها و گلخانه‌ های کوچک

4- کفپوش و دیوارپوش

5- پله، آلاچیق، پنجره، درب، قرنیز

6- ایجاد فضایی خاص و منحصر به فرد

7- ایجاد فضایی کاملا طبیعی


معایب ترمووود نسبت به سایر چوب‌ ها

اولین عیب چشم‌ گیر قیمت ترمووود است که بسیار بالا هستند. معمولاً این فرآورده چوبی نسبت به سایر چوب‌ ها قیمت بالایی دارد. مورد دیگر این است که این فرآورده چوبی قابلیت انحنای خوبی ندارد. بنابراین استفاده از آن در بخش‌ های منحنی شکل و دوار ساختمان‌ ها کار دشواری است. به همین دلیل باید مطمئن شوید شخصی که می‌خواهد آن را نصب کند نیز فرد ماهر در این زمینه است.


قیمت انواع چوب ترمووود در بازار

قیمت ترمووود در بازار وابسته به قیمت ارز است. علاوه بر این به نوع این محصول و ضخامت و عرض آن نیز بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان قیمت ترمووود واقعی این محصول را ارائه داد. انواع ترمووود با ضخامت‌ های مختلف در بازار موجود هستند. اما متداول‌ ترین ضخامت‌ های موجود در بازار این محصول، 16 میلی متر، 19 میلی متر، 26 میلی متر و 42 میلی متر است که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. نمونه‌ های خارجی ترموود ساخت فنلاند هستند؛ اما در سال‌ های اخیر نمونه‌ های ایرانی این محصول نیز تولید شده است. قیمت ترمووود ایرانی نسبت به نمونه‌ های خارجی مناسب‌ تر است. برای دریافت قیمت واقعی این محصول می‌توانید به صورت تلفنی استعلام قیمت نمایید. با این کار از قیمت‌ های به روز این محصول آگاه می‌شوید.

در اینجا به معرفی ترمووود، انواع چوب ترموود موجود در بازار و مزایای ترمووود نسبت به سایر چوب‌ ها پرداخته شد. در صورتی که قصد تغییر دکوراسیون دارید استفاده از انواع ترمووود و رنگ‌ های متنوع آن انتخاب خوبی است. برای ایجاد تغییر و تحول در نمای داخلی و خارجی ساختمان می‌توانید از این فرآورده چوبی زیبا استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود حس طبیعت در فضای منزل به خوبی تداعی شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع ترمووود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره طراحی کابینت مدرن چوبی کسب کنید به این صفحه مراجعه کنید.


قیمت انواع چوب ترمووود



BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.