×

کابینت نئو کلاسیک سفید و شیک در طرح های رومی و تمام چوب

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره کابینت آشپزخانه لوکس نئوکلاسیک توضیح دادیم همراه ما باشید.

سبک نئوکلاسیک به عنوان یکی از محبوب‌ ترین سبک‌ های معماری، به قرن ۱۸ باز می‌گردد که به تلفیق عناصر مدرن با ویژگی‌ های کلاسیک می‌پردازد. نئوکلاسیک‌ ها خطوط مرتب و پیوسته، بزرگی ابعاد ساختمان‌ ها، ظاهر منظم و ساده، ستون‌ های مستقل را از ویژگی‌ های خود می‌دانند و برای هر قسمت ساختمان، شخصیت جداگانه‌ ای در نظر می‌گیرند.

آشپزخانه رکن مهمی برای خانم خانه است؛ چرا که مدت زمان زیادی را در این محیط سپری می‌کند و بنابراین زیبایی و جذابیت آن می‌تواند به خوشحالی و روحیه مناسب او کمک کند. طراحی این فضا به عناصر متعددی بستگی دارد که کابینت‌ ها نقش زیادی در این امر، ایفا می‌کنند. اگر به دنبال یک آشپزخانه ساده و در عین حال سنتی هستید، دکوراسیون نئوکلاسیک، کابینت نئوکلاسیک براق، کابینت نئو کلاسیک طرح‌دار و یا کابینت نئوکلاسیک رومی گزینه مناسبی برای شما است که در آن از سبک کلاسیک در پیوند با فضای مدرن استفاده می‌شود.


کابینت نئوکلاسیک چیست؟


کابینت نئوکلاسیک، نسل جدید در طراحی آشپزخانه با ویژگی‌ ها و چهارچوب کاملاً مدرن اما با ظاهر کلاسیک، نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند. بنابراین انتخاب مناسبی برای کسانی است که به تلفیق سبک کلاسیک و مدرن علاقه‌ دارند.

کابینت‌ های نئوکلاسیک، به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا هم نقاط مثبت کابینت‌ های مدرن و کلاسیک را پوشش دهد و هم از نکات منفی آن‌ ها دوری کنند.

تأکید این نوع کابینت‌ ها بر ظرافت و سادگی همراه با لوکس بودن، باعث می‌شود تا سالیان متمادی، از دیدن آنها خسته و آزرده خاطر نشوید چرا که از طراحی‌ های پرکار و شلوغ کابینت‌ های کلاسیک در آن خبری نیست و طرح‌ های ساده بر روی آن ایجاد می‌شود.

کابینت‌ آشپزخانه لوکس نئوکلاسیک به لحاظ ویژگی ظاهری، به طور معمول بلندتر از کابینت‌ های کلاسیک و قدرت انتخاب رنگ در آن نامحدود است، اما بهترین و پرکاربرد ترین رنگ‌ ها کابینت نئوکلاسیک سفید و طوسی است.


طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک

طراحی کابینت نئوکلاسیک چوبی، یکی دیگر از طرح‌ های جدید و زیبا در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است.

طراحی کابینت نئوکلاسیک چوبی، ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن است. اگر شما از علاقه‌ مندان این دو سبک باشید، این طرح از کابینت، انتخاب مناسبی خواهد بود.

طرح کلاسیک معمولاً با طرح‌ها و تزئینات بسیاری همراه است تا نمای آشپزخانه را هر چه مجلل‌ تر به نمایش بگذارد. تفاوت کابینت کلاسیک با کابینت نئوکلاسیک در همین نکته است. کابینت‌ های نئوکلاسیک طراحی ساده‌ تری داشته و به سمت مدرن شدن گرایش دارند.

اگر آشپزخانه شما فضای محدود و کوچکی دارد، طراحی کابینت نئوکلاسیک چوبی گزینه بهتری برای شما خواهد بود. این طرح از کابینت‌ ها معمولاً طول زیادی دارند و ظروف بیشتری را در خود جای می‌دهند. همچنین به نظم آشپزخانه نیز کمک می‌کنند.

در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک معمولاً از رنگ‌ های کرم و سفید بیشتر استفاده می‌شود. آشپزخانه‌ های بزرگ مکان مناسبی برای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک هستند.

اگر به طراحی کابینت مدرن و شیک علاقه دارید قطعاً باید از طرح‌ هایی استفاده کنید که شما را به سمت مدرن شدن هدایت کنند. طرح کابینت‌ های گلاس با آشپزخانه مدرن، نمایی متفاوت و ساده را در دکوراسیون داخلی منزل شما به نمایش خواهد گذاشت.

پیشنهاد مطالعه : جدیدترین مدل کابینت مدرن آشپزخانه 2020


کابینت نئوکلاسیک



تفاوت کابینت کلاسیک با نئوکلاسیک


برای ساخت کابینت از مصالح مختلفی استفاده می‌شود. کابینت‌ های کلاسیک معمولاً از جنس چوب طبیعی و بسیار پرهزینه و گران قیمت هستند. از ویژگی‌ های دیگر کابینت‌ های کلاسیک می‌توان به تزیینات و ابزار های بسیار زیاد، درب‌ های کنده کاری شده، سر ستون و دستگیره‌ های زیبا اشاره کرد.

کابینت‌ در سبک نئوکلاسیک نیز معمولاً از جنس چوب طبیعی است که با رنگ سفید یا طوسی پوشانده می‌شود اما از نظر تزیینات به سمت سادگی و مدرن بودن پیش می‌رود و از طراحی‌ های پرکار و پر زرق و برق خبری نیست. بنابراین هزینۀ کمتری نسبت به کابینت‌های کلاسیک دارد. علاوه بر چوب طبیعی، می‌توان از ام دی اف ابزار خورده توسط دستگاه CNC نیز برای ساخت کابینت نئوکلاسیک شیک استفاده کرد.

بالا بودن هزینه‌ های کابینت کلاسیک، باعث شده امروزه نوع دیگری کابینت به نام ممبران در بازار عرضه شود که از نظر ظاهر کاملاً شبیه به کابینت کلاسیک بوده ولی به لحاظ جنس دارای کیفیت پایین‌ تر و به لحاظ هزینه نیز، ارزان‌تر است و برای سبک‌ های کلاسیک و مجلل‌تر استفاده می‌شود.


انواع متریال مورد استفاده در کابینت‌ های نئوکلاسیک


کابینت‌ های با بدنه فلزی، ورق‌ های ملامینه، ام دی اف، ‌های گلاس، ممبران، پی وی سی و تمام چوب، جنس‌ های مختلف جهت ساخت کابینت هستند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. اما متریال‌ و مواد اولیه مورد استفاده در کابینت نئوکلاسیک به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل کابینت ام دی اف، کابینت با روکش چوب و کابینت‌ های تمام چوبی هستند.

در کابینت ام دی اف، جنس کل کابینت شامل بدنه و درب از ام دی اف بوده که ورق روکش، توسط دستگاه‌ های CNC طرح‌دار شده و در نهایت رنگ‌ آمیزی می‌شود. قیمت این مدل کابینت نئوکلاسیک مناسب‌ تر از کابینت‌ های نئوکلاسیک تمام چوب یا با روکش چوبی است. البته باید کیفیت ورق‌ های ام دی اف نیز در نظر گرفته شود.

کابینت‌ های نئوکلاسیک با روکش چوب، ترکیبی از ام دی اف و چوب است که بدنه آن از ام دی اف و روکش آن چوب طبیعی است که باعث زیباتر شدن و البته گران‌ تر شدن کابینت می‌شود.

دسته سوم یعنی کابینت نئوکلاسیک تمام چوب، نسبت به دو دسته قبل، فرم پذیری، ماندگاری و کیفیت برتری داشته و به همین دلیل ارزش مادی بالایی دارد. برای ظاهر و نما این نوع کابینت‌ ها فقط از رنگ استفاده می‌شود.

آگاهی به ویژگی‌ های هر یک از متریال‌ها، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با ترکیب رنگ و جنس، گزینه مناسبی را انتخاب کرده و از کوچکتر نشان دادن و یا تاریک شدن آشپرخانه جلوگیری کنید.


مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک


  • ظاهر زیبا و جذابیت بصری
  • دوام و مقاومت طولانی
  • عدم نمایش لک و خش به دلیل داشتن سطوح مات در مقایسه با کابینت‌ های براق هایگلاس
  • عدم تهدید سلامت اعضای خانواده به دلیل استفاده از روکش پی وی سی در مقایسه با روکش ملامینه
  • آسیب پذیر بودن نسبت به اشیاء تیز و برنده در کابینت‌ های با رو کش پی وی سی
  • آسیب پذیری در مقابل رطوبت در کابینت‌ های ام دی اف
  • تغییر رنگ به دلیل حساسیت روکش کابینت نئوکلاسیک نسبت به نور


طراحی و اجرا


ایده یک فضای داخلی نئوکلاسیک، طراحی فضایی بسیار باشکوه و عاشقانه بدون تزیین بیش از حد است. اگرچه کابینت آشپزخانه لوکس نئوکلاسیک، امروزه طرفداران زیادی دارد اما باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که کابینت تنها عنصری برای قراردادن وسایل نیست بلکه باید به جزییات کاربری آن‌ ها مانند نصب و اجرا نیز توجه شود تا به دکوراسیونی اصولی و ایده‌ آل دست یابیم.

شکل صحیح اجرا و نصب کابینت، زیبایی، دوام و کیفیت آن‌ها را افزایش می‌دهد اما عدم توجه به اجرای درست و نصب حرفه‌ای، به شدت کیفیت کار را پایین آورده و منجر به هدر رفتن تمام هزینه‌ها و مواد مصرفی می‌شود. از این رو، اجرای کابینت نیز به نیروی متخصص خود نیاز دارد تا با در نظر گرفتن تمام اصول و ریزه‌ کاری‌ها مانند درزهای بین دو کابینت، ظرافت در انداز‌ه‌ گیری‌ ها، ابعاد استاندارد، دستگیره‌ های مخفی و ...

در زمینه انتخاب کابینتی با متریال باکیفیت و مطلوب نیز باید به این نکته توجه داشت که قیمت بالا و ظاهر، دلایل مناسبی برای مطلوب بودن آن نیستند و باید آیتم های دیگر مانند مساحت، میزان روشنایی آشپرخانه، تقدم کارایی و زیبایی و ... نیز مورد توجه قرار گیرد.

اگر به دنبال تضاد بین طراحی کابینت مدرن و شیک هستید، سبک نئوکلاسیک در انتخاب کابینت شما را به هدفتان نزدیک می‌کند.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.