×

چراغ سقفی دورشیشه ای چیست؟

در این مقاله از سایت سینا ایرانی زاده درباره چراغ سقفی دورشیشه ای توضیح دادیم همراه ما باشید.


چراغ سقفی دورشیشه ای

چراغ سقفی دورشیشه ای توکار دارای یه قاب شیشه ای است که زیبایی محصول را دو چندان کرده است. وقتی که چراغ سقفی دورشیشه ای روشن می‌شود، هاله نوری در اطراف شیشه آن ایجاد می‌گردد که ظاهر جذابی به سقف خانه شما می‌بخشد و فضای دل انگیزی ایجاد می‌کند. همچنین این چراغ‌ ها، توان مصرفی خوب، قدرت نور دهی بالا و مصرف بسیار پایین دارند؛ در عین حال که دارای نور دهی مناسب و طول عمر بالا نیز هستند.

چراغ‌ های سقفی دورشیشه ای نسل جدیدی از پنل‌ های توکار سقفی محسوب می‌شوند. در ساخت این محصول از فناوری LED SMD استفاده شده است و به همین دلیل دارای مصرف انرژی برق بسیار پایینی بوده و در دسته محصولات کم مصرف جای می‌گیرد. تکنولوژی SMD یک روش ساخت برای قطعاتی است که به صورت سطحی نصب می‌شوند که در آن تعداد زیادی LED روی یک صفحه قرار می‌گیرد و موجب تابش نور به صورت یکنواخت می‌شوند؛ در نتیجه سبب ایجاد خیرگی در چشم نمی شود، همچنین باعث کاهش تولید گرما و صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.


کشور سازنده چراغ سقفی دورشیشه ای

چراغ‌ های سقفی دورشیشه ای در کشورهای مختلف تولید می‌شود اما در سال‌های اخیر بسیاری از تولید کنندگان داخلی نیز اقدام به تولید این محصول کرده‌اند و از این رو قیمت آن بسیار مقرون به صرفه شده است.


مشخصات ظاهری چراغ سقفی دورشیشه ای

شکل ظاهری چراغ‌ های سقفی دورشیشه ای معمولا گرد یا مربعی است. همه قطعات الکترونیکی چراغ سقفی دورشیشه ای در محظه‌ای در بخش پشتی آن تعبیه شده است و مشکل روشنایی و نورپردازی در محل‌هایی که به دلیل ارتفاع کم، نورپردازی بسیار مشکل است را رفع کرده است.

چراغ‌ های سقفی دورشیشه ای در ابعاد مختلف تولید می‌شوند، به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که قبل از برش سقف حتما از اندازه لامپ مورد نظر خود آگاه شوید. اما معمولا دارای طول 20 سانی متر هستند.

برای نصب این چراغ در سقف محل مورد نظر کافی است حفره ای به اندازه 14 تا 16 سانتی متر ایجاد کنید و سپس چراغ را در حفره قرار دهید. گیره‌‌ های مقاوم فلزی چراغ سقفی، آن را در محل مورد نظر به صورت ایمن نگه می‌دارند.


ویژگی‌ های فنی چراغ سقفی دورشیشه ای

برخی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های فنی چراغ سقفی دورشیشه ای به شرح زیر است.:

• در ساختمان داخلی چراغ‌ های سقفی دورشیشه ای از لامپ LED/SMD استفاده شده است.

• طول عمر: 15000 ساعت

• میزان روشنایی: از حدود 500 تا 1500 لومن

• توان اسمی: در توان‌ های اسمی مختلف تولید می‌شوند که شامل 6، 7، 9، 12، 18 و دیگر موارد است.

• بازه توان مصرفی: 5.5 تا ۱۰ ولت

• جریان: 300 میلی آمپر

• محدوده ولتاژ: ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت

• فرکانس: 50 هرتز

• درجه مصرف انرژی: A تا A++

• در سه رنگ آفتابی، مهتابی و استاندارد (طبیعی) تولید می‌شوند.


چراغ سقفی دورشیشه ای



برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چراغ کمد لباس به این صفحه مراجعه کنید.


در چه مکان‌ هایی می‌توان از چراغ سقفی دورشیشه ای استفاده کرد؟

چراغ‌ های سقفی دورشیشه ای به دلیل ظاهر زیبا و ظریف، ایجاد طیف رنگی متنوع، کیفیت نور مناسب، ایمنی بالا، طول عمر و نور دهی بالا و همچنین نور نرم بدون ایجاد خیرگی، یک گزینه بسیار مناسب برای استفاده در منازل، مکان‌ های عمومی، اداری و تجاری هستند.

به عنوان مثال، برای روشنایی و نورپردازی هتل‌ ها، سالن‌ های نمایش، تالار های عروسی، ادارات، بیمارستان ها، سالن اجتماعات و دیگر سالن‌ های بزرگ می‌توان از این چراغ‌ ها بهره برد.

به طور کلی چراغ سقفی دورشیشه ای یک گزینه عالی برای مکان‌ هایی است که نیاز به چراغ کم حجم و نور دهی بالا دارند. علاوه بر این، برای روشنایی پیشخوان اپن آشپزخانه، کابینت و چراغ داخل کابینتی منازل مسکونی و مراکز اداری و تجاری نیز می‌توان از این لامپ استفاده کرد.

همچنین خوب است بدانید که فناوری به کار رفته در چراغ‌ های سقفی دورشیشه ای شبیه به بسیاری از وسایلی است که دارای نمایشگر هستند که از آن جمله می‌توان به صفحه نمایش تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، گوشی‌های تلفن همراه اشاره کرد؛ چون این تکنولوژی توانایی ایجاد و انتشار یک نور یکنواخت و یکدست در پس زمینه تصاویر این دستگاه‌ ها را دارد.



چراغ سقفی دورشیشه ای



چراغ سقفی دورشیشه ای چه مزایایی دارد؟

از مهم‌ ترین ویژگی‌ های چراغ سقفی دورشیشه ای ظاهر زیبا و ظریف در کنار نور دهی بالا و مصرف پایین برق است که آن را به یک انتخاب مناسب برای مصارف خانگی و کاربرد های تجاری تبدیل کرده است. در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ ترین مزایای چراغ‌ های سقفی دورشیشه ای را معرفی کنیم:

• در زیر این چراغ از یک صفحه شیشه ای برای زیبایی و بیشتر جلوه دادن به روشنایی استفاده شده است.

• وقتی که پنل دور شیشه زمانی روشن می‌شود، هاله نوری در دور شیشه ای آن شکل می‌گیرد که دارای زیبایی چشم نوازی است و فضای دل انگیزی ایجاد می‌کند.

• چراغ سقفی دورشیشه ای علاوه بر مصرف بسیار پایین برق، دارای بازده روشنایی بالایی نیز هست.

• عدم ایجاد گرما که موجب کاهش قابل توجه مصرف انرژی می‌شود.

• عدم خرابی با خاموش و روشن شدن‌ های مکرر، از ویژگی‌ های این دسته از چراغ‌ های روشنایی است.

• این لامپ‌ ها علاوه بر مصرف انرژی بسیار پایین، طول عمر بسیار بالا نیز دارند و از این رو بسیار مقرون به صرفه هستند.

• این محصول دارای کیفیت و شدت نور بالایی است و در طول عمر آن، از شدت و کیفیت نور کاسته نمی‌شود.

• چراغ سقفی دور شیشه‌ای گرد دارای طول عمر بالایی است.

• فاقد پرتوی ماورای بنفش و مادوم قرمز هستند و بنابراین نور این نوع لامپ‌ ها برای سلامتی چشم انسان مضر نیست و به آن آسیب وارد نمی‌کند.

• چراغ‌ های سقفی دورشیشه ای فاقد مواد مضر مانند جیوه و گاز های سمی هستند و هیچ گونه اشعه مضری از خود ساطع نمی‌کنند و به همین دلیل به خوبی با محیط زیست سازگار هستند.

• در این محصول تولید و انتشار نور به صورت یکنواخت، با کیفیت بالا و بدون خیره کنند‌گی انجام می‌شود.

• برای نور پردازی و روشنایی و نور پردازی محیط‌ ها و فضا های بزرگ مانند فروشگاه‌‌ ها، رستوران ‌ها، هتل‌ ها، موزه‌ ها، بیمارستان‌ ها و محل‌  هایی شبیه به این‌ ها، مناسب است.

• نصب چراغ سقفی دور شیشه‌ای بسیار آسان بوده و به صورت چراغ LED توکار در سقف از طریق دو فنر که برای آن طراحی شده، محکم می‌‌شود.

BEAUTY IS
IN SIMPLICITY

برای مشاوره و بازدید از پروژه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

جدیدترین پروژه ها

THE LATEST PROJECTS

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این مقاله چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




REQUEST AND INITIAL VISIT

درخواست بازدید اولیه

جهت بازدید و برآورد هزینه خود توسط کارشناسان حرفه ای ما، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.